• Bemutatkozott a maradék négy vadász
  • A teljes játék összesen négy multiplayer móddal érkezik
  • A kampány olyan lesz, mint a Titanfallban
Webshop ajánló
Evolve
  • PC
  • XBOX One
  • PS4

Új részleteket tudtunk meg a jövőre esedékes Evolve-ről, többek között kiderült milyen játékmódok várnak minket, milyen lesz a dinamikus kampány, és még az is, hogy ki az a négy vadász, akik eddig hiányoztak a felhozatalból.

Az új vadászok

Kezdjük rögtön a vadászokkal, ők Abe (Trapper), Parnell (Assault), Caira (Medic) és Cabot (Support), a közös nevező pedig az, hogy őket tervezte meg a csapat a legelőször, de játékosokként utoljára jutunk hozzájuk, elsősorban azért, mert bonyolultabb játékot kíván meg a használatuk, mint azok, akiket először irányítunk.

Abe: Fegyvere egy olyan, különleges sörétes puska, ami annál pontosabban lő, minél lassabban lövünk, vagyis nem éri meg bepánikolni, és egy szempillantás alatt kiüríteni a tárat, hiszen ekkor nagyon szór a puska. A másik fegyvere egy tapadó sztázisgránát, ami lelassítja a szörnyet, illetve van egy nyomkövető nyilat lövő puskája is, amivel bemérhetjük a bestia helyét, sőt ez akkor is működik, ha egy olyan vadállatot eszik meg, amit korábban „meggyűrűztünk”, hiszen ekkor a célpont gyomrából fog jönni a jel.

Caira: Fegyvere egy kétfunkciós gránátvető, ami egyrészt tűzbe tudja borítani a terepet, másrészt pedig gyógyítja bajtársait, akár egyszerre többet is, ami nagyon hatékony tud lenni. Különleges képessége is van, mégpedig az, hogy sebességbónusszal jutalmazza társait.

Parnell: Fegyvere egy automata sörétes puska és egy szintén automata rakétavető, a különleges képessége pedig az, hogy „szuperkatonává” tud változni. Ez a gyakorlatban annyit jelent, hogy gyorsabban fut, nagyobbat tud ugrani és sebesebben tud újratölteni, bár ez folyamatosan szívja le az életerejét.

Cabot: Fegyvere egy rail cannon, ami hihetetlen sebességre gyorsítja fel a muníciót, sőt még a falakon is átlő, de nagyon lassú tüzelésű, így megfontoltan kell használni. Másik fegyvere a Dust Tracker, amit a pálya egy részére ledobva követ mindenkit, akit a robbanás utolér. Cabotnak van továbbá egy spéci fegyvere, amivel növelni tudja minden társának a sebzését.

A multiplayer módok

A multiplayer játékmódok terén eddig csak a Huntot próbálhattuk ki, ami a felhozatal legegyszerűbb darabja, ugyanis a két oldal szimplán azon van, hogy megállítsa a másikat. Na, ennél ezért lesz összetettebb meccstípus is a végleges játékban.

Nest: szörnyként hat, a pályán véletlenszerűen elhelyezett tojást kell védenünk, a vadászokként pedig ezek elpusztítása a célunk, vagy magát a szörnyet kell leteríteni. A csavar az egészben az, hogy a szörny szerepében a tojásokat egyesével ki lehet keltetni, s ekkor egy mini lény áll az oldalunkra.

Rescue: minimális védelemmel ellátott telepeseket kell biztonságba juttatni a vadászok oldalán, míg szörnyként természetesen az a dolgunk, hogy megöljük, illetve megegyük ezeket a szerencsétlen civileket.

Defend: egy MOBA-szerű játékmód, amiben a vadászokkal különböző létesítményeket kell megvédenünk, miközben hullámokban támadnak a Nest módban is látott miniszörnyek, illetve van még egy nagy behemót, az ötödik játékos formájában. A szörny rögtön a legmagasabb szinten kezd, de a vadászoknak is megvan az előnyük, ugyanis a létesítményeket automata védelmi rendszerek őrzik, a játékosoknak pedig negyedannyi időbe telik újraéledni.

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!

A kampány

A nemrégiben kiadott story trailer már adott egy kis ízelítőt a kampányból, most azonban meg is tudtuk, hogy mi vár ránk. Ez egy öt napos turnus lesz a kalandjainknak helyet adó bolygón, a missziók pedig egymást váltogató  Hunt, Nest, Rescue és Defend küldetésekből áll majd, amik egymással kapcsolatban vannak.

Ha játszottál a Titanfallal, akkor pontosan tudod, mire kell számítani, hiszen ez is olyan lesz. Ha az egyik mérkőzést sikerül megnyerni, akkor a következőn előnyből indul a csapatunk, de fordítva is igaz ugyanez -- a fejlesztők rengeteg változót ígérnek, úgy mint elárasztott pályát, sebzést okozó sugárzást, a szörny érzékeit blokkoló gázt, vagy éppen egy második, MI által irányított bestia behozatalát. Mindezeket figyelembe véve összesen 800 ezer különböző leforgása lehet a kampánynak.

A fejlesztők elmondása szerint ez a játék könnyedebb része, amihez akkor ülünk le a haverjainkkal, ha egy kicsit ki akarunk kapcsolódni, s ezt tükrözi az is, hogy mindösszesen 30-40 perc alatt teljesíthető a kampány.

A kampányról még érdemes tudni, hogy ha menet közben lép ki valaki, jellemezően a vesztésre álló csapatból, akkor az a táraság a következő körben némi bónuszt kap, hogy jobb esélyekkel induljanak, illetve nagyon fontos, hogy a begyűjtött tapasztalati pontok csak akkor járnak, ha a történet végére értünk, tehát nem éri meg kilépni.