A Doom bemutatója alatt sokaknak feltűnt, hogy egészen könnyűnek tűnik a játék: a demóban a karakterünk különösebb ellenállás nélkül megy előre, és kaszabolja a démonok. Hol ebben a kihívás? -- kérdezték sokan, és most meg is kaptuk a választ: lesz kihívás, a játék nem lesz ilyen baráti.
„Nem lesz könnyű. A játék nagyon is sok kihívást fog nyújtani, hasonló lesz ezen a téren az eredeti Doomhoz.” -- mondta az id Software producere, Marty Stratton válaszolva a kritikákra, illetve elmondta azt is, hogy a demót egy olyan fejlesztő játszotta, aki profi az adott szakasz teljesítésében. A csapat belső kis bajnokságokat tart, hogy kiderítsék, ki a legjobb az adott pálya teljesítésében, és aki a győztes, az mutathatja be a játékot a nagy közönség előtt. Ezért tűnt gyerekjátéknak.
Mindezen kívül az új Doom nyitottabb, mint az elődei, ami itt azt jelenti, hogy az ellenfelek szabadon mozoghatnak a pályákon, és rajtunk áll, hogy kiket akarunk először likvidálni, vagyis ez is további könnyítés.
Meg azt, hogy ne zsinóron kelljen előre haladni az egyetlen úton, ahol bescriptelt ellenfelek jelennek meg. Első végigjátszásra keresgélni kelljen a megoldást, ne csak a kulcsokat, de a szektorokhoz való hozzáférést, átkelést.. miközben nem ül le a játék akciója.
Ja és a négyszemélyes Co-op alap...
Ha szétscriptelt techdemonak szánják már most mondom, hogy olyan bukta lesz mint az Unreal 2 volt...