Amikor a StarCraft 2-t megfosztották a helyi hálózattól, az nagyjából ugyanakkora vihart kavart, mint mikor kiderült, hogy a játék három részben fog megjelenni, hiszen gondoljunk csak bele: Korea lakosságának egy elég nagy része éjt nappallá téve játszik mind a mai napig a játék első részével online és helyi hálózaton egyaránt, sőt néha tévében is közvetítenek egy-egy fontosabb meccset, így érthető, miért van ekkora felháborodás a funkció eltávolítása miatt. Az ügy érdekében indított petíció például egy hónap leforgása alatt átlépte a százezer aláírást, ám ez a fejlesztőket hidegen hagyja, Rob Pardo, a cég alelnöke pedig ki is jelentette, hogy szerintük a LAN a történelem egyik nagy lábjegyzete lesz, hasonlóan a DOS-hoz, magyarán a Blizzard már lemondott erről a technológiáról.
A döntés részben a másolásvédelem miatt született meg, de a battle.net 2.0 is szerepet játszott a dologban, Dustin Browder ugyanis elmondta, hogy az új rendszer többre képes, mint az elődje, és biztos abban, hogy helyettesíteni tudja a LAN-t akár a nagyobb játékostalálkozókon is, azaz a „régi” technológia feleslegessé vált.
„Ez egy nagyon-nagyon nehéz döntés volt. Több mint egy évig gondolkodtunk ezen, mielőtt rájöttünk volna, hogy számunkra ez a jövő, és ami azt illeti, a teljes ipar számára is ez.” — Rob Pardo
A döntés részben a másolásvédelem miatt született meg, de a battle.net 2.0 is szerepet játszott a dologban, Dustin Browder ugyanis elmondta, hogy az új rendszer többre képes, mint az elődje, és biztos abban, hogy helyettesíteni tudja a LAN-t akár a nagyobb játékostalálkozókon is, azaz a „régi” technológia feleslegessé vált.
Én sajnálom,hogy nem lesz LAN. Lehet,hogy már a múlt,mégis nem csak Én meg a haverjaim szoktunk összeülni egy jó partyra. Teljesen más a LAN hangulata mint 10-en a neten játszani és max ventrillón vagy TS-en tárgyalni. LAN partyn jókat szórakozunk,emlékezetes marad. De arra nem fogok emlékezni,hogy a múltkor a neten játszottam ahol 3szor kikaptam meg ilyenek...
Na mind1,ez van,van még sok egyéb játék aminek van LAN lehetősége,maradnak azok.
Van az szerintem 100% is.
Egyszerű itt szerintem a képlet, sokszor ki is lett már beszélve az SC2-es híreknél: az adathordozó másolásvédelmét úgyis feltörnék egy idő után, a Csata.Hálózatot (Battle.net) pedig különböző VPN szoftverekkel (lásd Hamacsi és társai) helyettesítenék a takarékosabb stratégák...
LAN hiányában eme emberkék helyzete azonban igen megnehezülne, mivel tört szerverek egész csoportján kéne valahogy emulálniuk a Battle.net-et, amit megoldani gondolom nem lehet piskóta.
Épp ezek miatt szerintem ez az egész "a LAN elavult, lábjegyzet" duma nem más, mint tiszta mellébeszélés. Egy technológia nem akkor lesz elavult, amikor a Blizzard úgy véli, hanem akkor, amikor már nem lesz rá igény. A LAN-ra pedig szerintem napjainkban még erősen van, és lesz is, amíg a mostani játékok többségében van helyi hálózati támogatás, nem mindenkinek van szélessávú kapcsolata, és rendszeresek a helyi- vagy szervezett LAN-partik.
Megértem a Blizzardot, amiért nem enged a követeléseknek, elvégre egy erős multival bíró játéknál ez tényleg az egyik leghatásosabb (hozzáteszem: nem kikerülhetetlen) védelem, de cserébe elvárnám, hogy ne ilyen magyarázattal álljanak elő...
Személy szerint (és ezt már említettem párszor) jobban örülnék, ha az ilyen megoldások helyett inkább a Bohemia által kedvelt "szívatós" védelmet használnák, amikor a játék, érzékelve, hogy nem jogtiszta a telepítés, fokozatosan játszhatatlanná válna. Ennél hatékonyabb felhívást a játék megvásárlására jelenleg nem nagyon tudok elképzelni.