A fejlesztés során az autókat a gyártóktól kapott számítógépes tervrajzok alapján építik meg, ám egyes modelleket, mint a Bugatti Veyront, extra kezelésnek is alávetik, ami 3D-s lézerletapogatást jelent, így mikor körbejárjuk a járgányt, vagy a pályán száguldozunk, olyannak látjuk -- és halljuk -- majd a kocsit, mint amilyennek a váló életben is. Ezek azonban csak a külsőségek, sokkal érdekesebbek a fizikát ért változások.
A Turn 10 szerződést kötött a Pirellivel, melynek keretében a gumigyártó különböző adatokkal látta el a fejlesztőket arról, hogy miként oszlik el a kanyarokban az autó súlya a kerekeken, s azok hol és milyen körülmények között hajlamosak megcsúszni. Továbbá a redmondi fejlesztők minden, a játékban szereplő pályát 2-3 napra kibéreltek, majd több terabyte-nyi adatot rögzítettek az aszfaltcsíkról és annak környezetéről, így már pontosan be tudják építeni még a legapróbb, centiméternél is kisebb részleteket.
Ezekről az apróságokról azonban a fejlesztők is tudják, hogy a többségnek valószínűleg fel sem tűnnek, s csak az igazán nagy fanatikusok veszik majd észre -- a Kinect-támogatást viszont már jóval több ember élvezheti. A kamerával ugyanis körbejárhatjuk a virtuális autót és megvizsgálhatjuk annak minden egyes négyzetcentiméterét, verseny közben pedig a periféria követi a fejünk mozgását, így hitelesebb játékélményt nyújtva.
A Forza Motorsport 4 valamikor ősszel fog megjelenni, kizárólag Xbox 360-ra.
A Turn 10 szerződést kötött a Pirellivel, melynek keretében a gumigyártó különböző adatokkal látta el a fejlesztőket arról, hogy miként oszlik el a kanyarokban az autó súlya a kerekeken, s azok hol és milyen körülmények között hajlamosak megcsúszni. Továbbá a redmondi fejlesztők minden, a játékban szereplő pályát 2-3 napra kibéreltek, majd több terabyte-nyi adatot rögzítettek az aszfaltcsíkról és annak környezetéről, így már pontosan be tudják építeni még a legapróbb, centiméternél is kisebb részleteket.
Ezekről az apróságokról azonban a fejlesztők is tudják, hogy a többségnek valószínűleg fel sem tűnnek, s csak az igazán nagy fanatikusok veszik majd észre -- a Kinect-támogatást viszont már jóval több ember élvezheti. A kamerával ugyanis körbejárhatjuk a virtuális autót és megvizsgálhatjuk annak minden egyes négyzetcentiméterét, verseny közben pedig a periféria követi a fejünk mozgását, így hitelesebb játékélményt nyújtva.
A Forza Motorsport 4 valamikor ősszel fog megjelenni, kizárólag Xbox 360-ra.
Remélem sokkal több pálya lesz majd mint eddig volt.
jézusom, hol írtam már ilyet? Azt írtam, hogy az api (dx9/10/11) jelenleg nem olyan tényező, ami komolyabban meghatározná mennyire szép is egy játék (Uncharted 2? Killzone2-3?mind dx9 és csúcsot képezi mind a három) - konkrétan arra értettem, hogy attól függetlenül, hogy a Forza dx9 könnyen meglehet, hogy a legszebb autós cucc lesz. Ennyi. Nem kellene kiforgatni az ember szavát és talán értelmezni azokat sem lenne hátrány...
"Igenén is erre próbáltam utalni."
Miről beszélsz? Mást se írtál, mint hogy a DX9 felett kb. megállt a tudomány, és semmi értelme tovább fejleszteni. Nekem legalábbis ez jött le, s ahogy látom, nem vagyok egyedül.
@rocknrolla:
"Azt is tegyük hozzá hogy van fejlesztő aki ki is használja és meg is látszik, elég sztem csak megnézni az új Crysis-t vagy a Far Cry 2-őt."
Előbbi nem túl jó példa, mert kiderült, hogy a DX10 kód valójában csalás, amit egy kis buherálással DX9 alatt is röhögve futtatni lehet. Az meg, hogy mekkora a monitorod, max az e-péniszed növeli, mert a vita szempontjából abszolút irreleváns.
Igenén is erre próbáltam utalni. Lehet dobálózni azzal, hogy bezzeg ez csak dx9, miközben mást konkrétan nem is látunk. Hiába lehet futtatni a legtöbb játékot dx10 alatt is ha különbség meg nincs /legyen az embernek bármilyen éles szeme/
Amúgy meg várom kíváncsian az ingame képeket. Mert ha ez photo modban van akkor semmit se ér , max annyit hogy jó nézegetni mert azért tényleg szép, de ingame felét nem fogjuk látni
A DX10 és 11 igen fejlett API-k, messze meghaladják a DX9 lehetőségeit. Az, hogy a játékfejlesztők mennyire használják ki az előnyeiket, már más lapra tartozik.
Nyilván lehet példálózni futás közben észrevehetetlen előnyökkel, amire a graphics whore közösség nyáladdzhat, ha Te is idetartozol nem szóltam, ha nem, akkor újfent a nagyvilágba hallucinálsz...