...hiszen a fejlesztők a leadásig (szerencsés esetben) csak a tényleg gázos bugokat irtják ki, hogy aztán a kisebbeket is eltapossák, és a javítást minél előbb kiadhassák. A DoW II közösségi oldalán most közzétett kérdezz-felelek anyagbanMark Noseworthy producer (képünkön) is ezt a témát járta körül két bejelentéssel: ezen a héten indul a multiplayer bétatesztje, és máris készül a „nulladik napi” patch.
Az első, kézenfekvő kérdés ugye máris adódik: már gyártják a lemezeket, akkor miért a bétázás? Nos, az online szekció ugyebár szerencsésebb helyzetben van, hiszen ott lehetősége van a készítőknek, hogy „észrevétlenül”, automatikusan frissítsék a szervereket és a klienseket is. A DoW II-ben a producer elmondása szerint a többjátékos móka áll a középpontban, és minél jobb élményt szeretnének nyújtani, így mielőtt élesben megnyitják a szervereket a remélhetőleg több ezer bajnokjelölt előtt, el kell végezni a szükséges hibajavításokat és kiegyensúlyozásokat, hogy aztán a játékot az 1.1-es verzióra emelő „Day Zero” patch-ben már benne legyenek a kritikus javítások.
A multis bétában mind a négy faj képviselőjeként játszhatunk majd, tesztelés alá kerül a képességalapú játékkeresés (matchmaking), valamint a partirendszer, amelyben a játékosok kereshetnek és meghívhatnak maguk mellé maximum két barátot, és persze elérhetőek lesznek a játékba épített ranglisták és a rangsorolt játékok statisztikái is. Mindezeken felül saját játékokat is indíthatunk, ha a vérpistikék helyett gondosan megválogatott haverjainkkal akarunk zúzni egy picit egy általunk kiválasztott pályán. A bétában öt MP pálya lesz elérhető, két 1v1 és három 3v3. Az első fázis január 21-étől lesz elérhető, kizárólag a Soulstorm expanzió tulajdonosai részére, a Steam rendszerén keresztül, a második, immár teljesen nyilvános, bárki számára nyitott pedig egy héttel később, január 28-tól, úgy a Steamen, mint a Games for Windows – LIVE Piactéren át. A béta a játék boltokba kerüléséig, február 20-ig, azaz durván négy hétig tart.
És akkor a másik téma, a javítás. Noseworthy elmondta, hogy a bétát a belső, THQ-s fejlesztői visszajelzések alapján már egy hete megfoltozták, a Day Zero patch így a játékosok észrevételeinek figyelembevételével fog elkészülni, és a megjelenés után egy héttel (feltételezhetően, ha addig elkészülnek vele, magában a foltban) két új multiplayer pályát is kiadnak bónuszként. A producer szerint a készítők és a kiadó szándéka is az, hogy a Dawn of War II ne egy „sima” folytatás, hanem a már amúgy is sikeres franchise újraindítása legyen, még nagyobb magasságokba emelkedve, amit folyamatos támogatással, letölthető tartalmakkal és kiegészítő lemezekkel akarnak megfejelni. Utóbbiakra reflektálva elárulta, hogy a Microsofttal karöltve már dolgoznak pár ingyenes és fizetős (prémium) DLC-n, melyeket a Games for Windows - LIVE Piactéren keresztül tölthetünk majd le, illetve vásárolhatunk meg. Ha minden a terveik szerint alakul, már a megjelenés utáni pár hétben elérhetőek lesznek az első csomagok.
Az első, kézenfekvő kérdés ugye máris adódik: már gyártják a lemezeket, akkor miért a bétázás? Nos, az online szekció ugyebár szerencsésebb helyzetben van, hiszen ott lehetősége van a készítőknek, hogy „észrevétlenül”, automatikusan frissítsék a szervereket és a klienseket is. A DoW II-ben a producer elmondása szerint a többjátékos móka áll a középpontban, és minél jobb élményt szeretnének nyújtani, így mielőtt élesben megnyitják a szervereket a remélhetőleg több ezer bajnokjelölt előtt, el kell végezni a szükséges hibajavításokat és kiegyensúlyozásokat, hogy aztán a játékot az 1.1-es verzióra emelő „Day Zero” patch-ben már benne legyenek a kritikus javítások.
A multis bétában mind a négy faj képviselőjeként játszhatunk majd, tesztelés alá kerül a képességalapú játékkeresés (matchmaking), valamint a partirendszer, amelyben a játékosok kereshetnek és meghívhatnak maguk mellé maximum két barátot, és persze elérhetőek lesznek a játékba épített ranglisták és a rangsorolt játékok statisztikái is. Mindezeken felül saját játékokat is indíthatunk, ha a vérpistikék helyett gondosan megválogatott haverjainkkal akarunk zúzni egy picit egy általunk kiválasztott pályán. A bétában öt MP pálya lesz elérhető, két 1v1 és három 3v3. Az első fázis január 21-étől lesz elérhető, kizárólag a Soulstorm expanzió tulajdonosai részére, a Steam rendszerén keresztül, a második, immár teljesen nyilvános, bárki számára nyitott pedig egy héttel később, január 28-tól, úgy a Steamen, mint a Games for Windows – LIVE Piactéren át. A béta a játék boltokba kerüléséig, február 20-ig, azaz durván négy hétig tart.
És akkor a másik téma, a javítás. Noseworthy elmondta, hogy a bétát a belső, THQ-s fejlesztői visszajelzések alapján már egy hete megfoltozták, a Day Zero patch így a játékosok észrevételeinek figyelembevételével fog elkészülni, és a megjelenés után egy héttel (feltételezhetően, ha addig elkészülnek vele, magában a foltban) két új multiplayer pályát is kiadnak bónuszként. A producer szerint a készítők és a kiadó szándéka is az, hogy a Dawn of War II ne egy „sima” folytatás, hanem a már amúgy is sikeres franchise újraindítása legyen, még nagyobb magasságokba emelkedve, amit folyamatos támogatással, letölthető tartalmakkal és kiegészítő lemezekkel akarnak megfejelni. Utóbbiakra reflektálva elárulta, hogy a Microsofttal karöltve már dolgoznak pár ingyenes és fizetős (prémium) DLC-n, melyeket a Games for Windows - LIVE Piactéren keresztül tölthetünk majd le, illetve vásárolhatunk meg. Ha minden a terveik szerint alakul, már a megjelenés utáni pár hétben elérhetőek lesznek az első csomagok.
Klassz ,hogy nem kell filozni azon ,hogy mi lesz a szülinapi ajándékom. (Persze erre már utaltam a másik Wh-s hírnél.)
Klassz ,hogy nem kell filozni azon ,hogy mi lesz a szülinapi ajándékom. (Persze erre már utaltam a másik Wh-s hírnél.)
Nem túl jó, de király!!!!!!!!!!!!
XDXDXD
Nem túl jó, de király!!!!!!!!!!!!
XDXDXD