Bevallom, kétszer is elolvastam a fejlesztést vezető Jay Wilson mai blogpostját, mert elsőre nehezen akartam elhinni, hogy ennyire belenyúltak a játékba. A jó Jay azzal kezdi a mondandóját, hogy céljuk a lehető legjobb Diablo-játék elkészítése, és senki nem arra fog emlékezni, hogy mennyit késett, hanem arra, milyen jó volt -- nem túl biztató szavak. Aztán jön a felsorolás...
Az első változás még elfogadható: eltűntek az azonosító tekercsek; a megtalált holmik ismeretlen attribútumait Deckard Cain-i magasságokba emelkedett hősünk saját maga tudja „kinyomozni”, pár másodpercnyi vizsgálódás után -- ezzel a készítők szerint megmarad a felfedezés, az „ajándék kicsomagolásának” öröme, de nem kell külön tárgyat magunkkal cipelni hozzá. A Town Portal tekercsek már alapból hiányoztak, ezek szerepét átvette a Stone of Recall -- ám miután ez nálunk van, Wilsonék úgy gondolták, semmi értelme a dungeonok mélyén fúrni-faragni-molyolni, ha vissza is tudunk menni a legközelebbi településre, ezért egy mozdulattal kihajították a játékból a két fő újdonságot, a Cauldron of Jordant és a Nephalem Cube-ot. Előbbi arra szolgált, hogy a fölös cuccokat beledobálva aranyhoz jussunk (kvázi egy „hordozható kereskedő” volt), utóbbi pedig pénz helyett a „kraftoláshoz” szükséges alapanyagokra bontotta a megunt motyót. (Hozzáteszem, ezeket elvileg épp azért találták ki a srácok, hogy ne kelljen a kalandozást/hentelést örökös hazarohangálással megszakítani -- úgy tűnik, mostanra meggondolták magukat.) Ezzel együtt, hogy az egészet még inkább hangsúlyozzák, a Stone of Recall átkeresztelődött, immár Town Portal a neve, hogy az egységsugarú játékos se keveredjen el a fura elnevezésekben, és tudja, mi mire való...
A Nephalem Cube kidobása miatt a kovácsmester feladatköre kibővült, immár nála tudjuk szétkapni elemeire a cuccokat, ám csak a fehér színűnél (azaz a közönséges besorolásúnál) jobbakat -- Wilson szerint eredetileg az volt az elképzelés, hogy még a leghitványabb holmi is jó legyen valamire, most azonban inkább visszatértek a Diablo II életérzéséhez, ahol az ember magasabb szinten lazán rálegyintett a haszontalan cuccra és otthagyta a földön. Apropó, mesterek! A srácok egy határozott mozdulattal útilaput kötöttek a Mystic talpára. Eredetileg három mesterember alkotta a karavánt, amely árnyékként követte hősünket, a kovács (Blacksmith), az ékköves (Jeweler) és a szóban forgó misztikus, utóbbi feladata a holmik „enchantolása”, azaz plusz attribútumokkal (elementálsebzések, életszívás, hasonlók) ellátása volt. A készítők úgy látták, hogy ez gyakorlatilag ugyanaz, mint az ékköves, csak más néven és más megoldással, így úgy döntöttek: egyelőre kiveszik a csajt a bandából, és ha sikerül teljesen átdolgozni a bűvölés-rendszert úgy, hogy az valóban érdemi változásokat jelentsen, akkor valamikor a megjelenés után egy patchben visszateszik. (Vagy nem...)
Miután az üst és a kocka eltűnt a hátizsák/öltöztetőbaba lapról, a Town Portal pedig lekerült az alsó interfészpanelre (ahol amúgy négyre csökkent a variálható elemek (quick slot) száma, az ötödiket ugyanis kinevezték dedikált varázslé-gombnak, hogy mindig elérhető legyen egy gyors HP-újratöltés lehetősége), immár az említett lap bal oldalán megtalálhatók a karakterstatisztikák is, így azonnal láthatjuk, hogy változnak a különféle statok egy új vért felvételekor, vagy egy friss fegyver kézbevételekor. És akkor nagy levegő, mert most jön az igazán durva változás!
A készítők teljesen átírták a főattribútumokat, hogy pontosabban fogalmazzak: gyakorlatilag visszatértek az első két részben már bevált rendszerhez... A korábbi Strength / Dexterity / Vitality / Energy (az első részben: Magic) tulajdonságokat az Attack / Precision / Defense / Vitality váltotta le – eddig. Mostantól ugyanis (legalábbis, amíg újra át nem írják), a régi metódus érvényes: Strength (barbarian sebzés, armor) / Dexterity (demon hunter és monk sebzés, dodge) / Vitality (+HP) / Intellect (wizard és witch doctor sebzés, +HP a gömbökből), nagyjából tehát ugyanolyan kiosztásban. Mindez egyben azt jelenti, hogy át kell írni a tárgyak jellemzőit, és újra kell egyensúlyozni a teljes játékot...
A bejegyzést Jay Wilson azzal fejezi be, hogy azt szeretnék, a Diablo III a lehető legjobb legyen, amikor megjelenik. A fentiek fényében erre még aludnunk kell párat...
Kiegészítés: Bashiok, a Blizzard közösségi menedzsere igyekezett megnyugtatni a rajongókat, miszerint a Jay Wilson által felsoroltak már készen vannak, és a 10. számú bétafoltban implementálásra is kerülnek -- bár ez nem jelenti azt, hogy nem közel lennének a kiadáshoz, hiszen egyrészt van ezzel is munka, ahogy Wilson írta (főleg az attribútum-módosítás miatt), plusz lesz még egy csomó változtatás, jártasságok, rúnák, affixek, még több cucc, Battle.net opciók, és tesztelés, tesztelés, tesztelés...
Az első változás még elfogadható: eltűntek az azonosító tekercsek; a megtalált holmik ismeretlen attribútumait Deckard Cain-i magasságokba emelkedett hősünk saját maga tudja „kinyomozni”, pár másodpercnyi vizsgálódás után -- ezzel a készítők szerint megmarad a felfedezés, az „ajándék kicsomagolásának” öröme, de nem kell külön tárgyat magunkkal cipelni hozzá. A Town Portal tekercsek már alapból hiányoztak, ezek szerepét átvette a Stone of Recall -- ám miután ez nálunk van, Wilsonék úgy gondolták, semmi értelme a dungeonok mélyén fúrni-faragni-molyolni, ha vissza is tudunk menni a legközelebbi településre, ezért egy mozdulattal kihajították a játékból a két fő újdonságot, a Cauldron of Jordant és a Nephalem Cube-ot. Előbbi arra szolgált, hogy a fölös cuccokat beledobálva aranyhoz jussunk (kvázi egy „hordozható kereskedő” volt), utóbbi pedig pénz helyett a „kraftoláshoz” szükséges alapanyagokra bontotta a megunt motyót. (Hozzáteszem, ezeket elvileg épp azért találták ki a srácok, hogy ne kelljen a kalandozást/hentelést örökös hazarohangálással megszakítani -- úgy tűnik, mostanra meggondolták magukat.) Ezzel együtt, hogy az egészet még inkább hangsúlyozzák, a Stone of Recall átkeresztelődött, immár Town Portal a neve, hogy az egységsugarú játékos se keveredjen el a fura elnevezésekben, és tudja, mi mire való...
A Nephalem Cube kidobása miatt a kovácsmester feladatköre kibővült, immár nála tudjuk szétkapni elemeire a cuccokat, ám csak a fehér színűnél (azaz a közönséges besorolásúnál) jobbakat -- Wilson szerint eredetileg az volt az elképzelés, hogy még a leghitványabb holmi is jó legyen valamire, most azonban inkább visszatértek a Diablo II életérzéséhez, ahol az ember magasabb szinten lazán rálegyintett a haszontalan cuccra és otthagyta a földön. Apropó, mesterek! A srácok egy határozott mozdulattal útilaput kötöttek a Mystic talpára. Eredetileg három mesterember alkotta a karavánt, amely árnyékként követte hősünket, a kovács (Blacksmith), az ékköves (Jeweler) és a szóban forgó misztikus, utóbbi feladata a holmik „enchantolása”, azaz plusz attribútumokkal (elementálsebzések, életszívás, hasonlók) ellátása volt. A készítők úgy látták, hogy ez gyakorlatilag ugyanaz, mint az ékköves, csak más néven és más megoldással, így úgy döntöttek: egyelőre kiveszik a csajt a bandából, és ha sikerül teljesen átdolgozni a bűvölés-rendszert úgy, hogy az valóban érdemi változásokat jelentsen, akkor valamikor a megjelenés után egy patchben visszateszik. (Vagy nem...)
Miután az üst és a kocka eltűnt a hátizsák/öltöztetőbaba lapról, a Town Portal pedig lekerült az alsó interfészpanelre (ahol amúgy négyre csökkent a variálható elemek (quick slot) száma, az ötödiket ugyanis kinevezték dedikált varázslé-gombnak, hogy mindig elérhető legyen egy gyors HP-újratöltés lehetősége), immár az említett lap bal oldalán megtalálhatók a karakterstatisztikák is, így azonnal láthatjuk, hogy változnak a különféle statok egy új vért felvételekor, vagy egy friss fegyver kézbevételekor. És akkor nagy levegő, mert most jön az igazán durva változás!
A készítők teljesen átírták a főattribútumokat, hogy pontosabban fogalmazzak: gyakorlatilag visszatértek az első két részben már bevált rendszerhez... A korábbi Strength / Dexterity / Vitality / Energy (az első részben: Magic) tulajdonságokat az Attack / Precision / Defense / Vitality váltotta le – eddig. Mostantól ugyanis (legalábbis, amíg újra át nem írják), a régi metódus érvényes: Strength (barbarian sebzés, armor) / Dexterity (demon hunter és monk sebzés, dodge) / Vitality (+HP) / Intellect (wizard és witch doctor sebzés, +HP a gömbökből), nagyjából tehát ugyanolyan kiosztásban. Mindez egyben azt jelenti, hogy át kell írni a tárgyak jellemzőit, és újra kell egyensúlyozni a teljes játékot...
A bejegyzést Jay Wilson azzal fejezi be, hogy azt szeretnék, a Diablo III a lehető legjobb legyen, amikor megjelenik. A fentiek fényében erre még aludnunk kell párat...
Kiegészítés: Bashiok, a Blizzard közösségi menedzsere igyekezett megnyugtatni a rajongókat, miszerint a Jay Wilson által felsoroltak már készen vannak, és a 10. számú bétafoltban implementálásra is kerülnek -- bár ez nem jelenti azt, hogy nem közel lennének a kiadáshoz, hiszen egyrészt van ezzel is munka, ahogy Wilson írta (főleg az attribútum-módosítás miatt), plusz lesz még egy csomó változtatás, jártasságok, rúnák, affixek, még több cucc, Battle.net opciók, és tesztelés, tesztelés, tesztelés...
néhány karakterosztály + új pályák + új skillek. Ezt bármely más játékba 2-3 hónapon belül meg lehet valósítani.
Félreértés ne essék, én is várom a diablo 3-t... de ez egy vicc amit művelnek már vele.
Addig is kénytelenek vagyunk más játékokba fojtani bánatunkat.
Mire kijön, egy középkategóriás telefonban is elég kraft lesz a futtatásához.
Na mindegy, még annyit így zárásul, hogy a Jay Wilson névhez kapcsolódó képzettársításom bármilyen pozitív is volt korábban, mostanra kezd már átlényegülni egy csörgősipkás bohócra emlékeztető képre.
majd úgy 20115-re
Két újítás ami a kukába ment, lényegében csak könnyítések voltak. Húúúú nem lesz házi vendor, meg bontó, szerintem is, ettől fogva csak koppintás az egész játék, nem lesz benne semmi új.
A bűvölést sajnálom, de szerintem majd adnak neki egy egyedi stílust és majd visszakerül. Gondolom, nem úgy akarják megoldani, mint a hasonló stílusú játékoknál. De addig is van két másik szakma amivel ki lehet azért bírni.
Az azonosító tekercses újítás szerintem nagyon jó. Az meg, hogy a town portalnak mi a neve ugyan mindegy. A funkcióját betölti.
Az attributumokról nem igazán tudok nyilatkozni, nem tudtam bétázni, nem tudom milyen volt az új rendszer, de szerintem így is lesz elég különböző stat az itemeken. Az alap statok meg ha jól tudom, automatikusan nőnek szintlépéskor, így nekünk az itemek tulajdonságai a lényeg.
Srácok, nem kell itt a falnak rohanni, rögtön hőbörögni, gondoljuk át mielőtt fakast kiáltunk. Tudom a várakozás, csúszás miatt nagy a feszültség, de ezért nem kell minden változást vérpistike módjára láncot rázni.
Ahogy elnézem főleg újításokat töröltek ami számomra egy picit fura.
Mikor készülsz már el Diablo 3?Egy picit konzervatívak a játékkészítők!
Pedig szerintem kéne bele az újítás!