Tegnap írtuk, hogy nem talál európai forgalmazót az Atlus Catherine című erotikus-thriller kalandjátékához. Nos, a helyzet megoldódott, a Deep Silver ma büszkén jelentette be, hogy ők lesznek a játék itteni kiadói. Pontos dátumot nem kaptunk, de a cég ígéri, a Catherine még ebben az évben kapható lesz Európában. Mi nagyon várjuk a játékot, igazi csemegének ígérkezik -- még ha a kommentelők a korábbi híreknél nem is igen értettek egyet velünk.
Álljon itt egy gameplay videó, csak hogy érthető legyen, miről is van szó.
Bréking: Európába jön a Catherine!
A Deep Silver híres arról, hogy felkarol elvesztegetett projekteket, emlékezzünk csak a Clear Sky-ra. Most az Atlus Catherine-jére csaptak le, a játék még idén kijön Európában.
Támogass minket!
A PC Guru februárban indította el támogatói programját, azzal a céllal, hogy az új, online érában is segíthessétek a magazin hosszú távú működését. A közösségi támogatáson keresztül biztosítható, hogy még több hírrel, teszttel, előzetessel, kritikával, beszámolóval, videóval és egyéb érdekességgel kedveskedhessünk számotokra.
Kapcsolódó információk
Catherine megjelenés:
2012. február 10.
Catherine gépigény:
CPU: 2900 MHz,
RAM: 4096 MB,
VGA: 1024 MB,
HDD: 20 GB
azt meg nem mondhatnám hogy sokat köszönhetünk nekik, kivétel a Nintendo és az arra megjelenő címek, a MGS meg az ICO meg a hasonló címek nélkül simán ellene az Európai meg a Nyugatabbi játékipar
Szerintem igenis le lehet vonni az itteni kommentekből egy általános következtetést. Merem állítani, hogy a játékosok nagy része az "ostoba tizenpáréves kölyök" kategóriába sorolható, akik a nyugati világ produktumain nevelkedtek, ázsiai játékkal pedig csak akkor találkoztak, ha az konkrétan nemzetközi piacra készült. Az viszont a minimum, hogy nincsenek hozzászokva. Mi sem vagyunk kellőképp. Ez szükségszerű is.
Viszont valószínűleg tud valamit a Catherine, ha Amerikában és Ázsiában is sikereket ért el. Az, hogy nem egy tömegjáték, értelemszerűen erősen befolyásolja majd az eladásokat. Viszont az is erősen közrejátszik, hogy japán produktumról van szó. Kétlem, hogy az előző cikknél negatív véleményüket hangoztatók túlságosan utánajártak volna annak, hogy milyen lesz a Catherine játékmenete, simán csak a trailer (és főleg annak ecchi animés látványvilága) alapján ítélkeztek. Úgy gondolom ez a sajnálatos primitívség, miszerint a más, a szokatlan csak rossz lehet, ez határozza meg leginkább a szellemiségében is ázsiai programok iránti érdeklődést (illetve annak hiányát). Te azt mondod, hogy a Catherine rétegjáték, én azt mondom, hogy "nem nyugati".
Amúgy meg minden, ami ezen túlmutat, már ízlés dolga. Mellesleg kár előre kardoskodni, meglátjuk milyen lesz, ha kézhez kaptuk. Számomra biztos vétel.
Kicsit furcsa ez a kockatologatós koncepció, de a "Madness Returns" és a "The Path" után már nincsenek akkora ellenérzéseim a különc megoldásokkal kapcsolatban. (Pedig korábban sem voltak épp nagyok...)
Oké, igaz, a második nem zseniális, hanem egyszerűen csak egy szuper igényes játék -- az első viszont legendás volt, igazi kultusz épült köré az évek során. Egyébként nem tudom, hogy jönnek ide az eladások, mint érvek, azok alapján a Black Ops az univerzum valaha volt legjobb játéka és a Windows a legkirályabb oprendszer...
Abban viszont egyetértünk, hogy nem kell a másikra ráerőszakolni a véleményünket. Ugyanakkor alátámasztást igényelhetünk, csak épp a sok fikázótól ezt nem igazán kapunk. A legtöbben alig-alig játszottak japán játékokkal, sőt, még a játékvilág történelmével sem nagyon vannak tisztában.
Tessék mondani, az, hogy JRPG, mond valamit? Vagy az, hogy Final Fantasy? És mondjuk a Nintendo szupersikeres brandjei, mint a Mario vagy a Zelda, a horror vagy a verekedős kategóriába tartoznak? Hát Kodzsima szan életműve, a Metal Gear Solid univerzum? És hova sorolsz olyan játékokat, mint az ICO vagy a Shadow of the Colossus?
Nem olyan, az Alice-ek tényleg remekek.
Ne vonjunk már le általános következtetéseket pár tizenegykét éves kölyök ostoba böfögéseiből. A Catherine nem azért nem fog jól fogyni mert japán (ahogy ez már feljött egy Kojima hírnél is), ettől függetlenül akár rekordokat is döntögethetne, nézz meg egy Mariót például. Ha bukni fog, az azért lesz mert nem kicsit rétegjáték, még a műfajon belül is (ugye a logikai kaland cuccok távol vannak a hatalmas tömegeket megmozgató zsánertől). Alapjáraton szeretem én is a japán játékokat, de ennek már ez első bemutatója után is hideg futkosott a hátamon.
Az Alice mindkét része egy zseniális alkotás!
meglássuk
Merészség bevállalni egy ilyen játék "importálását", elég csak a korábbi cikk hozzászólásait elolvasni, nagyon jól reprezentálja, milyen általános idegenkedéssel fogadják a tömegek a "japán szemetet"...
Thank you Deep Silver, you made my day!