Florence Pugh 2014-ben érkezett meg Hollywoodba, de az igazi áttörést öt évvel később hozta meg számára a Kisasszonyok és a Fehér éjszakák, amelyek igazi sztárt varázsoltak a színésznőből. Előbbiért Oscar-díjra jelölték Pugh-t, azonban a legtöbben inkább az utóbbira, azaz Ari Aster pszichedelikus horrorjára emlékeznek, aminek forgatása egyébként annyira megviselte a színésznőt, hogy hasonló filmeket már nem akar bevállalni.

Voltak szerepek, amikbe túl sokat beleadtam, és utána hosszú időre megtörtek. Mint például a Fehér éjszakák. Határozottan olyan érzés volt, mintha zaklatnám magamat azzal, amit elengedtem” – vallotta be Pugh, aki úgy véli, hogy az ilyen esetek után komolyan át kellett gondolnia, milyen határokat szab magának, és végül rájött, hogy nem képes újra hasonló filmeket csinálni. A színésznő ettől függetlenül egyáltalán nem bánta meg, hogy elvállalta a Magyarországon forgatott horrort.

Amikor visszanézem azt az alakítást, akkor nagyon büszke vagyok arra, amit csináltam. Büszke vagyok arra, amit kihoztam magamból. Nem bántam meg. De ja, határozottan vannak olyan dolgok, amiket tisztelnie kell magában az embernek” – fűzte hozzá Pugh. A színésznő a Fehér éjszakákban egy főiskolás lányt alakított, akit traumatizált egy borzasztó családi tragédia, ezért elkíséri barátját egy tradicionális skandináv ünnepre, hogy egy kicsit kizökkenjen a gyászból, de végül a kirándulás egy kegyetlen rémálommá válik.

Pugh már két évvel ezelőtt is beszélt arról, mennyire megterhelő volt számára a film főszerepe, és hogy a forgatás során túlságosan belemerült a karaktere fájdalmába, és miközben a felvételek körülményei is gyötrelmesek voltak, ő a legszörnyűbb gondolatokkal kínozta magát. „Egy mezőn forgattunk nagy hőségben, három különböző nyelven, szóval nem volt túl kellemes az egész. De miért lett volna az? A filmkészítésnek miért kellene kellemesnek lennie?” – mondta akkor a színésznő.

A borítóképek forrása: Collider