A játék mechanizmusáról korábban már írtam, ajánlom elolvasni bemelegítés gyanánt. A cucc ugyebár két lábon áll: egyrészt lesz egy szólista része, ez nyilvánvalóan ingyenes, azaz csak a játékot kell megvenned hozzá, másrészt kapunk egy MMOG-re hajazó online módot, amelyért már havidíjat kell kicsengetnünk.
A szólómódban 25, változatos térkép áll rendelkezésünkre, kanyonokkal, síkságokkal, zöldellő dombokkal és havas hegyekkel. Minderre több mint félezernyi épületet húzhatunk fel, különféle (európai, amerikai, stb.) stílusokban. A polgárok terén négy vagyonszintet (vagy ha úgy tetszik, társadalmi osztályt) kapunk, eltérő igényekkel (szolgáltatások, környezet, árak, forgalom), ám ezek is alkategóriákra bomlanak (rendőrség, tűzoltóság, oktatás, szórakozás, kereskedelem, környezetszennyezés, adók, megélhetési költségek, a munkahelytől való távolság, és így tovább). Ugyancsak gazdag lesz a városok struktúrája, hiszen lehet mezőgazdasági és nehézipari régiót létrehozni, esetleg a szolgáltatásokra vagy a turizmusra épülőt. A szimuláció alapja 12 erőforrás (elektromosság, víz, üzemanyag, szemétkezelés, agrárium, stb.), melyeket az opportunista MI-vel üzleti alapon csereberélhetünk. A forgalmat utak (ebből is ötféle lesz, különböző szélességgel árral, minőséggel és kapacitással), sztrádák, repülőterek és kikötők igyekeznek kordában tartani, ám mi is beleszólhatunk a dolgokba, hiszen magunk „kanyaríthatjuk” az aszfaltcsíkokat, emelhetünk hidakat, jelölhetünk ki építési területeket. És bár a francia urak mindezt a hivatalos sajtóanyagban soha nem látottnak és innovatívnak titulálják, nem nehéz észrevenni, hogy bizony a múzsa erősen a SimCity volt, no de hát mivel az EA „elkazuárosította” kedvenc városépítő szériánkat, bánja a fene, csak működjön és jó legyen...
Patrick Marchal, a stúdió igazgatója nyilatkozatában kifejtette, hogy tartalomban és mechanizmusban versenybe kívántak szállni a piacon lévő hasonló címekkel (amelyből azért nem sok van...), és olyan játékot szerettek volna létrehozni, amelyet ha kipróbál valaki, kedvet kap, hogy csatlakozzék a Planet Offerhez, azaz az online mókához, és ezáltal egy még ambiciózusabb játékélmény részese lehessen. No de mit is kínál ez a bizonyos Planet Offer?
A masszív és perzisztens rendszerben a játékosok váltják le a mesterséges intelligenciát, azaz egymással boltolhatjuk el a felesleges erőforrásokat, hogy a globális gazdaságban specializálódva minél jobban megtaláljunk helyünket, megélhetésünket. Kooperatívan építhetünk Megastruktúrákat, olyan építményeket, amely mind esztétikailag, mind gazdaságilag fejlesztik településeinket. A csomag részét képezi egy webalapú városmenedzselés is, azaz bárhol is járunk a világban, felkapcsolódva az internetre a saját profiloldalunkon (lásd oldalt) nyomon követhetjük kereskedelmi szerződéseinket, fogadhatjuk a különféle figyelmeztetéseket, és döntéseket hozhatunk.
A perzisztens világban minden játékos öt várost építhet fel különféle bolygókon (ergo szervereken), és ugye ez a bizonyos jelző azt takarja, hogy a létrehozott metropolisok akkor is élik a maguk életét, ha épp nem vagyunk jelen. Természetesen minden lépésünkkel formáljuk ama planétát, amelyen felhúztuk településeinket, hozzájárulva úgy a gazdasághoz és népességhez, mint a környezetszennyezéshez, tehát nem árt felelősen tevékenykedni (ez tehát egyben afféle népnevelés is, a környezettudatosságra hívva fel a figyelmet, ami mindenképp dicséretes törekvés).
Végül a közösségi részről is ejtsünk szót: meglátogathatjuk más játékosok városait, megtekinthetjük alkotásaikat, cseveghetünk velük, létrehozhatunk online eseményeket, és persze részt is vehetünk ilyenekben.
És hogy mindezért mit kell fizetnünk? Nos, egy hónapban 7 eurót, ám előre fizetésnél kedvezmény jár: három hónapra 15 euró (5€/hó), fél évre 27 euró (4,5€/hó) a díj. Mindezekért a fentieken kívül természetesen a készítőktől is kapunk ajándékokat: rendszeres frissítéseket ígérnek, melyek épületeket, térképeket, fejlesztéseket (úgy szimulációban, mint funkcionalitásban) rejtenek.
Ambiciózus vállalkozás, kétségtelen. Meglátjuk, mi lesz belőle, eddig biztató a helyzet — a nagy számok törvénye alapján előbb-utóbb csak összejön valami ezeknek a francia srácoknak...
A szólómódban 25, változatos térkép áll rendelkezésünkre, kanyonokkal, síkságokkal, zöldellő dombokkal és havas hegyekkel. Minderre több mint félezernyi épületet húzhatunk fel, különféle (európai, amerikai, stb.) stílusokban. A polgárok terén négy vagyonszintet (vagy ha úgy tetszik, társadalmi osztályt) kapunk, eltérő igényekkel (szolgáltatások, környezet, árak, forgalom), ám ezek is alkategóriákra bomlanak (rendőrség, tűzoltóság, oktatás, szórakozás, kereskedelem, környezetszennyezés, adók, megélhetési költségek, a munkahelytől való távolság, és így tovább). Ugyancsak gazdag lesz a városok struktúrája, hiszen lehet mezőgazdasági és nehézipari régiót létrehozni, esetleg a szolgáltatásokra vagy a turizmusra épülőt. A szimuláció alapja 12 erőforrás (elektromosság, víz, üzemanyag, szemétkezelés, agrárium, stb.), melyeket az opportunista MI-vel üzleti alapon csereberélhetünk. A forgalmat utak (ebből is ötféle lesz, különböző szélességgel árral, minőséggel és kapacitással), sztrádák, repülőterek és kikötők igyekeznek kordában tartani, ám mi is beleszólhatunk a dolgokba, hiszen magunk „kanyaríthatjuk” az aszfaltcsíkokat, emelhetünk hidakat, jelölhetünk ki építési területeket. És bár a francia urak mindezt a hivatalos sajtóanyagban soha nem látottnak és innovatívnak titulálják, nem nehéz észrevenni, hogy bizony a múzsa erősen a SimCity volt, no de hát mivel az EA „elkazuárosította” kedvenc városépítő szériánkat, bánja a fene, csak működjön és jó legyen...
Patrick Marchal, a stúdió igazgatója nyilatkozatában kifejtette, hogy tartalomban és mechanizmusban versenybe kívántak szállni a piacon lévő hasonló címekkel (amelyből azért nem sok van...), és olyan játékot szerettek volna létrehozni, amelyet ha kipróbál valaki, kedvet kap, hogy csatlakozzék a Planet Offerhez, azaz az online mókához, és ezáltal egy még ambiciózusabb játékélmény részese lehessen. No de mit is kínál ez a bizonyos Planet Offer?
A masszív és perzisztens rendszerben a játékosok váltják le a mesterséges intelligenciát, azaz egymással boltolhatjuk el a felesleges erőforrásokat, hogy a globális gazdaságban specializálódva minél jobban megtaláljunk helyünket, megélhetésünket. Kooperatívan építhetünk Megastruktúrákat, olyan építményeket, amely mind esztétikailag, mind gazdaságilag fejlesztik településeinket. A csomag részét képezi egy webalapú városmenedzselés is, azaz bárhol is járunk a világban, felkapcsolódva az internetre a saját profiloldalunkon (lásd oldalt) nyomon követhetjük kereskedelmi szerződéseinket, fogadhatjuk a különféle figyelmeztetéseket, és döntéseket hozhatunk.
A perzisztens világban minden játékos öt várost építhet fel különféle bolygókon (ergo szervereken), és ugye ez a bizonyos jelző azt takarja, hogy a létrehozott metropolisok akkor is élik a maguk életét, ha épp nem vagyunk jelen. Természetesen minden lépésünkkel formáljuk ama planétát, amelyen felhúztuk településeinket, hozzájárulva úgy a gazdasághoz és népességhez, mint a környezetszennyezéshez, tehát nem árt felelősen tevékenykedni (ez tehát egyben afféle népnevelés is, a környezettudatosságra hívva fel a figyelmet, ami mindenképp dicséretes törekvés).
Végül a közösségi részről is ejtsünk szót: meglátogathatjuk más játékosok városait, megtekinthetjük alkotásaikat, cseveghetünk velük, létrehozhatunk online eseményeket, és persze részt is vehetünk ilyenekben.
És hogy mindezért mit kell fizetnünk? Nos, egy hónapban 7 eurót, ám előre fizetésnél kedvezmény jár: három hónapra 15 euró (5€/hó), fél évre 27 euró (4,5€/hó) a díj. Mindezekért a fentieken kívül természetesen a készítőktől is kapunk ajándékokat: rendszeres frissítéseket ígérnek, melyek épületeket, térképeket, fejlesztéseket (úgy szimulációban, mint funkcionalitásban) rejtenek.
Ambiciózus vállalkozás, kétségtelen. Meglátjuk, mi lesz belőle, eddig biztató a helyzet — a nagy számok törvénye alapján előbb-utóbb csak összejön valami ezeknek a francia srácoknak...
Hát ez vagy nagyon ssszar lesz vagy áttörés