A Dying LIght 2 bejelentésére az előzetes híresztelések után valóban sor került az E3 2018-on, méghozzá a Microsoft konferenciáján, ahol Chris Avellone mutatta be a játékot kicsit részletesebben.
Mikor?
Jelenleg még nincsen biztos megjelenési dátumunk, csak egy igen tág 2019-es évünk. De azok alapján, amit az E3 2018 során bemutattak, a játék már túl lehet a kezdeti stádiumon és a preprodukciós állapotban lehet. Talán a Gamescom 2018 során többet is megtudhatunk majd, hogy mégis melyik negyedévet célozzák be a készítők, de a nyilatkozatok alapján még az első félévben várható az érkezése.
Mire?
A bemutatott demó az Xbox One konzolon futott, így nincs okunk feltételezni, hogy a Playstation, vagy a PC változat kimaradjon a szórásból.
A helyszín
Az előző etap során a fiktív török városban, Harranban parkűrözhettünk, ezúttal azonban nyugatabbra visz az utunk, a Brandenburgi kapu és at Arc de Triomphe megtévesztő hasonmásai és a nyilatkozatok alapján ezúttal egy képzelt európai utazásban lehet majd részünk. Nem is kis területen, az előző játék teljes egészénél (ebben benne van az alapjáték két városrésze és a The Following kiegészítő területe is) négyszer nagyobb lesz az új játszóterünk.
A történet
Ahogy azt már fentebb említettük, a szerteágazó döntési lehetőségek alapjaiban változtatják majd meg a várost, és itt nem csak a külsőségekre gondolunk, hanem a továbbiakban elérhető küldetésekre is. De megváltozhatnak a járható útvonalak, kereskedési lehetőségek attól függően, hogy mely frakciót preferáljuk majd. És ha már így szóba kerültek, a Peacekeeper és a Scavenger csoportok már biztos igényt tartanak a szolgálatainkra, előbbiek kemény kézzel, totalitariánus rendszert építenének, míg utóbbiakról csak annyit tudunk, hogy remek szabadfutók.
És ha már itt tartunk, nem mehetünk el szó nélkül Chris Avellone mellett, akinek a neve már önmagában garancia egy jó történetre. Hiszen olyan játékok, vagy azokon belüli történetszálak, karakterek narratíváját köszönhetjük neki, mint a Fallout 2, Star Wars: Knights of the Old Republic, Fallout: New Vegas, Pillars of Eternity, vagy éppen a Divinity: Original Sin 2. Hozzá csatlakoznak a Witcher 3 írógárdájának tagjai (méghozzá a Véres Báró küldetéslánc megalkotói), vagyis már sejthetjük, hogy nem egy színes-szagos szivárványos sztori bontakozik majd ki.
A játékmenet
A fentiek alapján már összerakhattátok, hogy ezúttal még nagyobb hangsúly helyeződik majd a szerepjátékos vonalra, mely nem csak a sztoriban, de a játékmenetben is megmutatkozik majd. Mozdulataink tárháza is kibővül, kétszer annyi manővert hajthatunk végre, mint eddig. A Dying Light első epizódjában sem lehetett ész nélküli cséphadarással érvényesülni, ezúttal viszont még taktikusabban és megfontoltabban kell majd megközelítenünk ellenségeinket. Mindez csak tovább bonyolódik az éjszaka közeledtével, amikor az igazán erős és gyors jószágok (V előmásznak sötét üregeik mélyéről.
Multiplayer
Négyjátékos kooperatív mód helyt kap a Dying Light 2-ben, de ezúttal kicsit másként lesznek a dolgok: a narratíva fontossága miatt a host döntéseit követi majd a csapat. Egyéb játékmódokról egyelőre nincs tudomásunk, de nem kizárt az előző részből ismerős Volatile Hunt és az utólag hozzáadott Battle Royale sem.
1. Nem kellenek szuper gyors és giga erős zombik.
2. 3 másodperccel egy robbanás után ne legyen már 6 Viral a gyomodban (a semmiből).
3. Vagy dolgozzák ki a lőfegyverek használatát normálisan, vagy akkor vegyék ki belőle teljesen.
4. Az emberi ellenfelek ne legyenek már ilyen mocskosul szívósak, vagy legalább ne 3 ütésből vigyék le az életerődet nullára.