Röviden az előzmények: az Interplay agóniája úgy körülbelül 2001 óta tart, mióta a Titus megvásárolta a céget, majd súlyos anyagi helyzetbe került. A legfontosabb emberek lepattantak (Brian Fargo, Feargus Urquhart, a Black Isle csapata, úgy ahogy volt), és az Interplay kénytelen volt eladni egy csomó cím jogát, többek között így került a Bethesdához a Fallout is — de csak az „offline” jogok, hiszen Herve Caen már ekkor, 2004-ben tervezgette a posztapokaliptikus szerepjáték online megvalósítását. Azóta próbálja talpra állítani a céget, és összeszedni a projekt megvalósításához szükséges nem kevés pénzt.
Ahogy korábban megírtuk (lásd a kapcsolódó híreket), 2006 novemberében sikerült befektetőt találniuk, mely biztosította a tőkét, ha elindítják a FOOL fejlesztését. Aztán decemberben kaptuk a hírt, hogy 2007 januárjában nekiállnak a melónak, amint összejön úgy kábé 78 millió dollár. Ezután hosszú hallgatás következett, majd váratlanul, csaknem egy év múlva, 2008 szeptemberében megindult valami: Kaliforniában fejlesztőstúdiót alapítottak, leszerződtettek pár régi Fallout-munkást, az élükre pedig kinevezték Christopher Taylort, a Fallout vezető tervezőjét. És megint jött a hallgatás...
Nos, most az Interplay nagy örömmel tudatta, hogy együttműködési megállapodást kötött a Masthead Studios csapatával, melynek értelmében a két fejlesztőgárda közösen fogja tető alá hozni a jelenleg Project V13 néven futó cuccot. Gondolom, most sokan vakarják a fejüket, kiféle-miféle ez a Masthead. A bolgár cég 2005-ben alakult, azzal a céllal, hogy betörjenek az MMO-játékok piacára, ráadásul saját motorral és fejlesztőkészlettel. Ezt fogja használni tehát a FOOL, ami ugye azt jelenti, hogy már van kivel, van mivel, van mit — innentől kezdve már tényleg nem lehet akadálya a dolognak.
Azért a hírben van némi csavar és pikantéria is: a Masthead első saját címe az Earthrise lesz, egy posztapokaliptikus MMORPG, melynek bétája már tart és ha minden jól megy, idén piacra is kerül, azaz tulajdonképpen a Falout Online konkurenciájának tekinthető...
Ahogy korábban megírtuk (lásd a kapcsolódó híreket), 2006 novemberében sikerült befektetőt találniuk, mely biztosította a tőkét, ha elindítják a FOOL fejlesztését. Aztán decemberben kaptuk a hírt, hogy 2007 januárjában nekiállnak a melónak, amint összejön úgy kábé 78 millió dollár. Ezután hosszú hallgatás következett, majd váratlanul, csaknem egy év múlva, 2008 szeptemberében megindult valami: Kaliforniában fejlesztőstúdiót alapítottak, leszerződtettek pár régi Fallout-munkást, az élükre pedig kinevezték Christopher Taylort, a Fallout vezető tervezőjét. És megint jött a hallgatás...
Nos, most az Interplay nagy örömmel tudatta, hogy együttműködési megállapodást kötött a Masthead Studios csapatával, melynek értelmében a két fejlesztőgárda közösen fogja tető alá hozni a jelenleg Project V13 néven futó cuccot. Gondolom, most sokan vakarják a fejüket, kiféle-miféle ez a Masthead. A bolgár cég 2005-ben alakult, azzal a céllal, hogy betörjenek az MMO-játékok piacára, ráadásul saját motorral és fejlesztőkészlettel. Ezt fogja használni tehát a FOOL, ami ugye azt jelenti, hogy már van kivel, van mivel, van mit — innentől kezdve már tényleg nem lehet akadálya a dolognak.
Azért a hírben van némi csavar és pikantéria is: a Masthead első saját címe az Earthrise lesz, egy posztapokaliptikus MMORPG, melynek bétája már tart és ha minden jól megy, idén piacra is kerül, azaz tulajdonképpen a Falout Online konkurenciájának tekinthető...
Amúgy megnéztem ezt az Earthrise-t, és azért szerencsére van különbség. Ez távolabbi jövőben játszódik, ahogy a képek alapján le tudtam venni. Szóval talán akkora konkurencia nem lesz.
Csak tényleg az szomorú számomra, hogy egy ilyen nagy név örökösének MMO változata egy másik, hasonló témájú játék mögé szorul, és mintegy "másodhegedűsként" lesz fejlesztve. Ennél a Fallout, még ha nem név szerint is, de többet érdemelne.
Mondjuk én továbbra is azt vallom, hogy az Obsidiannak, a Black Isle "utódjának" kellene Fallout témában alkotni, mert bár a Bethesda verziója is jó, meg ez az Interplay/Masthead-es fejlesztés is "biztos jó lesz" ( ), de azért jobban örülnék, ha a régi arcok, akik úgy igazán értenek hozzá, fejlesztenék.
Na, de mindegy, mert mint mondtam, én inkább a The Old Republicra fogok beruházni, két MMO-t nem fogok egymás mellett "tolni", az biztos.
Ráadásul lehet, hogy pont az Earthrise miatt találta meg őket az Interplay.
Ez azért mekkora surmókság, hogy "készül a nagy Fallout örököse MMO-ban, de azért előtte kiadjuk az Earthrise nevű posztapokaliptikus MMORPG-t" . Inkább nem is kommentálnám tovább .
Az meg, hogy MMO lesz, nálam eleve kilövi a projectet, mert csak 1 MMO-ra leszek hajlandó a jövőben beruházni, az pedig a The Old Republic.