...hiszen nagyon kevés információ érhető el a játékról, ami a 2009 környékére várható megjelenés fényében érthető. A tűz közelében lévő külföldi kollégák szerencsésebb helyzetben vannak, így a 1UP magazin szerkesztői elkapták egy interjú erejéig Stephane D'Astous urat (képünkön, a fotó is a nevezett portálról való), aki a frissen létrehozott Eidos Montreal stúdió általános menedzsere.
A stúdió fejlesztési magja kb. 80 emberből áll majd (ennek jelenleg a fele van már meg, a többieket keresik), azaz egy viszonylag kis csapatról beszélhetünk. Az biztos (legalábbis ígéret szinten...), hogy a hegesztéshez megkapják az időt, jelenleg egy egészséges 24 hónapos gyártási periódust tűzött ki a vezetőség, ami napjaink egy éves (sőt, olykor fele ennyi) ciklusaihoz mérten valóban megnyugtatóan hangzik. Az irányvonal AAA-kategóriás címek készítése, a platform kizárólag next-gen konzol és PC; hogy a játék konkrétan milyen játékgépre készül, 2008 elején/nyarán fogják bejelenteni, de a PC az legalább tuti (ebben az időszakban várhatjuk egyébként az első komolyabb híreket is a kiadó PR-osztálytól).
A fejlesztésben nem vesz részt senki a korábbi két részt kalapálók közül, sem a munkások, sem a kreatívok tekintetében, azaz Warren Spector, Harvey Smith vagy Chris Norden nevét e projekttel kapcsolatban elfelejthetjük, ám a jó öreg Ian Livingstone, aki maga is hozzájárult az első részhez pár gondolattal, a távolból, azaz angliai otthonából segíteni fogja a munkát. Azonban a menedzser úr mindenkit megnyugtatott: aki a projekten melózik, mind Deus Ex fanatikus (és jó páran tripla A-s cuccokon is dolgoztak már), minden elemét ismeri a legendás címnek, és bár magas követelményi szintet állított fel az anyacég, az első koncepciókat öt-hat hete elfogadták. Egyébként Spector és az Eidos tárgyalt egymással a kooperációról, ám sajnos a legendás dizájner nagyon el van havazva, egyrészt saját projektekkel, másrészt ugye stúdióját, a Junction Pointot megvette a Disney, és épp egy icipicit Deus Ex beütésű játékon, a Kingdom Heartson, plusz John Woo-val közösen a Ninja Gold címen dolgoznak, így az időzítés sajnos nem volt szerencsés.
A srácok nagyon okosan azzal kezdték az előkészületeket, hogy elolvasták a két előző játékról megjelent hivatalos és a játékosok által írt kritikákat, véleményeket, ebből próbálták leszűrni, mi az, ami jó volt és megtartandó, mi az, ahol lehet előrelépni, miért nem aratott nagy sikert a második rész a rajongók körében. Ezek fényében az iránypontok: tartalmas, mély sztori, mely a játékost többszöri újrajátszásra sarkallja (az összeesküvés-elmélet mindenképpen egy járható útnak tűnik), és érdekes, jól kidolgozott karakterek (jelzem, ez bármely játék esetében kívánatos, azaz nem estünk hanyatt ettől a kijelentéstől). Mivel nagyon fontosnak tartják a közösség véleményét, az urak máris elindították a játék fórumát (bár én elérni a cikk írásakor még nem tudtam...), amelyet az ígéretek szerint a stáb minden tagja olvas, és a kéréseket, javaslatokat figyelembe veszik, megfontolják majd. Érdekesség, hogy ez a nyitottság megmarad: már most szombaton rendeznek egy nyílt hétvégét, amelyen akár a konkurencia képviselője is körbenézhet náluk (jó, nyilván nem lesz sokkal okosabb, a fontos dolgokat el fogják jól dugni), és ha bárki Montrealban jár, bekopogtathat hozzájuk. Nos, akinek épp arra visz az útja, tegye meg már nekünk, hogy szaván fogja a srácokat és felméri a terepet az első híres 2008 nyara is elég messzinek tűnik egyelőre...
(A lenti képek az első részből származnak!)
A stúdió fejlesztési magja kb. 80 emberből áll majd (ennek jelenleg a fele van már meg, a többieket keresik), azaz egy viszonylag kis csapatról beszélhetünk. Az biztos (legalábbis ígéret szinten...), hogy a hegesztéshez megkapják az időt, jelenleg egy egészséges 24 hónapos gyártási periódust tűzött ki a vezetőség, ami napjaink egy éves (sőt, olykor fele ennyi) ciklusaihoz mérten valóban megnyugtatóan hangzik. Az irányvonal AAA-kategóriás címek készítése, a platform kizárólag next-gen konzol és PC; hogy a játék konkrétan milyen játékgépre készül, 2008 elején/nyarán fogják bejelenteni, de a PC az legalább tuti (ebben az időszakban várhatjuk egyébként az első komolyabb híreket is a kiadó PR-osztálytól).
A fejlesztésben nem vesz részt senki a korábbi két részt kalapálók közül, sem a munkások, sem a kreatívok tekintetében, azaz Warren Spector, Harvey Smith vagy Chris Norden nevét e projekttel kapcsolatban elfelejthetjük, ám a jó öreg Ian Livingstone, aki maga is hozzájárult az első részhez pár gondolattal, a távolból, azaz angliai otthonából segíteni fogja a munkát. Azonban a menedzser úr mindenkit megnyugtatott: aki a projekten melózik, mind Deus Ex fanatikus (és jó páran tripla A-s cuccokon is dolgoztak már), minden elemét ismeri a legendás címnek, és bár magas követelményi szintet állított fel az anyacég, az első koncepciókat öt-hat hete elfogadták. Egyébként Spector és az Eidos tárgyalt egymással a kooperációról, ám sajnos a legendás dizájner nagyon el van havazva, egyrészt saját projektekkel, másrészt ugye stúdióját, a Junction Pointot megvette a Disney, és épp egy icipicit Deus Ex beütésű játékon, a Kingdom Heartson, plusz John Woo-val közösen a Ninja Gold címen dolgoznak, így az időzítés sajnos nem volt szerencsés.
A srácok nagyon okosan azzal kezdték az előkészületeket, hogy elolvasták a két előző játékról megjelent hivatalos és a játékosok által írt kritikákat, véleményeket, ebből próbálták leszűrni, mi az, ami jó volt és megtartandó, mi az, ahol lehet előrelépni, miért nem aratott nagy sikert a második rész a rajongók körében. Ezek fényében az iránypontok: tartalmas, mély sztori, mely a játékost többszöri újrajátszásra sarkallja (az összeesküvés-elmélet mindenképpen egy járható útnak tűnik), és érdekes, jól kidolgozott karakterek (jelzem, ez bármely játék esetében kívánatos, azaz nem estünk hanyatt ettől a kijelentéstől). Mivel nagyon fontosnak tartják a közösség véleményét, az urak máris elindították a játék fórumát (bár én elérni a cikk írásakor még nem tudtam...), amelyet az ígéretek szerint a stáb minden tagja olvas, és a kéréseket, javaslatokat figyelembe veszik, megfontolják majd. Érdekesség, hogy ez a nyitottság megmarad: már most szombaton rendeznek egy nyílt hétvégét, amelyen akár a konkurencia képviselője is körbenézhet náluk (jó, nyilván nem lesz sokkal okosabb, a fontos dolgokat el fogják jól dugni), és ha bárki Montrealban jár, bekopogtathat hozzájuk. Nos, akinek épp arra visz az útja, tegye meg már nekünk, hogy szaván fogja a srácokat és felméri a terepet az első híres 2008 nyara is elég messzinek tűnik egyelőre...
(A lenti képek az első részből származnak!)
gárda kezdek aggódni.