A TorrentFreak stábja mára hagyománnyá vált módon összeszedi, hogy az emberek miket töltöttek le a legszívesebben az elmúlt esztendőben. Az év vége előtt a KickassTorrents portál közreműködésével megtudtuk, hogy melyek voltak a legnépszerűbb keresőszavak, majd azt, hogy mely filmek voltak a letöltők körében a legkeresendőbbek, ma pedig már azt is tudjuk, hogy platformokra lebontva, melyik játékot töltötték le a legtöbbet.
A különböző torrentoldalak segítségével begyűjtött adatok alapján kijelenthető: a legtöbb kalóz idén is a személyi számítógépeket favorizálta, jó hír viszont, hogy a felsorolt platformokon, ha csak egy kicsivel is, de kevesebb volt az illegális letöltések száma, mint tavaly.
Személyi számítógép:
Xbox 360:
Nintendo Wii:
A felsoroltak közül egyébként okkal hiányzik a PlayStation 3, hiszen erre a platformra a relatíve kevés letöltés miatt nem tartotta érdemesnek a játékok kilistázását a portál, de ez persze nem jelenti azt, hogy ne lennének itt is letöltők, csak erre több munkával jár feltörni a programokat, s így kevesebb is a letölteni való, ami annak köszönhető, hogy a Sony minden megtesz a kalózok visszaszorítása érdekében, na meg a játékok sem éppen kisméretűek.
A különböző torrentoldalak segítségével begyűjtött adatok alapján kijelenthető: a legtöbb kalóz idén is a személyi számítógépeket favorizálta, jó hír viszont, hogy a felsorolt platformokon, ha csak egy kicsivel is, de kevesebb volt az illegális letöltések száma, mint tavaly.
Személyi számítógép:
- Crysis 2 (3.920.000, 2011. március)
- Call of Duty: Modern Warfare 3 (3.650.000, 2011. november)
- Battlefield 3 (3.510.000, 2011. október)
- FIFA 12 (3.390.000, 2011. szeptember)
- Portal 2 (3.240.000, 2011. április)
Xbox 360:
- Gears of War 3 (890.000, 2011. szeptember)
- Call of Duty: Modern Warfare 3 (830.000, 2011. november)
- Battlefield 3 (760.000, 2011. október)
- Forza Motorsport 4 (720.000, 2011. október)
- Kinect Sports: Season Two (690.000, 2011. október)
Nintendo Wii:
- Super Mario Galaxy 2 (1.280.000, 2010. május)
- Mario Sports Mix (1.090.000, 2011. február)
- Xenoblade Chronicles (950.000, 2011. augusztus (EU))
- Lego Pirates of the Caribbean (870.000, 2011. május)
- FIFA 12 (860.000, 2011. szeptember)
A felsoroltak közül egyébként okkal hiányzik a PlayStation 3, hiszen erre a platformra a relatíve kevés letöltés miatt nem tartotta érdemesnek a játékok kilistázását a portál, de ez persze nem jelenti azt, hogy ne lennének itt is letöltők, csak erre több munkával jár feltörni a programokat, s így kevesebb is a letölteni való, ami annak köszönhető, hogy a Sony minden megtesz a kalózok visszaszorítása érdekében, na meg a játékok sem éppen kisméretűek.
De milyen jó hogy az ellen nem érvel senki, hogy azok a játékok amelyeket annyira meg kő venni játszhatatlanok a megjelenésük időpontjában...
Kérlek, írd még ezt le párszor, még nem ázott el a zsebkendőm.
@EHyde:
Mintha a Batmant és a Skyrimot nem warezolták volna le sokezren. Arról már nem is beszélve, hogy a BF3 és az MW3 ritka jó befektetések, a multi miatt több száz, sőt, ezer óra van bennük.
Vannak a világban emberek akiknek a szülei és ő is dolgoznak keményen, de még így is alig fut a szekér, nos nekik had adattasék már meg ez az kis lehetőség, csak hogy egy picit jól érezzék magukat. Ha jön a "ha pénzed gépre" Mit gondoltok egyesek mennyit gyűjtenek dolgoznak egy gépre? Jah még valami, vannak helyek ahol a munka is luxus.
Még elmondanám még 1x, hogy lassan nagyon nem éri meg megvenni azt a játékot, félkész kakkanatokat adnak ki, amelyeknek még a játékélményük is egy nagy polip vées nagy cápa színvonalával egyenlő... Had szórakozzon valamivel a kis ember.
Vagy már későn értesültek róla, és frissítették a firmware-t
Nyilván azért, mert egyre több a hulladék, amit még letölteni sem érdemes. Szomorú, de igaz.
Dlork, lehet félnek, hogy ha több demó jönne ki PCn, akkor még ennyien sem vennék meg a nem kevés esetben igénytelen munkát.
Még a Windows-oknak is van próbaverziójuk béta, RC1, RTM, stb..
Amúgy szerintem a warez ellen a kiadók is tudnának tenni, ha annyira akarnának(és itt nem a DRM rendszerekre gondolok). Ugyanis, ha nem béta állapotban található irányíthatatlan (Dungeon Siege 3) konzolhulladékokat akarnának lenyomni az emberek torkán, indokolatlanul nagy gépigénnyel (Crysis 2), vagy egyszerűen sz@rul optimalizált akármit (Rage), hanem színvonalas tartalmas játékokat (Skyrim, Arkham City), sok-sok óra játékidővel készítenének, akkor kevesebben töltenék le.
A másik, hogy ha lenne demó, ami rendesen reprezentálja a játékélményt, akkor szintén nem töltenék le annyian.
Béta tesztek nem ugyanolyanok mint a demók, mert a béta teszt nem reprezentálja azt a játékélményt, amit a végleges játék, például sokkal bugosabb. A másik, hogy egy demó attól lesz demó, hogy bárki kipróbálhatja a terméket. Viszont a béta tesztekre ilyen olyan jelentkező kérdőíveket ki kell tölteni, és azok közül kisorsolnak pár ezer szerencsést. Szóval nem csak, hogy nem reprezentálja a végleges produktumot, de még csak nem is érhető el mindenki számára.
Tudom ez az új trend, csökkenő színvonal(sok esetben), rövidülő játékidő, igénytelen fércmunka. De ha ez így van, akkor a kiadók se verjék a nyálukat, hogy a közel semmin akarnak sok pénzt keresni. (bár az activisionnek még ez is bejön)