Chocho 2009/12. számunkban hatoldalas exkluzív tesztben fejtette ki véleményét a hazánkban magyar felirattal megjelent első résszel kapcsolatban, amiben többek közt jogosan kifogásolta a Mass Effect első részénél gyengébb grafikát, a túl kicsi bejárható területet, a rendkívül hosszú töltési időt és a kiszámítható, scriptelt eseményeket.
Most a San Diegóban zajló Comic-Connak és az IGN szerkesztőinek hála megtudhatjuk, hogy milyen újdonságokkal próbálják meg korábbi hibáikat csiszolni a BioWare fejlesztői.
Bár az első rész kellően (és néha már túlzottan is) véres, valamint brutális volt, grafikájával azonban mégse voltunk maradéktalanul elégedettek. A varázslatok effektjei 2009-ben már eléggé gyengének számítottak és igencsak alacsony felbontású textúrákkal dolgozott a program. A BioWare kivezényelt dolgozói is bevallották az IGN munkatársainak, hogy a Dragon Age: Origins nem rendelkezett korszakalkotó grafikával sem PC-n, sem pedig konzolokon. A folytatásban azonban finomítani akarnak a grafikusmotoron, és egy olyan stílust belőni a játéknak, ami védjegyévé válhat olyan módon, hogy akár egy játékképből is megállapíthassa bárki, hogy az a Dragon Age második részéből származik.
A motort más irányban is erősíteni akarják, hogy még több karaktert és teremtményt tudjon könnyedén kezelni, s így aztán a játékosnak nagyobb számú epikus csatákban lehessen része.
Páran szkeptikusak voltak a folytatás első játékképei után, de az IGN-es srácok megnyugtatnak mindenkit, hogy semmi gond nincsen a kicsit képregényhősök kinézetére hajazó karakterekkel.
A Comic-Conos teszt során sikerült letesztelni az Xbox 360-as változat harcrendszerét, ami jó pár változtatást tartalmaz az elődhöz képest. A kontroller három gombjára (X,Y és B) különböző támadásváltozatokat kalibráltak az alábbi beosztás szerint: az X-szel egy tipikus karddal kivitelezhető csapást indíthatunk, az Y-nal meglökhetjük az ellenfelet, míg a B-vel egy olyan pörgést vihetünk véghez, ami egycsapásra földre dönti a körülöttünk álló ellenséges teremtményeket.
Az ütközők segítségével könnyedén átvehetjük az irányítást bármelyik kiszemelt csapattagunk felett, mialatt a mesterséges intelligencia irányítja a csapat további tagjait. Természetesen ha forrósodna a pite, akkor továbbra is bármikor megállíthatjuk az időt, hogy kiadhassuk a megfelelő(nek ítélt) taktikai utasításokat a Mass Effect csapatutasításaihoz hasonlóan.
A rendezvényen kipróbálható változatban egy tűzvarázslatokkal operáló női mágus harcolt főhősünk oldalán, aki csak egy bizonyos sugárban tizedelte a ránk rontó szörnyeket. Éppen ezért a játékot megállítva bármikor kiadhatjuk neki a parancsot támadó varázslatai pozicionálására, hogy ily módon még több borsot törjünk ellenfeleink orra alá.
Újdonságként lép fel, hogy a beszélgetés kulcsfontosságú részeinél átadhatjuk a lehetőséget csapattársainknak, hogy ők maguk oldják meg képességeik szerint a fennálló szituációt. A választás lehetősége mostantól akkor is megmutatkozik, ha egy hatalmas szörnycsapat közeledik felénk, mivel ilyenkor dönthetünk úgy, hogy vagy csak mi, vagy csak egyik csapattársunk intézze el az ellenséges teremtményeket.
Összességében a Dragon Age 2 kipróbálható változata elégedettséget váltott ki az azt tesztelő srácokból, a küzdelmeket kielégítőnek találták és megnyugtattak mindenkit, hogy ehhez is fogunk kapni letölthető tartalmakat, amiről már a folytatás kezdőképernyője árulkodott.
Most a San Diegóban zajló Comic-Connak és az IGN szerkesztőinek hála megtudhatjuk, hogy milyen újdonságokkal próbálják meg korábbi hibáikat csiszolni a BioWare fejlesztői.
Finomított grafika
Bár az első rész kellően (és néha már túlzottan is) véres, valamint brutális volt, grafikájával azonban mégse voltunk maradéktalanul elégedettek. A varázslatok effektjei 2009-ben már eléggé gyengének számítottak és igencsak alacsony felbontású textúrákkal dolgozott a program. A BioWare kivezényelt dolgozói is bevallották az IGN munkatársainak, hogy a Dragon Age: Origins nem rendelkezett korszakalkotó grafikával sem PC-n, sem pedig konzolokon. A folytatásban azonban finomítani akarnak a grafikusmotoron, és egy olyan stílust belőni a játéknak, ami védjegyévé válhat olyan módon, hogy akár egy játékképből is megállapíthassa bárki, hogy az a Dragon Age második részéből származik.
A motort más irányban is erősíteni akarják, hogy még több karaktert és teremtményt tudjon könnyedén kezelni, s így aztán a játékosnak nagyobb számú epikus csatákban lehessen része.
Páran szkeptikusak voltak a folytatás első játékképei után, de az IGN-es srácok megnyugtatnak mindenkit, hogy semmi gond nincsen a kicsit képregényhősök kinézetére hajazó karakterekkel.
Finomított harcrendszer
Az első rész félig valós idejű, félig körökre osztott rendszere ugyan könnyen kezelhető volt, viszont csalódásként éltük meg érkezését, mivel mindenki valami újra számított, nem pedig a Knights of the Old Republicban már megismert rendszerre. Ettől eltekintve mind ellenfeleink, mind csapattársaink remekül szuperáltak a gondosan megtervezett mesterséges intelligenciának köszönhetően. A BioWare továbbra is szem előtt kívánja tartani a taktikai részeket, és ezeket szeretné még jobban, még több akcióval kibővíteni.A Comic-Conos teszt során sikerült letesztelni az Xbox 360-as változat harcrendszerét, ami jó pár változtatást tartalmaz az elődhöz képest. A kontroller három gombjára (X,Y és B) különböző támadásváltozatokat kalibráltak az alábbi beosztás szerint: az X-szel egy tipikus karddal kivitelezhető csapást indíthatunk, az Y-nal meglökhetjük az ellenfelet, míg a B-vel egy olyan pörgést vihetünk véghez, ami egycsapásra földre dönti a körülöttünk álló ellenséges teremtményeket.
Az ütközők segítségével könnyedén átvehetjük az irányítást bármelyik kiszemelt csapattagunk felett, mialatt a mesterséges intelligencia irányítja a csapat további tagjait. Természetesen ha forrósodna a pite, akkor továbbra is bármikor megállíthatjuk az időt, hogy kiadhassuk a megfelelő(nek ítélt) taktikai utasításokat a Mass Effect csapatutasításaihoz hasonlóan.
A rendezvényen kipróbálható változatban egy tűzvarázslatokkal operáló női mágus harcolt főhősünk oldalán, aki csak egy bizonyos sugárban tizedelte a ránk rontó szörnyeket. Éppen ezért a játékot megállítva bármikor kiadhatjuk neki a parancsot támadó varázslatai pozicionálására, hogy ily módon még több borsot törjünk ellenfeleink orra alá.
Új társalgási rendszer
Sajnálatos módon a párbeszédet három egyszerű választás szintjére egyszerűsítik le, hiszen mostantól lesznek jó, undok és agresszív válaszlehetőségek, amiket külön szimbólumok fognak szimbolizálni. A jót egy olajfa ága, az undokot egy görög komédiamaszk, míg az agresszívet egy piros ököl fogja ábrázolni.Újdonságként lép fel, hogy a beszélgetés kulcsfontosságú részeinél átadhatjuk a lehetőséget csapattársainknak, hogy ők maguk oldják meg képességeik szerint a fennálló szituációt. A választás lehetősége mostantól akkor is megmutatkozik, ha egy hatalmas szörnycsapat közeledik felénk, mivel ilyenkor dönthetünk úgy, hogy vagy csak mi, vagy csak egyik csapattársunk intézze el az ellenséges teremtményeket.
Összességében a Dragon Age 2 kipróbálható változata elégedettséget váltott ki az azt tesztelő srácokból, a küzdelmeket kielégítőnek találták és megnyugtattak mindenkit, hogy ehhez is fogunk kapni letölthető tartalmakat, amiről már a folytatás kezdőképernyője árulkodott.
Dragon Age 2 = nagy csalódás eddig.
Megvárom a debut trailert, de eddig nagyon nem jön be ez az új irány.