- Törnek-zúznak az emberek a virtuális valóságban
- Egy brit biztosítótársaság adatokat közölt
- Sok tévé és csillár megjárta már
Az Aviva nevű brit biztosítótársaság szerint a VR-eszközökkel kapcsolatos kárigények 2021-ben összesen 31%-kal nőttek. A vállalat 2016 és 2022 között az ilyen jellegű kárigények elképesztő, 68%-os növekedéséről számolt be, ami tényleg nem semmi eredmény. Az Aviva elemzői a kárigények nagymértékű megugrását azt követően észlelték, hogy az emberek elkezdtek akaratlanul értékes bútordarabokat, háztartási berendezési tárgyakat és különféle drága berendezéseket összetörni, miközben headseteket és egyéb perifériákat viseltek, amelyek rontották a körülöttük lévő világ érzékelésének képességét.
Kelly Whittington, az Aviva Property Claims igazgatója megjegyezte, hogy a legtöbb kárigényt a sérült vagy tönkrement televíziókra nyújtották be, de rámutatott arra is, hogy a betört ablakok és a törött mennyezeti csillárok is gyakoriak náluk. Sokaknál megfigyelhető, hogy a VR-eszközök hatása alatt játszott játékok közben a karjukkal hadonásznak, ami néha bizony eléggé balesetveszélyes, és ha nem egy másik ember, akkor könnyedén a berendezési tárgyak járhatnak pórul.