Elmúlt a QuakeCon első napja, jelenleg a másodikat tapossuk, s bár még nincs vége a hepajnak, a legnagyobb bejelentések jó eséllyel lezajlottak John Carmack szokásos évi beszédével egyetemben. A programozózseni idén ünnepli 41. születésnapját, tehát nem mai gyerek, így a tíz éve még követhetetlenül bonyolult szakzsargont mellőzve, tisztán beszélt az id elmúlt évéről és a vállalat további terveiről.
Az első és legérdekesebb hír, hogy a Rage őszi premierjét követően az id kiadja a 2004-ben megjelent Doom 3 forráskódját -- igen, az egészet. Bár maga Carmack régóta élharcosa a szabad szoftverjogoknak, a Bethesda szárnyai alatt ez lesz az első jótékony cselekedetük. John állítja, hogy még van pár apróság, amit ki szeretne javítani a motorban, mielőtt nyilvánosságra hozza, illetve a jogi alapokat is véglegesíteni kell a kiadóval, de a Bethesda elvileg rábólintott, szóval a csodagyerek boldog lehet. Egyébként lelkesen biztatta a többi fejlesztőcsapatot is, hogy adják ki forráskódjaikat, mert ezzel segítik az ipar technológiai fejlődését és az új programozóászok kibontakozását.
Persze 2011 a Rage éve, így Carmack meglehetősen sokat mesélt a játékról. Mint mondta, a technikai oldal már kész, az utolsó simításokat végzik. Mellesleg a Rage kerek hét éve készül (ez azt jelenti, hogy a Doom 3 után egyből neki is estek), Carmack szerint pedig ez nagyon sok. Egy kérdező egyébként a Duke Nukem Foreverre utalva érdeklődött Engine John roppant hosszú ideig tartó fejlesztések iránti álláspontjáról. Carmack azt felelte, hogy senkinek sem kíván ilyen nehézségeket...
A Rage egyébként kezdetektől fogva konzolokra készült és cél volt a 60 fps, amit el is értek, sőt, egy közepes gépen is annyival kellene futni a játéknak, bár Carmack meg nem nevezett problémákra hivatkozva ezt később elvetette (zseniből szabadon fordítva: kell majd alá vas). Elárulta viszont, hogy a textúrák nem valami élesek, s ez a konzolok limitált képességei miatt van így, de a PC-s verzióhoz kiadnak egy hi-res textúrapakkot, hogy ne húzhassuk a szánkat. Végezetül pedig itt egy újabb hivatalos trailer, hadd gyönyörködjünk az új id remekben.
Ja igen, van itt még valami... a Doom 4... nos, micsoda meglepetés, de az új Doom nem lesz kint a show-n, mert ezt a műsort teljes egészében a Rage-nek szánták. Annyit mindenesetre megtudtunk, hogy a Rage-en dolgozó arcok folyamatosan állnak át a Doom 4-re, szóval jövőre talán tényleg lesz belőle valami. A játék 60 fps-sel fut majd mindenen, ami szent, ezt Carmack erősítette meg.
A QuakeCon idejére egyébként hihetetlen akciókkal kedveskedett nekünk a Steam. Érdemes végignézni a kínálatot és gyakran frissíteni, mert folyamatosan változik a felállás.
Az első és legérdekesebb hír, hogy a Rage őszi premierjét követően az id kiadja a 2004-ben megjelent Doom 3 forráskódját -- igen, az egészet. Bár maga Carmack régóta élharcosa a szabad szoftverjogoknak, a Bethesda szárnyai alatt ez lesz az első jótékony cselekedetük. John állítja, hogy még van pár apróság, amit ki szeretne javítani a motorban, mielőtt nyilvánosságra hozza, illetve a jogi alapokat is véglegesíteni kell a kiadóval, de a Bethesda elvileg rábólintott, szóval a csodagyerek boldog lehet. Egyébként lelkesen biztatta a többi fejlesztőcsapatot is, hogy adják ki forráskódjaikat, mert ezzel segítik az ipar technológiai fejlődését és az új programozóászok kibontakozását.
Persze 2011 a Rage éve, így Carmack meglehetősen sokat mesélt a játékról. Mint mondta, a technikai oldal már kész, az utolsó simításokat végzik. Mellesleg a Rage kerek hét éve készül (ez azt jelenti, hogy a Doom 3 után egyből neki is estek), Carmack szerint pedig ez nagyon sok. Egy kérdező egyébként a Duke Nukem Foreverre utalva érdeklődött Engine John roppant hosszú ideig tartó fejlesztések iránti álláspontjáról. Carmack azt felelte, hogy senkinek sem kíván ilyen nehézségeket...
A Rage egyébként kezdetektől fogva konzolokra készült és cél volt a 60 fps, amit el is értek, sőt, egy közepes gépen is annyival kellene futni a játéknak, bár Carmack meg nem nevezett problémákra hivatkozva ezt később elvetette (zseniből szabadon fordítva: kell majd alá vas). Elárulta viszont, hogy a textúrák nem valami élesek, s ez a konzolok limitált képességei miatt van így, de a PC-s verzióhoz kiadnak egy hi-res textúrapakkot, hogy ne húzhassuk a szánkat. Végezetül pedig itt egy újabb hivatalos trailer, hadd gyönyörködjünk az új id remekben.
Ja igen, van itt még valami... a Doom 4... nos, micsoda meglepetés, de az új Doom nem lesz kint a show-n, mert ezt a műsort teljes egészében a Rage-nek szánták. Annyit mindenesetre megtudtunk, hogy a Rage-en dolgozó arcok folyamatosan állnak át a Doom 4-re, szóval jövőre talán tényleg lesz belőle valami. A játék 60 fps-sel fut majd mindenen, ami szent, ezt Carmack erősítette meg.
A QuakeCon idejére egyébként hihetetlen akciókkal kedveskedett nekünk a Steam. Érdemes végignézni a kínálatot és gyakran frissíteni, mert folyamatosan változik a felállás.
Az IMDB szerint nem.
Off: Bocs, de az avatarod olyan cuki, hogy alig bírtam oda figyelni arra, mit írtál.
On: Van amúgy még pár ilyen arc: Schaffer, Kodzsima, McGee, Mijamotó... Bár tény, hogy nem sokan.
Nagyon örömteli számomra, hogy Carmack nem felejtette el honnan jött.
Ingyenes ID motor. Külön text. pakk a PC-seknek...
Nem is tudom, hogy van-e olyan ember a mai "gazdasági" világban, aki ennyit letett az asztalra és még mindig tud másra gondolni a pénzen kívül...
Mindig is félistenként tiszteltem a tudása, munkássága és embersége miatt, örülök, hogy továbbra sem kell csalódnom.
(Vassgood örülhet, nem kell 100 milla egy jó motorra )
Gondolom, a nevedben a 94 a születési éved akar lenni. Ha igen, nem csodálom, hogy utólag nem ütöttek akkorát, de amikor kijöttek, azok a játékok voltak a legjobb akcióprogramok a piacon (na jó, ez a Quake 2-től már erősen vitatható állítás, előtte viszont simán alázták a konkurenciát).
@Legpuska:
Igen, ez esélyes, de meg kell érteni az idet, ez lesz az első kísérletük a konzolok terén. Mellesleg a Rage is PC-n lesz a legjobb, szóval...
a rage is kötelető vétel lesz aztán hátha megtörik a varázs és élvezni fogom
Doom 4-ről már szívesen néznék valamit, bár tényleg mondták korábban, hogy előbb a Rage jöjjön ki, utána jöhetnek arról az infók. Jó lenne már az év végi VGA-n valami, de lehet, hogy csak E3 lesz belőle.
aham... nagy kár... akkor ezek szerint ha kezdetektől fogva PC-re készült volna akkor még ennél is jobb lehetett volna... de végül is így is nagyon jó lesz
Amúgy szerintem remek játék lesz. Must have...