Kicsivel több mint egy hónapja adtunk hírt a Titanfall-játékok körül zajló meglehetősen borzalmas eseményekről. Egy Jeanue néven ismert hacker (vagy hackerek) 2018 óta terrorizálta az első Titanfallt, szép lassan játszhatatlanná téve a PC-s változatot az egyre szofisztikáltabb rosszindulatú támadásokkal, miközben az EA és a Respawn is gyakorlatilag ignorálta a kétségbeesett játékosok kéréseit a közbelépésre. Az ügy az utóbbi hónapok során vett új fordulatokat, amikor a két Titanfall Steamre kerülésével többen felfigyeltek a jelenségre (miszerint az EA gyakorlatilag egy játszhatatlan játékot kínál eladásra). Majd áprilisra már több ismert Titanfall 2-es streamer jelezte, hogy egy támadó (aki sejtéseik szerint a Titanfall 1 trollja volt), koordinált DDoS támadásokkal elkezdte szabotálni a Titanfall 2-es streamjeiket – pont akkor, amikor az azonos univerzumban játszódó Apex Legends a 9. szezonjával Titanfall-specifikus tartalmakat is kapott. A steames review-bombázás és ezek a fejlemények már felkeltették a Respawn figyelmét is, akik tweetben ígérték meg, hogy a problémák mélyére néznek.
A támadások pedig le is álltak – streamerek szerint a tweet megjelenését követően 48 óráig, mely inkább lehetett egy taktikus visszavonuló a támadó(k) részéről, mintsem a Respawn lépése. A fejlesztőcsapat bejelentése egy hónap távlatából egyszerű PR-húzásnak tűnik, melynek egyetlen következménye a helyzet rosszabbodása lett. A jelek szerint Jeanue, miután az első Titanfallt már ellehetetlenítette, rászállt a Titanfall 2-re is, gyakorlatilag egy feketelistát hozott létre, melyre ha egy streamer felkerült, annak minden játékát és csatlakozási kísérletét tönkretette összehangolt bottámadásaival – ráadásul immár nemcsak PC-n, hanem a játék konzolos változataiban is. A bajbajutott streamereken ismét csak a Jeanue-vel számos alkalommal szembeszálló modder közösség (ezúttal konkrétan egy Taskinoz nevű felhasználó) próbált segíteni egy Streamer Mode névre keresztelt kiegészítés segítségével, mely képes volt eltakarni a csatlakozni próbáló játékos olyan adatait, melyek alapján az automatizált DDoS támadások azonosíthatták.
Az ezt követő lépésben azonban, ahogy az lenni szokott, a hacker talált egy megoldást, hogy megkerülje ezt a fixet – ami ezen a ponton azért riasztó, mert ahogy azt már néhány, a témában jártasabb játékos és felhasználó jelezte, a támadások szofisztikáltsága rég meghaladta egy mezei script kölyök szintjét. A támadó vagy hozzáférést szerezhetett magához a Titanfall matchmaking- és szerverkódjához, vagy konkrétan egy korábbi dolgozóról vagy külső, szabadúszó partnerről lehet szó, aki mélyebben beleláthatott az infrastruktúrába és a játék multiplayerének működésébe. Ugyanis feltűnő módon nem sokkal a Streamer Mode kikerülését követően máris előállt egy módszerrel, mellyel képes volt azonosítani a játékos olyan elrejthetetlen azonosítóit, melyek révén egyértelműen detektálhatta őket, és életben tarthatta a feketelistáját, sorban tönkretéve akár a legnagyobb és legismertebb Titanfall 2 streamereket is. A Respawn a napokban jelezte ismét, hogy próbálnak megoldást keresni a problémára, ahogy az Apex Legends Ranked módját sújtó DDoS támadásokra is (nem egy játékos felvetette, hogy már azon a fronton is Jeanue a ludas), akár jogi lépésekhez is folyamodva. Ez nem véletlen – nem csak a bevételeik nélkül maradt streamerek adnak egyre erősebben hangot a csalódottságuknak a Respawn és EA támogatásával kapcsolatban, de egyre több híroldal, és kimondottan botrányokra, a szórakoztatóipart mérgező trendekre fókuszáló youtuber is reagált a problémákra, mint például az Upper Eschelon Gamers csatorna, mely két videót is szentelt a témának. Legutóbbi anyagában kitért arra, hogy a streamerek és játékosok immár nem csak az elégedetlenségüknek adnak hangot – összeállt egy különböző forrásokból származó, közel 50 oldalas, jelenleg szűk körben keringő pdf is, mely közösségi médiás posztok, audiologok és bejegyzések alapján állítólag közel teljes bizonyossággal állapítja meg Jeanue személyazonosságát.
Ám azon mindez nem változtat, hogy jelenlegi tényállás szerint a Titanfall továbbra is játszhatatlan, a Titanfall 2 pedig a játszhatatlanság határán egyensúlyozik, ahol bárki, aki a hacker célpontjába került, pillanatok alatt elveszítheti a hozzáférést a játékhoz. Még ha végre pont is kerül az ügy végére, a Titanfall valószínűleg sokáig hivatkozási alap és negatív példa lesz, hogy miért jelentenek problémát a csak kiadó által kezelt szerverek és az azoktól való totális függés, amikor az adott játék fokozatosan veszíti el az alkotók figyelmét. Csak egy kellően kitartó és rosszindulatú támadó kell a katasztrófához.