Sokan sok helyen mondták már, hogy a PC-s játékipar a végnapjait éli, és hogy a konzolok lesznek a dominánsak a játékosok körében. Mindig is lesznek olyanok, akik ilyen kijelentéseket tesznek, és mindig is lesznek olyanok, akik kiállnak a számítógépekre fejlesztők és azon játszók mellett. Azonban Peter Molyneux volt az, akitől kevésbé vártam volna, hogy olyanokat mondjon a PC-s játékiparra, hogy „cafatokban” van.
Molyneux a videogamer.com portállal készített interjúban mondta, hogy szerinte kevés játék jelenik meg PC-n, és néhány nagyobb sikertől eltekintve, mint a Crysis vagy a Blizzard játékai, az ipart leginkább a The Sims és a World of Warcraft uralja.
Érthető módon ezekkel a kijelentésekkel az amerikai székhelyű nonprofit szervezet, a PC Gaming Alliance nem ért egyet, és ennek a nemtetszésnek a szervezet elnöke, Randy Stude adott hangot, ilyenképpen:
„Tiszteljük Peter Molyneux-t, mint a játékipar egyik legendáját, de szerintünk túlzásokba esett a PC-s játékipart tekintve. A PC Gaming Alliance épp most tette nyilvánossá a Horizons augusztusi felmérést, amely szerint az ipar erősebb, mint valaha. Arra az iparra, ami 2007-ben 10,7 milliárd dollár bevételt termelt, nehezen mondható, hogy cafatokban van. Az eladási adatoktól eltekintve a PC még mindig a vezető platform, már ami a játékokat illeti, és rengeteg AAA-cím van PC-re, mint például a Conan, Warhammer Online vagy a Spore, nem is beszélve az olyan kisebb játékokról, amik nem kerülnek a konzolos közönség látókörébe. Habár most is sok AAA-cím van készülőben a PC-re, nem lehet csak a nagy játékokkal meghatározni egy ipar népszerűségét.”
Molyneux a videogamer.com portállal készített interjúban mondta, hogy szerinte kevés játék jelenik meg PC-n, és néhány nagyobb sikertől eltekintve, mint a Crysis vagy a Blizzard játékai, az ipart leginkább a The Sims és a World of Warcraft uralja.
Érthető módon ezekkel a kijelentésekkel az amerikai székhelyű nonprofit szervezet, a PC Gaming Alliance nem ért egyet, és ennek a nemtetszésnek a szervezet elnöke, Randy Stude adott hangot, ilyenképpen:
„Tiszteljük Peter Molyneux-t, mint a játékipar egyik legendáját, de szerintünk túlzásokba esett a PC-s játékipart tekintve. A PC Gaming Alliance épp most tette nyilvánossá a Horizons augusztusi felmérést, amely szerint az ipar erősebb, mint valaha. Arra az iparra, ami 2007-ben 10,7 milliárd dollár bevételt termelt, nehezen mondható, hogy cafatokban van. Az eladási adatoktól eltekintve a PC még mindig a vezető platform, már ami a játékokat illeti, és rengeteg AAA-cím van PC-re, mint például a Conan, Warhammer Online vagy a Spore, nem is beszélve az olyan kisebb játékokról, amik nem kerülnek a konzolos közönség látókörébe. Habár most is sok AAA-cím van készülőben a PC-re, nem lehet csak a nagy játékokkal meghatározni egy ipar népszerűségét.”
persze szerintem annak mindenki örülne ha lenne valami egységes hardver, kivéve a hw gyártókat persze
azért az érdekes hogy van dx api meg ogl winre, tehát mondhatjuk azt hogy 2 egységes api, mégis mintha úgy tűnne nem is olyan egységes, elvégre mindig frissítik vegyük pl dxet: 9b sm2, 9c sm3, dx10 sm4.0, dx10.1 sm4.1 aztán ahogy frissítik úgy kell hozzá újabb hw is, aztán hol van itt az egység?? jó az újabb játékok már 9c vagy 10et használnak de hány ilyen hw illetve hw varicáió van, illetve mindegyikre vagy a legtöbbjükre optimalizálni, mire beleépítik őket a játékokba, meg nem beszélve nem ám egyszerűsítenék, próbálnák összehangba hozni őket, de nem még rá is tetőznek sli cf, fizikagyorsítás, nem csodálom hogy lassan próbálják elkerülni a pcre való fejlesztést, a hülye hw gyártók próbálnak több pénzt kicsikarni a felhasználókból, aztán meg reklámozzák hogy ennyivel meg annyival gyorsabb szebb satöbbi, hogy a crysis normálisan fusson, elhiszem hogy szép meg minden, de egy lövöldözős játékért ennyit fejleszteni hát a franc, inkább előveszek vmi régebbi szórakoztató játékot azt végignyomom még1x szóval nekem inkább úgy tűnik miközben a hwgyártók próbálják eladni a sok cuccukat, úgy húzzák egyre szét a pcs játékipart, a fejlesztők meg inkább fejlesztenek konzolra, mert ott fix a hw és nem kell kismillió fele optimalizálni, csak 1re, a helyükben én is azt tenném, sajnos de ettől függetlenül szerencsére sok jó játék fog még kijönni pcre
Amúgy meg a Microsoft se teljesen 100-as. Kiadnak egy oprendszer ami csak azért jó mert játszani lehet vele, de akkor a fenéért xbox exkluzívak a címei(ha csak ideiglenesen is). Nem az lenne az érdeke, hogy minnél több játék legyen PC-re?
Az meg a hülyeség csúcsa, hogy PC-játékipar haldoklik. Molyneuxnak nem lenne szabad ilyenekért pénzt elfogadni(sztem ez van a háttérben).
Diablo3, starcraft 2, Sacred 2 - Fallen Angel, Alpha Protocol, ALIEN RPG, Neverwinter Nights 2: Storm of Zehir, DRAGON AGE, Age of Decadence, Rise of the Argonauts, fallout 3, Prince of persia, Drakensang: The Dark Eye (aka. Realms of Arkania 4), numen - Contest of Heroes, silent hill 5 homecoming, Fantasy Wars: Elven Legacy, divinity 2: ego draconis, Disciples III: Renaissance
és akkor ez a várólistám csak egy kis része volt, kalandjátékokról nem is beszélve, abból is csomó jön majd pcre, pl:
Runaway 3, The Black Mirror 2, A vampyre story, Still Life 2, secret files 2
és még egy rakás akció és akció-rpg amit most el sem kezdek sorolni...
lehet hogy néha úgy tünik mintha haldokolna, mert konzolokra kijön jópár gém ami pcre nem és akkor hírtelen azt hisszük hogy haldoklik vagy nemtudom, de aki sztem figyelemmel követi a játék híreket az bőven fog kedvére találni jó kis játékokat pcre
nem vagyok egy nagy sport rajongó szóval fifa (meg ehhez hasonló EA-s sportjátékok) minden évben egy rész nem érdekel, kocsis játékokért se vagyok oda különösebben, szóval nfs se hat meg, és nem sírok mert van és lesz játék pcre dögivel
Jó, persze, nem is kellene lebutított PC. De olyan "platform" szerintem mindenkinek kellene, ami a PC képességeivel bír (tudsz rajta játszani, netezni, Blu-ray-t írni /vagy ki tudja, mi lesz az elterjedt akkorra, mikorra egy ilyen létrejöhet/, szövegszerkesztést végezni, filmet nézni stb. ), DE a hardver része fix, és jó hosszú ideig nem kell a fejlesztésével ölelakodni. Egy ilyet szerintem senki nem utasítana vissza. Vagy tegye fel a kezét az a perverz, aki szeret másfélévente hardvert fejleszteni . Én erről a részéről szívesen lemondanék.
Bár sajnos ez Utópia így, mert ott vannak a nagy hardvergyártó cégek, akiknek rohadtul nem lenne érdekük, hogy létrejöjjön egy "konzolos PC". Sajnos itt nem a felhasználó van a centrumban, hanem a dagadt , a sörhas, meg a medence: tehát a pénz. S pénzt csak úgy lehet lehúzni rólunk, ha csalogatnak PC-vel és konzollal is egyaránt.
Én már mostanában is gondolkodtam konzolvételen (bár ma még a PC-t nem adnám fel értük, mivel annyira nem sokoldalú még egy PS3 sem, hogy én itt "zárdába vonuljak", és eladjam a PC-t), de, ha ezt az FPS és RTS irányítást megkönnyítenék egy egérszerű eszközzel, akkor tuti, hogy sokkal motiváltabb lennék.
Ugyanis rájöttem, hogy én játszani szeretek, azt meg lehet PC-n és konzolon is - nem hiszem, hogy ezeknek ellentettjének kellene lenniük egymásnak. Mindkettő tanulhat a másiktól, és egyszer, talán, a jövőben még egyesülhetnek is egy hardverben. A PC sokszínűségét megőrizve, de fölösleges hardverbiszölelok nélkül. Szerintem ez a jövő játékgépe. A gépfejlesztés meg maradjon a hardcore informatikusarcoknak . Mert szerintem mindannyiunk töke/egyebe tele van már ezzel a részével a dolognak (legalábbis én nem találok abban élvezetet, hogy kidobok rengeteg pénzt PC fejlesztésre, majd 1,5 év múlva már csak mediumon tudok játszani a legújabb játékokkal - ezt rettenetesen gyűlölöm a PC-ben).
RTS-ek meg igen is vannak konzolon. Igaz, nem túl sok. De pl. a CnC 3-at is portolták, meg a Lotr: Bfme 2-t is, meg most majd a EndWar-ral robbantanak talán. Viszont ezeket irányítani gamepad-del fura lehet valóban.
Molyneux-ről meg annyit, hogy azért nem kellene elfelejtenie ilyen gyorsan, hogy honnan jött... Értem ezalatt azt, hogy meg kell nézni, Populous, Dungeon Keeper, Black and White játékait milyen platformra fejlesztette (jó, a legelsőt egy csomó másra is a PC mellett).
Amúgy meg amíg egy PC-s egér-billentyűzet kombóval milliószor pontosabban lehet lőni mint egy kontrollerrel, addig nem fog kihalni a PC-s játékipar. Szerintem.
A konzol viszont platformnak rosszabb szerintem, kevesebb modolható játék, roszabb irányítás, és ami részemről a döntő: sosem adnék ki olyan gépre pénzt, amin csak játszani lehet...
Olvastam már több helyen is, hogy konzolra könnyebb programot írni a fix alapgép miatt, de egy konzolos game-t át lehet írni PC-re ami ugye újabb plusz bevételhez juttatja a kiadót.
Szóval amíg a játék eladások megtérítik a fejlesztési költségeket addig nem kell tartanunk a PC-s piac szétesésétől.
Jelennek meg még normális játékok, stalker, witcher, mass effect, jön a fallout3, a far cry 2, amiknél még van remény. Crysis pl. egy elmenős játék volt, de úgy agyonhype-olták, aztán kiadják a kieget, aminél hosszabb és tartalmasabb modok érkeznek ingyenpl. a witcherhez...komolyan, már várom hogy megvegye az ea a cdproject-et. A bioware-nél is érződött a dolog, bár jó lett a mass effect, de ott is trilogia lesz, véletlenül sem lehetett volna egybe...fizessünk 3x. Ez még akkor is frisztráló, ha a másik 2 rész jó lesz. Crysisnál ugyanez + kiegek, pedig a téma már most kiégett.
Hogy mi a legrosszabb az egészben? Na, mi? Hogy az emberek kajálják ezt a politikát, imádják, mint nextgen az emo-t...(bocs a hasonlatért, csak vmi szörnyűt akartam írni ).
De minden évbe meg kell hallgatni azt a szöveget, hogy nem adják ki PC-re ezt vagy azt a játékot. Pl: Assassin's Creed, Gears of War, Lost Planet, DMC4, Mass Effect, GTA4, Silent hill 5, Tom Clancy's EndWar
Aztán még jön pár PC-s név is nemsokára.Red Alert 3, SC2, DOW2, DiO3.
Úgyanúgy megkapjuk PC-re a Bia3-at, a COD5-öt, az új POP-ot FarCry2-t, Tomb Raider Underworld-öt, Dead Space-t, Fallout 3-at, mint a konzolosok.