A TorrentFreak stábja mára hagyománnyá vált módon összeszedi, hogy az emberek miket töltöttek le a legszívesebben az elmúlt esztendőben. Az év vége előtt a KickassTorrents portál közreműködésével megtudtuk, hogy melyek voltak a legnépszerűbb keresőszavak, majd azt, hogy mely filmek voltak a letöltők körében a legkeresendőbbek, ma pedig már azt is tudjuk, hogy platformokra lebontva, melyik játékot töltötték le a legtöbbet.
A különböző torrentoldalak segítségével begyűjtött adatok alapján kijelenthető: a legtöbb kalóz idén is a személyi számítógépeket favorizálta, jó hír viszont, hogy a felsorolt platformokon, ha csak egy kicsivel is, de kevesebb volt az illegális letöltések száma, mint tavaly.
Személyi számítógép:
Xbox 360:
Nintendo Wii:
A felsoroltak közül egyébként okkal hiányzik a PlayStation 3, hiszen erre a platformra a relatíve kevés letöltés miatt nem tartotta érdemesnek a játékok kilistázását a portál, de ez persze nem jelenti azt, hogy ne lennének itt is letöltők, csak erre több munkával jár feltörni a programokat, s így kevesebb is a letölteni való, ami annak köszönhető, hogy a Sony minden megtesz a kalózok visszaszorítása érdekében, na meg a játékok sem éppen kisméretűek.
A különböző torrentoldalak segítségével begyűjtött adatok alapján kijelenthető: a legtöbb kalóz idén is a személyi számítógépeket favorizálta, jó hír viszont, hogy a felsorolt platformokon, ha csak egy kicsivel is, de kevesebb volt az illegális letöltések száma, mint tavaly.
Személyi számítógép:
- Crysis 2 (3.920.000, 2011. március)
- Call of Duty: Modern Warfare 3 (3.650.000, 2011. november)
- Battlefield 3 (3.510.000, 2011. október)
- FIFA 12 (3.390.000, 2011. szeptember)
- Portal 2 (3.240.000, 2011. április)
Xbox 360:
- Gears of War 3 (890.000, 2011. szeptember)
- Call of Duty: Modern Warfare 3 (830.000, 2011. november)
- Battlefield 3 (760.000, 2011. október)
- Forza Motorsport 4 (720.000, 2011. október)
- Kinect Sports: Season Two (690.000, 2011. október)
Nintendo Wii:
- Super Mario Galaxy 2 (1.280.000, 2010. május)
- Mario Sports Mix (1.090.000, 2011. február)
- Xenoblade Chronicles (950.000, 2011. augusztus (EU))
- Lego Pirates of the Caribbean (870.000, 2011. május)
- FIFA 12 (860.000, 2011. szeptember)
A felsoroltak közül egyébként okkal hiányzik a PlayStation 3, hiszen erre a platformra a relatíve kevés letöltés miatt nem tartotta érdemesnek a játékok kilistázását a portál, de ez persze nem jelenti azt, hogy ne lennének itt is letöltők, csak erre több munkával jár feltörni a programokat, s így kevesebb is a letölteni való, ami annak köszönhető, hogy a Sony minden megtesz a kalózok visszaszorítása érdekében, na meg a játékok sem éppen kisméretűek.
Látom vannak itt olyanok is, akik értik hogy miről beszélnék is éppen.
Azt már "vágom",hogy nincs értelme, Mr. Hasra ütés.
Tudod mit ? Neked van igazad.
simba, ha csak kevesen veszik meg a játékot, ahhoz képest, ahányan letöltötték, akkor ott a játék minőségében kell a hibát keresni valószínűleg.
Globálisan szemlélve a dolgot: a PC piac jelentősebb eladásokat produkál, mint a konzolpiac. Viszont a konzolt azt 100%ban játékra használják, addig a PCt nem feltétlen játékra veszik. számoljunk csak 10% játékPCvel és mivel 84milla az 2ik negyedéves adat így szerintem a 180 millió eladott PC világszerte reálisnak mondható, mivel év végén van karácsony is, meg nagyobb ajándékozó események.
Szóval hogy ezt tisztáztuk, marad 18 millió PC amit játékra vásároltak tavalyi év során. szemben a 900ezres X360 eladással. Szóval ezen adatok alapján 20x több gamerPC fogyott, mint X360, s ez csak a tavalyi év. Ha azt vesszük, hogy ennek a 18millió játékosnak a 60% régi PCjét cserélt, akkor is a piac növekedése 7,2millió.
konzol esetén mondjuk mivel ugyanaz a generáció, így csak 20% cserélte le valamilyen ok miatt a boxot, akkor 720ezres növekedés.
szóval ez barátok közt is azt vetíti előre, hogy a PC piac még mindig elég jelentős vásárlóerőt képviselne, ha nem lenne sok esetben szemen köpve. Innentől kezdve minőségnöveléssel lehet növelni a profitot, és nem a siránkozással.
Legalábbis ez az én olvasatomban, amit Spazz írt.
Amennyiben igazam van, úgy jogosan merem állítani, hogy először olvass, utána értelmezd az olvasottakat, majd gondolkozz el rajta, és fogalmazd meg a válaszod.
Ha tévedek, akkor elnézést kérek mindenkitől, akit megsértettem.
De megpróbálom megfejteni.
Én jöttem azzal, hogy miért is hanyatlik a PC-s játékipar.
Erre te jössz itt számokkal hogy ennyit, meg annyit adtak el ebből és abból az eszközből. Kérdem én akkor itt mit akarsz ezzel bizonygatni?
Az egy dolog hogy eladnak xy PC-t évente, de ebbe minden beletartozik a laptop is meg a céges irodai gépek és a HTPC-k is stb.. Szerinted mindegyiket játékra veszik?
Vagy nem tudom mit akarsz ezzel bizonygatni.
Én ilyen arányról beszéltem:
"Ha egy fejlesztő stúdió, vagy kiadó azt látja, hogy a játékát letöltötték 3 millióan és csak 300 ezren vették meg." Hasra ütés szerű volt, csak példának szántam.
Nem tudom te mit látsz ebben. Szerintem nyilvánvaló.
A többit meg nem kommentálnám. Én tudok érvelni az igazam mellett, te nem úgy tűnik. Csak kötekedsz. Mintha értenél a témához. De nem nagyon látom azt hogy vágod.
Legyen szép napod.
És egyébként szerinted a 84 milla PC- n milyen szoftvereket használnak ?
A fajtáddal viszont tényleg nem érdemes veszekedni.
Statisztikát honnét vetted?
Ki beszélt itt konzol meg PC eladásokról? Szoftver eladásokról van szó!
Miért szerinted. Minek öljön az a szerencsétlen kiadó pénzt meg energiát, abba a nyamvadt játék portolásába. Ha susulykáranem veszik annyian, hogy azt ő megtérülő befektetésnek tartsa.
Ez kérem kemény piac, itt a pénzről van szó. Nem pedig Máltai Szeretetszolgálat. Ahogy azt sok warezpistike gondolja. Hogy a játék az ingyen van.
Szóval ki a hülye?
nem is mutatnak sokat. de te meg néhány dolog felett elsiklasz nagy "lényeglátásod közepette.
Konzoleladások a világon: ( Csak a cikkben emlitett kettő kiemelve, de még nem is ezek a legnépszerűbb konzolok, összonzoleladás a világon: kb. 4,3 millió db. )
2011 - es decemberi adat: X360: 851383 db.
Nintendo Wii: 814217 db.
2011 - második negyedév, PC eladások, 84,4 millió darab.
Arról már nem is beszélnék, hogy a fejlődő országokban, nyugati kiselejtezett
gépek működnek, és jelentős piacuk van, felbecsülhetetlen számban.
Milyen arányokról beszélsz is te akkor ?
Á nem is azért szállnak ki a PC piacról, mert a PC - s fejlesztés körülményesebb,
sok lokalizációs munkát igényelne, neem, mert sok a torrent.
Parasztvakítás a magadfajtáknak.
Hanem egy kissé átlátok a dolgokon. Ha egy fejlesztő stúdió, vagy kiadó azt látja, hogy a játékát letöltötték 3 millióan és csak 300 ezren vették meg. Akkor lehet, hogy úgy fog gondolkozni, hogy mi a fenének adjon ki több játékot PC-re, ha nem jön az elvárt bevétel. Konzolon is van warez, de ott arányaiban sokkal kisebb. Ezért jobban megéri arra fejleszteni. És a PC-t nagy ívben leszarják onnét kezdve. Nagyon jó példa erre a Crytek lásd. Crysis 2 PC portja.
Ha elkezdenek elmaradni az AAA címek PC-re, és egyre silányabb portok jönnek csak ki. Akkor majd ráfogtok jönni, hogy ez a ti hibátok is. Mert letöltötted! És abból a kiadó egy petákot sem látott.
Na akkor gyertek vissza sírni.
Szóval lényegében igen, tuti adatokról beszélek. De a fenti adatok sem 100%-sak úgy hiszem. Mert abból a 3 millióból hányan fejezték be a letöltést, mit számol? a torrent fájl letöltését? Befejezte a letöltő a játék letöltését?
A legeladottabb játék... én úgy látom azért hogy a Crytek sem ment csődbe, sem a Dice...A Valve sem, a Bioware, Bethesda sem, meg a Id sem.. pedig a RAGE után azért jönnek egy kis pénzzel a vásárlóknak.
Meg lehet spórolni az árát, úgy hívják hogy munka: Igen, így van, csak vannak helyek ahol a munka is luxus, vannak helyek ahol fizetés is keserédes, és vannak szituációk amikor másra kel spórolni nem játékra.
Nem 14 vagyok, benézted, dolgozó ember vagyok, csak az én hozzáállásom, hogy is mondtad? "empatikus", így neveltek, kövezz meg érte.
El kell tartani kutyájukat családjukat stb... Valahogy még mindig nem láttam itt sem sem máshol a cikkek között hogy a fejlesztők sztrájkolnak mert nem megy a pénz... persze megszűntek csapatok, mivel hihetetlenül gyengék voltak vagy felzabálták őket, de egyszer sem olvastam azt, hogy a warez kinyírta őket. Sőt el tudom képzelni hogy a fenti adatokat látván azért stikában elnyomnak egy rundót és koccintanak a Crysis 2 fejlesztői. Mert azt hiszem valahol azért nagyon erős szóval művészet, és egy művész örül annak ha annyira jó hogy már "lopják" a munkáját.
De amennyiben igaz, hogy a programozóknak fix a fizujuk... akkor...
a TC metódust csak példa ként említettem. nem a metódust kéne a nagy kiadóknak bevezetniük, hanem a gondolkodásmódot, hogy azok, akik ingyenesen használják(letöltötték), potenciális vásárlók. De ez egyéni vélemény.
"Együttérzésből ötös.. de azt hiszem hogy ezért a mondatodért nagyon szívesen megnézném azt a pillanatot amikor elfogy a pénzed hogy játékot végy magadnak és a szüleid sem szponzorálnának."
Nem vagyok empatikus, ha az kell, rossz fórumon keresgélsz. Egyébként meg van egy csodálatos aktivitás, amivel meg lehet spórolni a játékok árát. Úgy hívják, hogy munka.
"Dupla. Bocs de a warezosok fele megveszi a játékot miután kipróbálta a további 40 százaléknak nincs pénze rá, a maradék 10 pedig lenne de tesz rá."
Te, én statisztikát tanulok, és nagyon érdekelne, hogy jöttek ki neked ezek az eredmények. Mintavétel? Részvételi arány? Ilyesmik? Csak azért kérdem, mert ha ennyire biztos vagy a dolgodban, tuti kutatások alapján beszélsz.
"Nem nem szeretném igazad van, de nézzük csak meg: mw3 milliós nagyságrendben letöltve.. milliárdot azért hozta a zsebbe... "
Könnyű a világ legeladottabb játékával példálózni. Nem hiszem el, hogy nem látod a különbséget a casual kasszasiker és a hardcore rétegjáték között.
"De hozzáfűznék még valamit, nem szeretném hogy lenyúlják, de azok akik nem tudják kifizetni, de mégis érdeklődnek, és foglalkoznának a munkámmal, hát én magam adnék nekik másolatot."
Hány éves vagy? Ne haragudj, de ezzel a modern Robin Hood hozzáállással nem nézlek többnek 14-nél. Majd egyszer benő a fejed lágya és rájössz, hogy azok, akik játékokat fejlesztenek, a pénzért csinálják. Van családjuk, autójuk, kutyájuk... ezeket fent kell tartani.
@EHyde:
A TC-féle metódus működhet apró játékok esetén, lásd Angry Birds. De a AAA kategória más tészta, ott százak csinálnak egy játékot, nem egy vagy két lelkes amatőr.
@thrawnguru:
"Hát én voltam warezos is, most meg nem vagyok az. Ismerem mindkét tábort. Mikor gyerek voltam, a szüleimnek nem volt pénze játékokat (is) venni, az első PCmet is 3 évig fizették. Akkor nekem nem volt más alternatíva, ha a kocsmán kívül más szórakozást is akartam magamnak. Most dolgozom, kicsit jobbak a lehetőségeim csak, most is részletre vettem meg a vasat, viszont évente egy-két címre rááldozok."
Dicséretes hozzáállás, nem is fog senki arcon köpni az utcán. Bár azt megjegyzem, hogy manapság egy kocsmai sör árán simán vehetsz játékot is...
Többre amúgy sem lenne időm..
Ami a demókat illeti:
Elég idegesítő, hogy nincs. Nem lehet azzal sem takarózni, hogy régebben kisebbek voltak a játékok, könnyebb volt összerakni - mert volt olyan idő, mikor a 100mb-os winyó volt az istenkirálycsászárság...
Bár az is igaz, hogy egy tartalom nélküli játék demóját is lehetne úgy összerakni, mint egy kaka film előzetesét, hogy amit megmutatnak, annyiban ki is merül a tartalom, szóval ez is kétélű dolog.
a warezről annyit hogy aki csak azért vesz meg egy játékot hogy ott legyen a polcán és bámulhassa az szerintem egy hülye