Bobby Kotick, a botrányt botrányra halmozó Activison-főnök San Franciscóban beszélt a vásárlók véleményének fontosságáról. Kotick szerint még soha nem számított annyit a véleményünk, mint manapság.
"Azt hiszem, a vásárlói vélemény ma többet ér, mint valaha... Mert különösen szenvedélyes és hangos vásárlóink vannak, és roppant pontosan megfogalmazzák, mit szeretnének látni egy játékban, hogyan akarják fokozni az élményeiket. Szóval ha elég időt fordítasz rá, hogy meghallgasd őket, jobb eredményeket érsz el."
Ezt követően szóba jött az Activison és a Blizzard kapcsolata, melyen keresztül Bobby egy újabb fontos pontot emelt ki üzleti stratégiájukból: a türelmet.
"Mivel megvannak hozzá az anyagi erőforrásaink, annyi időt ölhetünk bele egy kiváló játékba, amennyire annak szüksége van. Ez egy óriási luxus."
Bár könnyű lenne kiforgatni Kotick szavait, lássuk be, igaza van. A StarCraft II-t nem kevesen támadták, amiért nem fejlődött sokat, mégis milliók keltek el belőle és sokan már nyáron az év PC-s címeként ünnepelték. A Call of Duty-sorozatot megteremtő Infinity Ward kiherélése miatt is ezrek rázták az öklüket, mégis fogy a Black Ops, mint a cukorka, és a játékosok minden hibájával együtt imádják az Activison gyermekét. Hogy vannak olyanok, akik mégsem elégedettek? Nos, a nagy számok törvénye szerint ők nem érnek eleget...
"Azt hiszem, a vásárlói vélemény ma többet ér, mint valaha... Mert különösen szenvedélyes és hangos vásárlóink vannak, és roppant pontosan megfogalmazzák, mit szeretnének látni egy játékban, hogyan akarják fokozni az élményeiket. Szóval ha elég időt fordítasz rá, hogy meghallgasd őket, jobb eredményeket érsz el."
Ezt követően szóba jött az Activison és a Blizzard kapcsolata, melyen keresztül Bobby egy újabb fontos pontot emelt ki üzleti stratégiájukból: a türelmet.
"Mivel megvannak hozzá az anyagi erőforrásaink, annyi időt ölhetünk bele egy kiváló játékba, amennyire annak szüksége van. Ez egy óriási luxus."
Bár könnyű lenne kiforgatni Kotick szavait, lássuk be, igaza van. A StarCraft II-t nem kevesen támadták, amiért nem fejlődött sokat, mégis milliók keltek el belőle és sokan már nyáron az év PC-s címeként ünnepelték. A Call of Duty-sorozatot megteremtő Infinity Ward kiherélése miatt is ezrek rázták az öklüket, mégis fogy a Black Ops, mint a cukorka, és a játékosok minden hibájával együtt imádják az Activison gyermekét. Hogy vannak olyanok, akik mégsem elégedettek? Nos, a nagy számok törvénye szerint ők nem érnek eleget...
Nyilván azért adnak el majdnem minden játékukból több milliót Azért gondolkodjunk már...
Ha meg Bobit tényleg érdekelné a véleményünk, akkor egyrészt sokak tanácsára már rég közösült volna az édesanyjával és utána öngyilkosságot követett volna el, de ha ezt mondjuk nem is tenné, de leállna ezzel a futószalagos kisajtoló módszerrel, amivel ugyan jön a pénz, de hosszú távon kicsinálja a játékokat, és a DLC-ket sem szóratná, főleg nem olyan pofátlan áron, amilyenen. Tehát ez is csak amolyan bla-bla, csak ez már a mesterfokozat. Parasztvakítás non plusz ultra. Ennyi erővel hallgathatnátok a politikusokat is, ugyanez a fajta mesebeszéd, csak a téma más egy kicsit.
Jó érv: Végre használja azt a csöppnyi eszét.
Bad (rossz) érv: Eddig miért nem gondolt erre!