EA: „A válság: áldás”Egyre világosabbá válik, hogy a recesszió a játékipart is keményen megrázta: egymás után oszlatják fel a fejlesztőcsapatokat (közöttük olyanokat is, mint az Ensemble Studios), rengetegen válnak emiatt munkanélkülivé, illetve sok játék fejlesztése (amelyekről talán nem is tudunk) kerül a kukába.

John Riccitiello azonban szó szerint ezekkel a szavakkal aposztrofálta a jelenlegi helyzetet: „Én úgy gondolom, hogy a jelenlegi gazdasági válság, amelybe a játékipar 2008-ban került: áldás.” Hogy miért gondolja ezt így a derék nagyfőnök? Szerinte emiatt a „gagyi” („riffraff”) fejlesztőcsapatok kiszorulnak a piacról, így a gyenge minőségű játékokat tulajdonképpen lesöpri a válság az üzletek polcairól. Ezáltal pedig a rá lesznek kényszerítve a fejlesztők, hogy „határozottan cselekedjenek”, hogy a jövőjüket bebiztosítva érezzék.

Annak a gamespotos interjúnak, amelyben Riccitiello ezeket az okosságokat nyilatkozta, az volt a tárgya, hogy mit tehetnek a fejlesztők a jelenlegi helyzetben. Úgy látszik, az EA nagyfőnöke igazi filozófusnak érezte magát, mert ezt a három tanácsokat adta számukra: „döntsd el mi a fontos, ezekbe a programokba invesztálj, és dobd ki a többit.”

Érdekes nyilatkozat, különösen annak tükrében, hogy állítólag az EA továbbra is „veszélyt vállal” azzal, hogy új brandeket hoznak ki, ugyanakkor jól tudjuk, hogy a régiekről sem feledkeznek meg, hiszen jön a következő Need for Speed, a Sims 3 és a Godfather II is. Akkor meg mégis mit „dobnak ki”? Na mindegy, meglátjuk, hogy a multicég a jövőben vajon mennyire bizonyul nyereségesnek, mert a tavalyi 641 milliós veszteség valahogy nem Riccitiello bölcs szavainak érvényesülését tükrözi...