Beowulf: barbáros-szörnyes...A Beowulf egy nagyvállalkozás, igazi szuperprodukció. 1987 óta készítik elő, 70 millió dolláros költségvetéssel. Egy XII. századi, óangol, több mint 3000 soros  hősi éneken alapul, ebből írta a forgatókönyvet Neil Gaiman képregényszerző és az Oscar-díjas Roger Avary (Tarantino „harcostársa”, a Ponyvaregény társszerzője, de ő írta a Silent Hill könyvét is). A rendező Robert Zemeckis (Vissza a jövőbe, Forrest Gump, Polár Expressz, Számkivetett, Temetetlen múlt, Kapcsolat), az operatőr Robert Presley (Polár Expressz), a zeneszerző a kétszeres Oscar-jelölt alan Silvestri (Forrest Gumo, Polár Expresz, A múmia visszatér, Lara Croft: Tomb Raider - Az élet bölcsője). A szereplőgárda is igen rangos: Angelian Jolie, Brendan Gleeson, Anthony Hopkins, John Malkovich, Ray Winstone, Robin Wright Penn, Crispin Glover. A film, hasonlóan a Polár Expresszhez, motion-capture animációval készül, azaz a színészek mozdulatait rögzítik, és ebből hozzák létre számítógéppel magát a művet.

A sztori a középkorban játszódik, igazi szörnyes, sárkányos, vikinges, kardozós buli, amelyben a hős Beowulfnak a Gendel nevű rémet kell lenyomnia, majd annak anyját. (Megjegyzem, a filmben Angelina Jolie - ő az anyuka - teljesen meztelenül, némi sárral bekenve fog villogni, ami eleve remek, egyébként közte és Beowulf között a nagy harc egy tó fenekén zajlik). A mozi trailerét alant megtekinthetitek. (Vigyázat! Volt 2005-ben egy hasonló film, Beowulf - A hős és a szörnyeteg /Beowulf & Grendel/ címmel, sőt egy 1999-es Christopher Lambert - Rhona „Lara Croft” Mitra alkotás is, mind ugyanerre az alapműre építve).


(Jobbról a második gombbal kirakható teljes képernyőre; más felbontásokban lásd az Apple traileroldalán!)


Beowulf: barbáros-szörnyes...Ahogy arról már az UbiDays kapcsán beszámoltunk, a francia kiadó vállalta el a filmre épülő játék elkészítését. Mostanra elég sok anyag összegyűlt ahhoz, hogy kicsit jobban körbejárjuk a cuccot. A cég kreatív igazgatója, Gilles Matoube elmondta, hogy cége, a Paramount Pictures és a Shangri-La Entertainment szorosan együttműködik az első perctől fogva, így az Ubisoft megkapott minden anyagot és információt a produkcióból (úgy a mo-cap animációkat, mint a szereplőket, azaz minden karaktert a filmbeli színész szinkronizál). Nem egy 100%-os adaptációt kapunk, a filmkészítők azt kérték, kreatívan álljanak a cucchoz, így a játék mélyebben mászik bele a történetbe, kiteljesíti a legendát. A 30 ember erejével felérő norvég harcos Beowulf igazi középkori hős, egyszerre brutális és nemes, arrogáns, önző, dicsőségre vágyó, aki kihasználja a Dániát pusztító szörny legyőzését, hogy az ország trónjára juttassa magát. Ám ekkor szembe kell néznie a következményekkel, a birodalomban kitörő háborúval, és saját sorsával. A játékfeldolgozásban Beowulf életének harminc évét fogjuk átélni, melyeket nem láthattunk a moziban; embereinket, az úgynevezett tánokat (skót eredetű elnevezés, a lovagok barbár, törzsekben élő megfelelői) vezetve meg kell küzdenünk a titánokkal és más félelmetes ellenséggel, kemény kézitusákban, parázs kardpárbajokban.

Beowulf: barbáros-szörnyes...A cuccot a YETI technológia támogatja, melyet a GRAW két részében már megismerhettünk (lévén a fejlesztőcsapat is az e címeket hegesztő Ubisoft Tiwak stúdió). A győzelmekkel egyre több tán csatlakozik hozzánk, a végére már egy tucat ember lesz, akiket irányíthatunk, parancsokat adhatunk nekik, pozícióba állíthatjuk, adott fegyver használatára utasíthatjuk őket. A sereg maga is fejlődik, így jobb fegyverekhez (kardok, buzogányok, lándzsák), képességekhez, tulajdonságokhoz jut. Fontos képességünk lesz a Carnal Power (fordítsuk testi erőnek), mely erősebb támadásokat, speciális fegyvereket jelent. Elsütése után hősünk egy darabig nem lesz irányítható, de ez fejleszthető, ám sokat akkor sem lesz szabad használnunk majd. A különféle feladatok megoldásával XP-t gyűjtünk, ebből lehet a testi erőt tuningolni, tánokat és jobb fegyvereket szerezni. A csatarendszer dinamikus lesz, kombókkal, hárításokkal, különféle skillekkel.

Egyelőre csak PS3 és X360 képek állnak rendelkezésünkre, ezeket amolyan referencia gyanánt azért megtaláljátok a galériában, azért nagyon nem fog eltérni a PC-s verzió sem (egy jobb gépen persze). Mind emellé három videót is találtok a letöltéseknél. Az első kettő csak technikai, az első a motion-capture technológiát mutatja be, a második a szinkronmunkákba enged egy bepillantást, ahogy a karaktert a színész életre kelti. A harmadik az „igazi” trailer, mely a játékmenetbe is bepillantást enged. Jó véres, zaftos, akciódús a cucc, mindamellett persze hangulatos is. Megjelenés a filmmel egy időben, azaz 2007. novemberének végén, PC, PS3, Xbox 360, PSP platformokra.