Már a különálló változat megjelenése előtt is tudtuk jól, hogy a DayZ népszerű lesz, de azt talán nem sokan gondolták volna, hogy ennyire: a játék alfaváltozatának megjelenése óta eltelt négy hét alatt összesen egymillió érdeklődő vásárolta meg a programot, pedig a csapat előre szólt, hogy ne tegyék, hacsak nem gondolják komolyan, hogy már a fejlesztés elejétől jelen legyenek.
Az emberek azonban nagyon is komolyan veszik azt, hogy részesei legyenek a DayZ fejlődésének, s így hajlandóak megbarátkozni a jelenleg rengeteg hibával, stabilitási gondokkal és egyéb frusztráló elemekkel, sőt látszólag az a bejelentés sem okozott nagy problémát, hogy a munka ráérős lesz, s csak jövőre indulhat a béta.
A DayZ egy Arma 2 modifikációként indult útjára, s épített maga köré nagy rajongótábort, majd mikor erre felfigyelt az alapot jelentő játék fejlesztőcsapata, a Bohemia Interactive, megkezdődhetett a különálló, immáron fizetős változat fejlesztése.