A backwards compatible egy remek előnyét tapasztalhatjuk meg, ha az eredeti BioShock epizódot futtatjuk Xbox One-on. A játék Xbox 360-as változatában az opciók között beállíthatjuk, hogy ne legyen korlátozva az FPS, de ilyenkor a kép olykor szakadozhat a hiányzó vertikális szinkron (V-Sync) miatt. De az Xbox One-on futatott Xbox 360-as játékoknál alapból mindig be van kapcsolva V-Sync, így ezen a konzolon, korlátozástól mentes képkockaszám mellett BioShockot játszva sem fogunk szakadozásokat tapasztalni a megjelenített képen.
És az Xbox One hardverének köszönhetően, ilyen módon játszva a játékot stabilabb teljesítményt kapunk, mint Xbox 360-on. A Microsoft legújabb gépén 40-60 FPS-el fut a játék, míg Xbox 360-on csak 30-45 képkocka/másodperces sebeséggel. A megnövekedett sebesség miatt viszont a kontrolleres irányítás nem érződik kellően gördülékenynek. Sajnos a BioShock 2-nél gyakrabban romlik a teljesítmény, ráadásul az első résszel ellentétben nem csak komolyabb harcokat tartogató helyzetekben.