Ötven éve valódi szenzációnak számított Az ördögűző, amelyet minden idők egyik legjobb horrorjaként tartanak számon. Ez volt az első horror, amit Oscarra jelöltek legjobb film kategóriában, és a korabeli pletykák szerint annyira megosztotta a közvéleményt, hogy még a pápa is nemtetszését fejezte ki miatta, miközben más egyházi méltóságok védelmükbe vették a filmet, mondván, hitelesen ábrázolja a katolikus rítus szerint végrehajtott ördögűzést. A klasszikusnak több folytatása is készült, ezeket vegyesen fogadta a közönség és a kritika, míg a 2016-ban indult, két évadot megért tévésorozat be tudta lopni magát a nézők kegyeibe.
Mivel az eredeti film és a téma nimbusza kikezdhetetlen, a Universal stúdió két éve nem sajnált 400 millió dollárt arra, hogy megvegye a franchise összes jogát. Ezzel az volt a cél, hogy zöld utat kapjon egy trilógia, amely az eredeti film közvetlen folytatása, és alaposabban kibontja az 1973-as film mondanivalóját. A projekt lelke David Gordon Green forgatókönyvíró-rendező, aki az utóbbi pár évben a Halloween-franchise-ba lehelt új lelket egy trilógia erejéig, elsöprő sikerrel.Green jól tudja, hogy a mai közönség már jóval szkeptikusabb az ördögűzést illetően, mint az ötven évvel ezelőtti nézők voltak, ezért nagyobb látószögű, metaforikus távlatokba helyezi új trilógiája üzenetét.
„A mai ember számára az ördögi megszállottság jelentős mértékben átértelmeződött, inkább olyan súlyos lelki traumát jelent, amely a legszörnyűbb mentális betegségekkel, köztük a pusztító függőséggel rokonítható" – válaszolta Green a The Sidney Morning Herald című ausztrál lap kérdésére. "Az ilyen dolgok kézzelfoghatóbbak a modern közönség számára, hiszen a közvetlen környezetünkben, a családunkban is felüthetik a fejüket, ahogyan filmünk hősével is történik, akinek a kislányát szállja meg a démon” – tette hozzá. Amikor kitudódott, hogy Az ördögűző jogai elkeltek, és készül Az ördögűző: A hívő, a rajongók azt hitték, újrafeldolgozásról, és nem folytatásról van szó, ezért tiltakozó petíciót kezdtek el köröztetni az interneten. Green erről nem tudott, de tisztában van vállalkozása kockázataival. „Ha valami szent dologhoz nyúl az ember, amit sokan mélyen tisztelnek, számítani kell arra, hogy támadások fogják érni. De megéri kockáztatni, mert ez az alkotói munka velejárója.”
A rendező arra számít, hogy az új megközelítés – az ördögűzés az új filmben nem csupán a katolikus rítus szerint folyik, hanem más vallások képviselői is bekapcsolódnak –, és az a tény, hogy az első film főszereplője, Ellen Burstyn most is az események egyik alakítója, sikerre fogják vinni a vállalkozást. A régi rajongók látják majd, hogy nem került sor szentségtörésre, a nézők új nemzedékei pedig felfedeznek maguknak egy eddig talán kevésbé ismert alműfajt, ahol az ördög tényleg a részletekben lakozik.