Ilyen okosság a fizikáról gondoskodó Havok, a növényzetet előállító SpeedTree, az útkeresést könnyítő PathEngine, a karakteranimációs EMotion FX, a „multispecialista” DemonWare, melyekről mind írtunk korábban. Mai versenyzőnk a francia Kynogon (alapítója Pierre Pontevia és Jacques Gaubil), mely a piacon eltöltött hat év alatt a mesterséges intelligencia megoldás élharcosa lett. A Kynapse nevű technológia egy valóban döbbenetes kódsor, mely képes a 3D-s terep topológiájának valós idejű, dinamikus kiértékelésére és feldolgozására, magyarán a játékban az általa vezérelt NPC-k a realitáshoz közeli mozgással, viselkedéssel „lakják be” a teret.

Az Epic "Integrated Partner Program" elnevezésű projektjének részeként a Kynapse integrálható az Unreal Engine 3-ba is; ez, és ama tulajdonsága, hogy könnyen testre szabható, megnyitotta az utat a következő generációs játékok felé is. Pár cím a portfolióból mindennek igazolására: Alone in the Dark (az új, konzolos rész), Battelfield 2: Modern Combat, Black, CrackDown, Dungeons & Dragons Online, Fable 2, Sacred 2, The Lord of the Rings Online: Shadows of Angmar. Ma egy újabb névvel bővült a tekintélyt parancsoló lista: a Bethesda megvásárolta a licencet a készülő Rogue Warrior számára, melyről a legutóbbi Play! magazinban írtunk, bár PC-re is érkezik majd. A fejlesztő Zombie Studios nagy örömmel vette birtokba a technológiát, mint elmondták, az Unreal Editorban közvetlenül generálható a Kynapse hierarchikus adatfolyama, és ez, valamint a transzparens útkeresés és az alacsonyrendű MI jól aládolgozik a már kiépített magasszintű intelligenciának. Utóbbiakat nem kell érteni, csak örülni neki, ha a játékban az ellenség és csapattársaink megfelelő módon használják majd ki a tereptárgyakat, és okosan reagálnak a szituációkra...