Élménybeszámoló az E3 második napjáról

A képen Sasa és a Gears of War designere, CliffyB
A mai nap (év…) vitathatatlan csúcspontja a Halo 3 prezentáció volt. Tudjuk, hogy közületek a legtöbben nem értik Halo-imádatunkat, és erről bizony a Microsoft tehet: a zseniális, korszakalkotó Xbox-játékok PC-s átiratai rengeteget késtek, óriási hardverigénnyel voltak megverve, ráadásul a legjobbat, a kooperatív módot is kihagyták belőlük. Aki azonban a megfelelő időben a megfelelő platformon tudta kipróbálni a játékot, az jó eséllyel hozzánk hasonlóan rabjává vált a sorozatnak. Na most el lehet képzelni, milyen felajzott állapotban ültünk be a bemutatóra, ahol nyolc perc színtiszta Halo-fogadott minket: öldöklő, küzdelmes csata ördögien okos ellenfelek ellen. A hatalmas pörgésben eleinte nem is tűnt fel, hogy a Halo 3 milyen gyönyörű is lett: ugyan a dzsungel aljnövényzete jobb a Crysisban, de a fantasztikus bevilágítás, a remekül animált ellenfelek, a gyönyörű fegyvereffektek és a mindent átható Halo-stílus láttán majdnem elcsöppentünk. Fejedelmi! Ráadásul mi biztosra vesszük a négyfős online kooperatív módot, már most imádjuk a filmfelvevő funkciót (akár multiban, akár a kampány során rögzítheted a játékot, majd azt megvágva, a kamerát állítva elküldheted a haverjaidnak), és hihetetlenül piszkálja a fantáziánkat a főmenüben mosolygó „Forge” opció, amelyről semmit nem mondtak el. Szóval a Bungie megint bizonyított: küzdősebb, intenzívebb, okosabb FPS-t náluk senki nem tudott még készíteni.

Élménybeszámoló az E3 második napjárólÉs ha már Halo, akkor legyen Halo Wars: ezt most mutatták be először, ráadásul ezt is egy legenda tette: Graeme Devine, az egykori id-fenegyerek. Igazából nem lehet egyelőre látni, hogy jó lesz-e ez az RTS, de az biztos, hogy már most nagyon szép. Kicsit talán egyszerűnek tűnt, de hát rengeteg részletet még nem fedtek fel, ráadásul így legalább lehet kontrollerrel is irányítani – merthogy akárhogy is pirítottuk a fejlesztőket, csak nem akarták beismerni, hogy gondolkoznának egy PC-s verzión…

De ennyi elég lesz a konzolokból (bár Halóból sosem elég), beszéljünk a PC-ről! Játszottunk például a Gears of War PC-s portjával, és bár nem vártuk, hogy csúnya lesz, még így is ledöbbentünk azon, hogy az óriási (1920-szor akármennyi) felbontás mellett milyen fürgén és milyen szépen futott. Tűéles textúrák, antialiasing, király árnyékok – mindez eszelős sebességgel, egyetlen reccenés nélkül. Igaz, a világ legdurvább, sokprocesszoros, kétvideókártyás gépe volt alatta, de CliffyB elmondta, hogy a minimum gépigény meglepően alacsony lesz.

Ismét végigjátszottunk egy újabb Crysis pályát, ismét becsináltunk a grafikától és a fizikától. A nanosuit remekül működik, tényleg percenként lehet változtatni tudásunkon, és így rendkívül változatos lesz a játékmenet is. A tengerparton mászkálva például úgy végeztem ki egy csapat katonát, hogy a gyorsasággal besuhantam egy szikla mögé, itt láthatatlanná váltam (ez új effektet kapott, besz@rás jól néz ki!), megvártam, amíg az őrjárat elmegy mellettem, ezután az erővel felkaptam egy hordót, azt hozzávágtam az egyikhez, a másodikat lelőttem, a harmadikat pedig megfogtam és behajítottam a vízbe.

Élménybeszámoló az E3 második napjárólJátszottunk még az új Need for Speeddel (igen, úgy néz ki, mint a képeken; igen, a füst is!), kipróbáltuk a Medal of Honort (a nap pozitív csalódása, a korábbi videók alapján nem vártunk tőle túl sokat, de az M.I. remek lett, élmény küzdeni), és játszottunk egy órát a Bioshockkal. Ez utóbbi rendkívül félelmetes lett, az első húsz percben vagy ötször rezzentünk össze a hangoktól, eseményektől. Viszont a játék első része alapján ez inkább egy sok ravaszsággal, trükkel megtűzdelt FPS lesz, mintsem akciódús FPS – aztán persze ez még bőven változhat, hiszen közel sem láttunk mindent… Ja, és már most ideítéljük az „év vize” kitüntetést, ilyet játékban még nem láttunk! Mintha csak egy sci-fi techdemó lenne: folyik, csillog, csöpög, hullámzik, tükröződik, sőt, a játék elejének legemlékezetesebb jelenetében vészjóslóan, félelmetesen hömpölyög felénk – úgyhogy iszkoltunk is...

Holnap is jó nap lesz, a legjobb rész minden bizonnyal a Starcraft 2 hand-on lesz. Igen, fél órán keresztül mi fogjuk irányítani a protossokat! De ezen felül lesz még Civilization Revolutions (a konzolos Civ), FEAR-kiegészítő és STALKER-folytatás (illetve előzmény, de erről majd holnap...) – valamint végre kipróbáljuk a Burnout 5-öt is!

Viszont van egy dolog, amit nem értünk: hol a fenében van az id és az új játékuk...?!