Az id Software az E3-on mutatta be a nagyközönség előtt az új Doomot, a prezentáció részeképpen pedig lerántották a leplet a SnapMap nevű alkalmazásról is, ami lényegében egy modkészlet, amivel pályákat, sőt új játékmódokat is készíthetünk. A cég célja az, hogy ez legyen a központi hely, ahol a kreativitásunkat szabadjára engedhetjük, más módot pedig nem adnak az alkotásra.
Pete Hines a GameTrailers-nek adott interjújában mondta el, hogy egyedül a SnapMap segítségével készíthetünk egyedi dolgokat, de szerencsére a lehetőségek tárháza egészen széles. Hines a Minecrafthoz hasonlította a programot, abban az értelemben, hogy könnyű eltanulni a kezelését, bárki tud egy új pályát készíteni, de közben kellőképpen összetett ahhoz, hogy valami egészen bonyolult születhessen.
A SnapMap azonban sajnos nem tökéletes. Hines bevallotta, hogy a nagy és nyitott térképekhez, a külső helyszínekhez, ez nem egészen passzol, hanem a belső terekre lett kitalálva, ami máris limitálja a lehetőségeket, és akkor a többi, esetleges hiányosságról még nem is tudunk.