- Bezár a Sony egyik belsős stúdiója
- A PixelOpus
- Ők készítették a nagyszerűen sikerült Concrete Genie-t
- A döntés mögött természetesen üzleti szempontok állnak
Míg a Microsoft finoman szólva is küszködik manapság az exkluzív címeket illetően (nem csak azok számát, de minőségét tekintve is, lásd Redfall), addig a Sony szép számmal halmozta fel a jobbnál jobb alkotásokat az elmúlt években – bár nekik is volt pár bicskanyitogató húzásuk, elég csak a The Last of Us Part 1 botrányos PC-s portjára gondolni. A japán cég leginkább a blockbuster-jellegű, grandiózus játékairól híres, de azért akad pár kisebb, különlegesebb darab is a kalapban. Ilyen például a 2019 októberében megjelent Concrete Genie, amelyben egy fiatal srác próbálta megmenteni városát egy varázsecset, és az általa létrehozott teremtmények segítségével. A mindössze pár órás, relaxáló kalandot (mondjuk a történet második felében azért feljebb kapcsolt pár fokkal az intenzitás) a szakma és a játékosok is dicsérték, a számok viszont a jelek szerint nem tükrözték a minőséget, a játékot jegyző PixelOpus ugyanis június másodikán bezárja kapuit.
Dear friends, our PixelOpus adventure has come to an end. As we look to new futures, we wanted to say a heartfelt thank you to the millions of passionate players who have supported us, and our mission to make beautiful, imaginative games with heart.
— PixelOpus (@Pixelopus) May 5, 2023
We are so grateful! ❤️???? pic.twitter.com/rQO2Cgvhnq
"Kedves barátaink, a PixelOpus kalandjai a végéhez értek." – olvasható a 2014-ben alapított stúdió közleményében. "Szerettünk volna szívből jövő köszönetet mondani annak a többmillió elhivatott játékosnak, aki támogatott minket abban, hogy gyönyörű és fantáziadús alkotásokat készítsünk! Nagyon hálásak vagyunk!" Hivatalosan ugyan nem indokolta meg a Sony, hogy mi áll a döntés hátterében, az IGN kérdésére adott válasza ugyanakkor nyilvánvalóvá teszi, hogy üzleti (mi más) érdekek miatt zárják be a stúdiót: "A PlayStation Studios rendszeresen értékeli portfólióját és a stúdióprojektek állapotát, hogy azok megfeleljenek a szervezet rövid- és hosszú távú stratégiai céljainak. A legutóbbi felülvizsgálat eredményeként pedig úgy döntöttünk, hogy a PixelOpus június 2-án bezár." Az sajnos nem derült ki a válaszból, hogy elbocsátották-e a csapat alkalmazottait, vagy csak átcsoportosították őket más stúdiókhoz, mindenesetre szomorú látni, hogy egy újabb olyan fejlesztőcég húzza le a rolót, ami vitt némi színt az iparba. Az alkalmazottaknak természetesen sok sikert kívánunk a továbbiakban!