Ahogy a legtöbb nagy cím, úgy a Splinter Cell: Blacklist is megkapta a maga GamesCom 2012-re szánt bemutatóját. A videó tulajdonképpen az E3-as prezentáció bővített változata, viszont tartalmaz egy rövidke jelenetet, melyben Sam egy terroristát kínoz meg, és végül a játékos hozza meg a döntést, hogy megölje-e a már így is megnyomorított áldozatot (1:20-nál kezdődik).
Noha a Ubisoft nem gondolta, hogy ebből bármi baj származhat, a videó megjelenését napok óta viták övezik internetszerte. Vannak ugyanis, akik állítják: ez az egész már csak puszta szadizmus, és semmi keresnivalója nincs egy militáns akciójátékban.
A Gears of War: Judgement társítója, Tom Bissell is megszólalt az ügyben. Szerinte az adott jelenet azt sugallja, hogy a kínzás a leghatékonyabb információszerző művelet, ahelyett, hogy a legszörnyűbb dolgok egyikeként állítaná be a Ubisoft. Tom szerint ez már csak gonoszság és nem szórakoztatás. Mi több, saját bevallása szerint napok óta rosszul érzi magát a felvételek miatt: "mint játékos és mint játékkészítő is szégyellem magam", mondta.
Ti mit gondoltok, igaza van, vagy csak felfújják ezt az egészet?
Noha a Ubisoft nem gondolta, hogy ebből bármi baj származhat, a videó megjelenését napok óta viták övezik internetszerte. Vannak ugyanis, akik állítják: ez az egész már csak puszta szadizmus, és semmi keresnivalója nincs egy militáns akciójátékban.
A Gears of War: Judgement társítója, Tom Bissell is megszólalt az ügyben. Szerinte az adott jelenet azt sugallja, hogy a kínzás a leghatékonyabb információszerző művelet, ahelyett, hogy a legszörnyűbb dolgok egyikeként állítaná be a Ubisoft. Tom szerint ez már csak gonoszság és nem szórakoztatás. Mi több, saját bevallása szerint napok óta rosszul érzi magát a felvételek miatt: "mint játékos és mint játékkészítő is szégyellem magam", mondta.
Ti mit gondoltok, igaza van, vagy csak felfújják ezt az egészet?
Ahogy ]{redenc és a többiek is mondták, ez bőven belefér egy, a terroristák megállítása körül bonyolódó játékban. Nem kell mindenben a nagy botrányt keresni.
A nagyobbik probléma, hogy nekem a játékmenet már inkább az Assassin's creed-re hajaz. Csimpaszkodás, mászás, lopakodás, aztán meg berohansz a közepébe és ölöd, akit érsz. De itt legalább meg van oldva a fedezékbe bújás.
Ami még ennél is mókásabb, a célpontkijelölős hentelés. Értem én, hogy kontrollerrel nem céloz az ember olyan pontosan és gyorsan, hogy esélye legyen, de ez így meg már vicces. Lassan megint eljön a dragon's lair játékmód, hogy nézzük a filmet, időnként nyomunk egy gombot, hogy most mi legyen, aztán nézzük tovább.
És a szuperszemüveg, ami a játék védjegye is már inkább egy hordozható röntgengép. Mi sugárzás lehet már ott.
Szerintem ebbe ne menjünk bele.
"Amúgy meg ehhez annyit, hogy azon senki nem háborodik fel bezzeg, mikor Batman elveszti a fejét, és péppé ver karaktereket a Nolan-filmekben."
Nem emlékszem arra a jelenetre, amelyikben Batman batarangot döf Joker vállába, és elkezdi csavargatni.
Hogy kicsit elkanyarodjak a játékoktól. Miért, Bissell szerint a valóságban mit kellene csinálni egy létfontosságú információt visszatartó terroristával, amin akár milliók élete is múlhat? Hát persze! Simogassuk meg a fejét, hívjuk meg egy sörre aztán cuki tehénjelmezben rózsaszín lepkéket kergessünk vele a virágos réten. És abszolút röhej, hogy pont a GoW játékok egyik kulcsfigurája kritizálja, ahol ahogy Andolini is írta élve el lehet égetni, felrobbantani, láncfűrésszel kettéhasítani a locustokat. Ja, hogy azok csak űrlények, és nem emberek? Baszki, a videóban sem embereket láttunk, hanem pixelhalmazokat. Ez még a múltkori nevetséges hitman-es botránynál is röhejesebb.
Amúgy meg ehhez annyit, hogy azon senki nem háborodik fel bezzeg, mikor Batman elveszti a fejét, és péppé ver karaktereket a Nolan-filmekben. De ha egy játékban történik ilyen, akkor már jön is a sok álszent, és rögtön a "gyermekek és az emberiség erkölcsi lezüllését" hirdeti. Szánalom.
másrészt ha már a grafika olyan valósághű, a játékban használt módszerek ne lehetnének, azok? Oké, hogy a morális üzenete ennek koránt sem rózsás, de ez a valóság.
Amúgy meg a cél szentesíti az eszközt, ahogy szokták volt mondani. Ezrek élete forog kockán, kiélezett harci szituáció, nincs helye finomkodásnak, információ kell és azonnal, ez a legcélravezetőbb megoldás, bármilyen kegyetlenül hangzik is. Egy olyan játékban, amely realista alapokra épül, megengedhető. Voltak már ennél durvább jelenetek is játékokban. Jelzem, az SC nem egy sima "lopakodós játék", hanem egy olyan játék, amelyben egy különlegesen kiképzett ügynöknek (hírszerzőnek) kell megoldania adott feladatokat, éles helyzetekben, mégpedig a lehető leghatékonyabban. A 18-as korhatár-besorolás sem véletlenül van a dobozon...
Amúgy meg várom az állatvédők tiltakozását is, a 4 perc körül látható jelenetért...
A játék pofás, meglátjuk, milyen lesz.