
John Riccitiello azonban szó szerint ezekkel a szavakkal aposztrofálta a jelenlegi helyzetet: „Én úgy gondolom, hogy a jelenlegi gazdasági válság, amelybe a játékipar 2008-ban került: áldás.” Hogy miért gondolja ezt így a derék nagyfőnök? Szerinte emiatt a „gagyi” („riffraff”) fejlesztőcsapatok kiszorulnak a piacról, így a gyenge minőségű játékokat tulajdonképpen lesöpri a válság az üzletek polcairól. Ezáltal pedig a rá lesznek kényszerítve a fejlesztők, hogy „határozottan cselekedjenek”, hogy a jövőjüket bebiztosítva érezzék.
Annak a gamespotos interjúnak, amelyben Riccitiello ezeket az okosságokat nyilatkozta, az volt a tárgya, hogy mit tehetnek a fejlesztők a jelenlegi helyzetben. Úgy látszik, az EA nagyfőnöke igazi filozófusnak érezte magát, mert ezt a három tanácsokat adta számukra: „döntsd el mi a fontos, ezekbe a programokba invesztálj, és dobd ki a többit.”
Érdekes nyilatkozat, különösen annak tükrében, hogy állítólag az EA továbbra is „veszélyt vállal” azzal, hogy új brandeket hoznak ki, ugyanakkor jól tudjuk, hogy a régiekről sem feledkeznek meg, hiszen jön a következő Need for Speed, a Sims 3 és a Godfather II is. Akkor meg mégis mit „dobnak ki”? Na mindegy, meglátjuk, hogy a multicég a jövőben vajon mennyire bizonyul nyereségesnek, mert a tavalyi 641 milliós veszteség valahogy nem Riccitiello bölcs szavainak érvényesülését tükrözi...
Tisztára mint politológián, ott is tanítják, hogy kell kezelni az embereket, mint utolsó férgeket, mert te vagy a politikus és az istencsászár. Azt ne mondd, hogy ez a helyes világnézet, mert a végén még bolondnak nézlek
Tisztára mint politológián, ott is tanítják, hogy kell kezelni az embereket, mint utolsó férgeket, mert te vagy a politikus és az istencsászár. Azt ne mondd, hogy ez a helyes világnézet, mert a végén még bolondnak nézlek
ráadásul az se igaz, hogy nincs bennük hiba, a játékaikban... van jópár, persze nem annyi mint mondjuk egy EA játékban, viszont mivel az EA több frontot takar be, ezért ott nagyobb a hibázás lehetősége.
és a felvásárlós beszüntetős üzletpolitika igenis tetszik. ez a mai világ. üdv a realitásban. közgázt tanulok, tehát érdekelt vok a dologban, és ez a világ. itt már a becsületes emberek, cégek már semmit nem érnek, szóval igenis tetszik amit művelnek, hisz jól teszik, és azt teszik amit ők akarnak, viszonylagos monopol helyzetükből adódóan...
ráadásul az se igaz, hogy nincs bennük hiba, a játékaikban... van jópár, persze nem annyi mint mondjuk egy EA játékban, viszont mivel az EA több frontot takar be, ezért ott nagyobb a hibázás lehetősége.
és a felvásárlós beszüntetős üzletpolitika igenis tetszik. ez a mai világ. üdv a realitásban. közgázt tanulok, tehát érdekelt vok a dologban, és ez a világ. itt már a becsületes emberek, cégek már semmit nem érnek, szóval igenis tetszik amit művelnek, hisz jól teszik, és azt teszik amit ők akarnak, viszonylagos monopol helyzetükből adódóan...
A legjobb példák: WESTWOOD. Vagy a Dungeon Keeper licence. Ott volt náluk évekig a szemetek meg eladják távolkeletre. Ezzel megfoszva minket a folytatástól!!! Ezt a hozzáállást kell elismerni????? A MOHA meg hemzseg a grafiaki hibáktól ha már ott tartunk!!!
Azért a Bizzard nem ezt az utat járja!!!! Az nem tesz tönkre cégeket!!!!! Azért szeretném megtudni, hogy az EA mikor teremtett játéjsrílust???? Mint pl.:a Diablo!!!!!!!!!!! Vagy mit tett a játékostársadalom szórakoztatásáért érsd: jó hangulat, jó game. Pl Amikor kijött a Warcraft 3 már akkor sem volt csúcs a grafja. DE!!! Az senkit sem érdekelt!!!! Az meg hogy 4 dologból él a blizzard???? Könyörgöm de az a 4 dolog az övé az ő fejlsztése ami fontos az ő találmánya!!!!!!!!
Warcraft
Starcraft
Diablo
WOW
Ezek mind olyan nevek amik etalonok!!! Nincs bennük hiba!!!!!! A starcraft-al a mai napig örjöngenek és mikori gém??? Egy pár éves... jó pár éves....
Úgyhogy tényleg ne menjünk ebbe bele, hisz nincs értelme.
AVE
Ezen az emberen már a külsején is látszik a gondolokodás módja.... Hiába... szokták mondani, hogy a szem a lélek tükre. Ennek az embernek ritka sunyi a tekintete.
Amúgy meg az EA nem sok eredeti, kreatív dolgot gyárt. Inkább a jól bevált tucat holmikat nyomja. Azért ez az emberekről is árulkodik aki megveszi az is olyan igénytelen mint az EA!!! Azért vannak kivételek persze a RA3, Spore stb. Viszont pl a RA3 sem volt annyira jó mint az első rész. Ezt a javuló tendenciát nagyon kevés cég tudta produkálni. Ők a legnagyobbak pl. Blizzard, ID, és a jó öreg Looking Glass R.I.P.
Ez a baj, hogy a játékiparban is bepofátlankodtak a túlontúl gazdag hozzánemértő pénhajhász kiadók. Nem azzal van a baj, hogy sok a pénzük, hanem az igénytelenségükkel van a baj. Minnél több tucat játék minnél csicsásabbat tud eladni annál több a BEVÉTEL!!!!!!! Ha egy projekt a kreativítás miatt netán csúszna a kőbevésett megjelenési date-től akkor az a rész nem kell bele, kivágják. A sok "paraszt" úgyis megveszi, mert EA. Na ezen kéne a játékosoknak változtatni. Nem megvenni minden szart. Ja igen és akkor nem is beszéltünk arról ,hogy ugyebár az EA adja ki a regdrágábban a játékait. Akkor veszünk egy doboznyi fost jó drágán ez ám a biznisz.
AVE
ráadásul én becsülöm is az EA üzletpolitikáját. nem a legtisztességesebb, viszont igen szép hasznot hoz, és jól is csinálják, gazdasági szempontból.
a sims 2 vs wow vitába meg ne menjünk bele, mert én nem rajongok a blizzardért
Én sem feltétlenül a 3 "szidott" játéksorozatra értettem. Említettem a MOH-sorozatot, és a Red Alert 3-at is, meg a CnC-t.
Azt elismerem, hogy jönnek ki újító játékok - de ezek a még nem "bekebelezett" csapatoknak köszönhetők (bekebelezés alatt nem feltétlenül a "függetlent" értem, hanem azokat, akik még frissen csatlakoztak az EA-hoz, vagy netán olyan nevük van, hogy még rendelkeznek némi függetlenséggel a cégen belül is). A Mass Effect-re senki nem EA játékként emlékszik szerintem, hanem mint a BioWare legújabb zsenialitása. S bár személy szerint eléggé csalódtam a Spore-ban, de objektíve jó játéknak elismerem, mivel, ha részeiben nem is eredeti, de így a játékstílusokat még nem fogta össze senki, szóval emiatt mondjuk, hogy eredeti a koncepció. De ez sem az EA-t dicséri elsősorban, hanem Will Wrightot, akit lehet utálni a Simsek miatt, lehet szeretni a Spore miatt, de olyan nagyágyú halhatatlan zsenik közt van a neve, mint John Carmack vagy Molyneux (vagy legalább fogjuk rá, hogy azok
Ha megnézzük, a Mirror's Edge-dzsel is ez a helyzet: a DICE fejlesztése, akiket még nem tudott az EA egyenfejlesztővé tenni, így a kreativitás helyt kaphat.
Szóval az igazi nagydurranásaik számomra kivételek, sajnos az EA tömegtermelő.
Tök jó, hogy nyitnak a casualok felé, de ugyanakkor nagyon haragszom rájuk a MOH sorozat elkurvulása miatt, vagy a Red Alert 2 után is a 3 számomra annyira érdektelen volt, és grafikai tuningon kívül gyakorlatilag semmi előrelépést nem tudtam felfedezni benne (jó, a japán frakció, na
Félreértés ne essék: nem utálom az EA-t, mert rengeteg játékom van az EA fejlesztőstúdióktól, vagy általuk kiadott játékokból is sok sorakozik a polcomon. De az ütletpolitikáját nagyon utálom, s főleg ezt a tucatfejlesztési stratégiát. 2008-ban megerőltették magukat, de azért, mint próbáltam kifejteni, ez sem feltétlenül annak érdeme, amit az EA csinál. Csak remélni tudom, hogy a DICE, a BioWare nem fognak elk*rvulni pár éven belül, mert az ilyen kreatív stúdiók "egyenruhásítása" nem tenne jót a játékvilágnak - esztétikai szempontból. Üzletileg kétségtelenül ez lenne a követendő példa, de a játékok ne legyenek már csak üzletek.
Amúgy a WoW patchekhez (bocs, nem bírom kihagyni a rákontrázást
Na, de mindegy: én valahogy nagyobb "pofátlanságnak" érzem azt, hogy kiadnak pár "ruhadarabot" pénzért, minthogy havidíjat kelljen fizetni egy dinamikus, szinte hetente alakuló, finomodó, komplex játékért.
S nem, nem vagyok WoW-FAN, még csak nem is játszok vele
ráadásul azt gyűlölöm, hogy mindenki konkrétan ez alapján a három sikerszéria (azok, ez tény) alapján akarja megítélni az EA-t, holott aki jobban belemerül, annak ott a Spore, Mirror's Edge, vagy a Mass Effect, amik mind újító, sőt formabontó alkotások. mindenki az EA-t titulálja a játékipar gonoszának, holott ők csak egy virágzó gazdasági szisztémát követnek, ami még akkor is jó, hogy a fél játékos társadalom gyűlöli őket... és nekik sikerült megtenni azt, pontosan ezzel, amivel már mindenki próbálkozik. nyitottak a casual-ok, és a lányok felé. ez is dícséretes. sőt, szerintem az EA már konkrétan direkt olyan, amilyen. ez a kinyilatkoztatás sem a véletlen műve. ők már úgysem sokat tudnak változtatni a renoméjukon, ezért inkább átmennek abba a pozícióba, amiben mindenki gyűlöli őket, de mégis jó játékokat, és kemény bevételeket szereznek. ha megfigyeljük mióta Ricitello ott van, az EA jóval barátibb eredményeket is ért el, vásárlóközpontúbb. ám aki csak szidni szereti őket, az ezt sem látja.
nem arról van szó, hogy nem látom a hibáikat, de azért mégiscsak felháborító őket szidni az említett három széria alapján. akiknek nem tetszik, hogy jönnek a kiegek a sims rajongóknak, lapozza át az 576 azon oldalát, és nézze meg a Dead Space-t, vagy a többi zseniális alkotásukat.
Pont ez a baj
Játékokat azért fejleszt az EA, hogy eladja őket kilóra, mint az általam alább is említett Chipseket pl. Pedig a játékokban sokkal több rejlik pőre ipari-szórakoztató terméknél.
Nem az a baja az NFS-sel meg a Fifaval itt senkinek szerintem, hogy sokan veszik. Bár a WoW-ot is divat azért fikázni sokak részéről (félreértések elkerülése végett: teljesen elvonatkoztatva innen most), mert több, mint 10 millióan játszanak vele, tehát "veszik". De a WoW és pl. az NFS között az a különbség (persze ég és föld amúgy), hogy a WoW az tele van ötlettel, és folyamatosan újítják, addig az NFS részek csak jönne-jönnek az Underground óta, mi meg nem nagyon értjük, hogy néhány játékmódon, grafikai tuningon kívül mi változott benne (még az átvezetők sem - ugyanolyan ripacskodó marhaság volt a Most Wantedben mint az Undercoverben - jó, néhány szereplőt megváltoztattak, na
A Sims is egy ilyen eset. Ugyan az alapjáték az nagy mérföldkő volt, de a sok szar kiegje csupán pénzszerzési lehetőség. A Sims 2 "cuky cuccok" kiegjei úgy jöttek ki, mint a legújabb ruhák a boltokban.
Miért van bajom ezzel? Azért, mert a játék nem egy idétlen ruha, vagy egy zacskó chips, hanem komplex valami, amivel kezdeni is kellene valamit, nemcsak a megszokott szarságokat lenyomni az emberek torkán. Az EA erre megy, ez a baj. Ugyanaz a séma, mint Hollywoodban nagyrészt -sajnos.
S ezért szarok az ilyen nyilatkozatok. Amit Beyond Silence is mond, azt is nagyon osztom én. Aki próbál tovább lépni, próbálja a játékok határait tágítani, annak ne legen esélye, csak annak, aki ilyen mocsok üzletember módjára, profitszerzés érdekében a megszokott sémákat ismételgeti. Ezért szar, amit az NFS-sel csinátak (csinálnak?), meg amit a Sims 2 kiegjeivel. Azért egy WoW kiegészítői és egy Sims 2 kiegészítői között ég és föld a különbség - nemcsak játékstílus miatt. Amit a Sims 2-ben kiadnak 4-5 ezer forintért, az belefér a WoW egyik patchének egyetlen kódsorába.
S ez nem nemtetszés kérdése szerintem. Egyszerűen akinek van igénye arra, hogy valami értelmeset kapjon a pénzéért, valami kreatívat, s nem csak "tökmindegy csak játsszak" alapon közelíti meg a dolgokat, annak igen is szúrja a szemét az, amit a FIFA-val és az NFS-sel (pl. - meg még sok más címmel - említhetném a Red Alertet, vagy a CnC-t, esetleg a Medal of Honort /Isten nyugosztalja/ is) művel az EA. S nem a levegőbe beszélek: én az NFS 4-et imádtam, de még az Underground 2-t is, valamint a FIFA 98-at is. De amilyen állapotban van ma a két sorozat az nem minősíthető. A régi NFS-ek játékok, a maiak tucattermékek s kb. egy doboz bonbonnal vannak egy szinten.
Viszont igaza van, hogy a sok