- Új szabadalmat nyújtott be a Sony
- Ami az NPC-k viselkedésére vonatkozik
- A nem játékos karakterek élethű módon viselkedhetnek a jövőben
- A technológia egyelőre csak a kiterjesztett valóságot érinti
A Sony eléggé az élen jár, ha új, sok esetben meglepő technológiákról van szó, elég csak a DualSense kontroller extráira (adaptív ravaszok, haptikus visszacsatolás) gondolni – de már az is felmerült, hogy egy hőmérsékletet szabályozó vezérlőt dobnak a piacra. Emellett a PS VR2 is új színt vitt a virtuális valóságba (bár a jelek szerint a vártnál kevesebben értékelik az erőfeszítést), szóval egyáltalán nem meglepő, hogy a nemrég benyújtott szabadalmuk is felettébb bíztató a videójátékok jövőjét illetően.
Az új technológia ugyanis az NPC-k (nem játékos karakterek) viselkedését érinti, ami sok esetben még mindig eléggé furcsa tud lenni néhány alkotásban. Persze akadnak üdítő kivételek (például a Rockstar Games játékai), de sajnos továbbra is az a tendencia, hogy ha beleavatkozunk a világ dolgaiba, akkor arra elég életszerűtlen módon reagálnak a körülöttünk lévő karakterek. Ezen hivatott változtatni a Sony ötlete, melynek lényege, hogy a rendszer valós időben monitorozza az NPC-k környezetét, így az adott karakter késleltetés nélkül tud reagálni az abban beálló változásokra, és a különféle tárgyakkal/elemekkel is valósághűen léphet interakcióba. Üröm az örömben, hogy a szabadalom leginkább a kiterjesztett valóságra (VR és AR) összpontosít, de maga az ötlet a hagyományos videójátékokban is megvalósítható, így ha végül élesedik a technológia (egy szabadalom benyújtása még nem jelenti azt, hogy meg is valósul az adott ötlet), eléggé valószínű, hogy a cég minden téren ki fogja használni az abban rejlő lehetőségeket. Most pedig következzék egy vicces összeállítás arról, hogy milyen az, amikor az MI nem úgy teszi a dolgát, ahogy kellene: