- Megoldódott a GTA: San Andreas egyik nagy rejtélye
- Nevezetesen, hogy miért zuhannak le random a kisrepülők
- A Rockstar Games egyik volt alkalmazottja válaszolta meg a kérdést
- Obbe Vermeij elárulta, hogy a kódolásban van a hiba
Aki eltöltött már néhány órácskát a Grand Theft Auto: San Andreas világában, (van olyan, aki nem?), az tudhatja, hogy néha bizony érdekes dolgokat produkál a játék. A helyenként őrültek módjára viselkedő NPC-k mellett a random időközönként lezuhanó kisrepülők is fejtörést okozhatnak a rajongóknak – vagy épp fejfájást, ha mondjuk egy küldetést sikerül elbukni a rejtélyes jelenség miatt. A Rockstar Games mindeddig nem igazán magyarázta meg, hogy mi áll pontosan az anomália hátterében, a stúdió egyik vol alkalmazottja viszont X-en igyekezett megválaszolni ezt az égető kérdést.
"A GTA: San Andreasban bizonyos időközönként kisrepülőgépk suhannak el a játékosok fölött, melyek néha lezuhannak" – írta Obbe Vermeij. "A repülőgép spawnolása előtt a kódom akadályokat keres az útjában, ami több vonalat is letapogat a haladás irányában" – magyarázta a 2009-ben távozott fejlesztő. "Ezek a letapogatások azonban lassúak, így az abszolút minimumot használtam (úgy emlékszem, hogy csak a testet és a szárnycsúcsokat.) Ezért van az, hogy a vékony akadályokat néha nem észleli a rendszer" – tette hozzá. A posztban azt is elárulta, hogy az akadályok nem megfelelő időben történő észlelése mellett sokszor az is gondot okoz, hogy a "varázsütésre" megjelenő gépezet veszít a magasságából, a kezdő sebessége ugyanis nem generál elegendő felhajtóerőt. Végezetül hozzátette, hogy ezen problémák miatt majdnem ki is vették ezeket a random eseményeket, de igazából jól jártunk, hogy végül elvetették az ötletet, hiszen megannyi mókás pillanattal szolgáltak már nekünk az "öngyilkos" pilóták.