A 2007-ben indult Hellgate: London túlzások nélkül egy nagyon ambiciózus projektnek indul, és meg is volt minden esélye, hogy sikeres legyen, hiszen a Blizzard North volt alkalmazottai dolgoztak rajta. A srácok elmondásuk szerint azért váltak ki a Diablo fejlesztőitől, mert megunták azt a játékstílust, ezért is lepődtünk meg, hogy egy hasonló elképzelésre épülő játékon dolgoznak -- de azért szeretettel vártuk. Igaz, hogy a megjelent képek nem egy szemkápráztatóan gyönyörű játékot vázoltak fel előttünk, de fejlesztők ígéretei tartották bennünk a reményt, mígnem kiderül, hogy maga a kész program rémesen bugos, hatalmas erőforrás-igényű és egyáltalán nem olyan jó, mint ahogy azt ígérték.
Ahogy teltek a hónapok, nem igazán jöttek a játékosok, és ennek következtében a Flagship Studios bezárta a kapuit, és végeredményben vitte magával a játékot is -- legalábbis a nyugati féltekén, ugyanis a játékra vonatkozó jogokat megvette a Hanbitsoft, amely az ázsiai régióban hamarosan eltörli az előfizetési díjat. Miután a fejlesztők lehúzták a rolót, a nyugati társkiadó Namco Bandai dobott egy mentőkötelet a Hellgate-nek és vállalta, hogy január 31-ig üzemelteti a szervereket.
Sokan összegyűltek a játék virtuális Stonehengének környékén, hogy szemtanúi legyenek az utolsó pillanatoknak. A nagy esemény előtt mindenki szórta a nehéz munkával összekapargatott aranyakat, különféle színes varázslatokat lőttek el, és úgy általánosságban jól érezték magukat. A főkapcsolót észak-amerikai idő szerint pontban éjfélkor fordították el, ami után minden online lévő játékossal bontódott a kapcsolat „ismeretlen hálózati probléma” hibaüzenettel.
„Még a weblap sem működik.”
„Olyan mintha csak tegnap indult volna. Nagyon fel voltam pörögve a játékra, még a munkahelyemen sem tudtam koncentrálni, így elrohantam beszerezni a gyűjtői kiadást, és aznap négy órán át játszottam vele.”
„Ez a játék egy különleges helyet foglal el a szívemben.” -- A sillytubbie nevű felhasználó így emlékezett meg a szeretett játékáról.
Ahogy teltek a hónapok, nem igazán jöttek a játékosok, és ennek következtében a Flagship Studios bezárta a kapuit, és végeredményben vitte magával a játékot is -- legalábbis a nyugati féltekén, ugyanis a játékra vonatkozó jogokat megvette a Hanbitsoft, amely az ázsiai régióban hamarosan eltörli az előfizetési díjat. Miután a fejlesztők lehúzták a rolót, a nyugati társkiadó Namco Bandai dobott egy mentőkötelet a Hellgate-nek és vállalta, hogy január 31-ig üzemelteti a szervereket.
Sokan összegyűltek a játék virtuális Stonehengének környékén, hogy szemtanúi legyenek az utolsó pillanatoknak. A nagy esemény előtt mindenki szórta a nehéz munkával összekapargatott aranyakat, különféle színes varázslatokat lőttek el, és úgy általánosságban jól érezték magukat. A főkapcsolót észak-amerikai idő szerint pontban éjfélkor fordították el, ami után minden online lévő játékossal bontódott a kapcsolat „ismeretlen hálózati probléma” hibaüzenettel.
„Még a weblap sem működik.”
„Olyan mintha csak tegnap indult volna. Nagyon fel voltam pörögve a játékra, még a munkahelyemen sem tudtam koncentrálni, így elrohantam beszerezni a gyűjtői kiadást, és aznap négy órán át játszottam vele.”
„Ez a játék egy különleges helyet foglal el a szívemben.” -- A sillytubbie nevű felhasználó így emlékezett meg a szeretett játékáról.
De azért kár érte több is lehetett volna ha okosabban állnak hozzá.
De azért kár érte több is lehetett volna ha okosabban állnak hozzá.
A patch sokat javított, de ezt igazából nem tudta lényegében.
Amúgy van egy bizonyos elmebeteg hangulata, ami nagyon bejött nekem, illetve a fejlődésrendszer és a fegyverkovácsolás tetszett nagyon, a Diablo 2-t idézték. Viszont a játék hangulatának másfelől odaba*arint a kritikán aluli, sztorinak csúfolt valami, ami azért a Diablo 2-ben jó volt ahhoz képest, hogy a játék alapvetően multira lett kihegyezve.
A monotonitással nekem semmi bajom nem lett volna, a Diablo 2 is az, de korántsem az a lényege e stílusnak, hogy változatos legyen rövid távon. Hosszú távon mondjuk a Dio2-nél jól tették, hogy vátlogatták a területeket, és azért a dungeon-ök és a felszíni terek jól voltak vegyítve. Itt viszont csak dohos London, meg dungeonok váltogatták egymást, ami már tényleg kissé elviselhetetlenné tette.
Ami a Diablo 2-nél még elment, elviselhető volt (még mai gépeken is képes beröccenni az is ), az ennél már nagyon röhejes és idegesítő. A Hellgate, szerintem kijelenthetjük, csak azért bukott, mert technikailag egy kalap szarnál is semmitmondóbb és értéktelenebb. Licenceltek volna egy engine-t, vagy béreltek volna fel programozókat, akik tudják optimalizálni az egészet, mert ez így vérciki lett, érthető, hogy sokak kedvét elvette - köztük az enyémet is. Pedig én meg is vettem, illetve nagyon nagy FAN-ja voltam eleinte. Azonban annyira az idegeimre ment a rohadt szaggatás, meg a grafikai-technikai bugok, hogy fájó szívvel, de letöröltem, és a polc mélyére raktam, ne is lássam . Pedig ezen hülyeség nélkül simán örök kedvenc lenne .
Sajnálom, hogy így megbukott, pedig szerintem a Diablo 3-ig tökéletes időtöltés lett volna a sok gyengus klón mellett. Így viszont a gyenge klónok győztek (lsd. Sacred 2).
Remélem, FAN-ok elkezdik ezt is patchelni, mint a Vampire-t, s talán majd úgy 5 verziószám múlva játszható lesz .
Illetve én hülye még abban is bízok, hogy a jogaival rendelkező új fejlesztők képesek lesznek egy jobb folytatást összehozni. Az ex-Diablosok nélkül ezt kötve hiszem...
A patch sokat javított, de ezt igazából nem tudta lényegében.
Amúgy van egy bizonyos elmebeteg hangulata, ami nagyon bejött nekem, illetve a fejlődésrendszer és a fegyverkovácsolás tetszett nagyon, a Diablo 2-t idézték. Viszont a játék hangulatának másfelől odaba*arint a kritikán aluli, sztorinak csúfolt valami, ami azért a Diablo 2-ben jó volt ahhoz képest, hogy a játék alapvetően multira lett kihegyezve.
A monotonitással nekem semmi bajom nem lett volna, a Diablo 2 is az, de korántsem az a lényege e stílusnak, hogy változatos legyen rövid távon. Hosszú távon mondjuk a Dio2-nél jól tették, hogy vátlogatták a területeket, és azért a dungeon-ök és a felszíni terek jól voltak vegyítve. Itt viszont csak dohos London, meg dungeonok váltogatták egymást, ami már tényleg kissé elviselhetetlenné tette.
Ami a Diablo 2-nél még elment, elviselhető volt (még mai gépeken is képes beröccenni az is ), az ennél már nagyon röhejes és idegesítő. A Hellgate, szerintem kijelenthetjük, csak azért bukott, mert technikailag egy kalap szarnál is semmitmondóbb és értéktelenebb. Licenceltek volna egy engine-t, vagy béreltek volna fel programozókat, akik tudják optimalizálni az egészet, mert ez így vérciki lett, érthető, hogy sokak kedvét elvette - köztük az enyémet is. Pedig én meg is vettem, illetve nagyon nagy FAN-ja voltam eleinte. Azonban annyira az idegeimre ment a rohadt szaggatás, meg a grafikai-technikai bugok, hogy fájó szívvel, de letöröltem, és a polc mélyére raktam, ne is lássam . Pedig ezen hülyeség nélkül simán örök kedvenc lenne .
Sajnálom, hogy így megbukott, pedig szerintem a Diablo 3-ig tökéletes időtöltés lett volna a sok gyengus klón mellett. Így viszont a gyenge klónok győztek (lsd. Sacred 2).
Remélem, FAN-ok elkezdik ezt is patchelni, mint a Vampire-t, s talán majd úgy 5 verziószám múlva játszható lesz .
Illetve én hülye még abban is bízok, hogy a jogaival rendelkező új fejlesztők képesek lesznek egy jobb folytatást összehozni. Az ex-Diablosok nélkül ezt kötve hiszem...
bb hellgate
bb hellgate
A játék továbbra is kapható, az online mód az, amit megvontak tőle (ami amúgy havidíjas volt).
Talán az is megoldás lehetett volna, ha átállnak tranzakciósra.
(Én sajnálom, hogy vége)
A játék továbbra is kapható, az online mód az, amit megvontak tőle (ami amúgy havidíjas volt).
Talán az is megoldás lehetett volna, ha átállnak tranzakciósra.
(Én sajnálom, hogy vége)
http://www.imagenerd.com/show.php?_img=screenshot_000005-7vg8J.jpg
http://www.imagenerd.com/show.php?_img=screenshot_000005-7vg8J.jpg