Tizenkét kategóriára osztva több mint 20 jármű vár rád, amelyek között biztosan megtalálod a neked tetszőt -- legyen szó akár arról, hogy magasan a harcmező felett akarsz szárnyalni, vagy a földön maradni. Vannak páncélozott csapatszállítók, harckocsik, tankok, felderítőhelikopterek, támadóhelikopterek, illetve támadó- és vadászrepülőgépek. És szinte mindegyik jármű beállításai finomhangolhatóak, hogy passzoljanak a játékstílusodhoz, a pályához és az adott szituációhoz.
Komolyabb, több taktikai lehetőségekkel bíró járműátalakítás
A járművek személyre szabhatósága jóval komolyabb és több taktikai lehetőséggel kecsegtet, mint bármelyik korábbi Battlefield-játékban. A kasztok között szétosztva több mint 80 fejlesztést lehet megszerezni, amikkel az igényeinknek megfelelően alakíthatóak a járművek. Minden gépet három ponton lehet fejleszteni: van egy másodlagos slot, egy eszköz slot, és egy fejlesztésre meghagyott slot. Minél többet játszol egy adott járművel, annál több fejlesztést oldhatsz fel.
A
járművek finomhangolása pont olyan részletes, mint a fegyvereké. Minden
egyes fejlesztéssel egy, a harcmezőn betöltendő szerepre készülsz fel,
aminek persze megvan a maga hiányossága. Eldöntheted, hogy egy orosz támadó repülőgépet
légi csatára készítesz fel, vagy inkább felraksz rá pár lézeres rakétát,
hogy az ellenséges tankokat zaklasd. Felszerelheted a géped
rakétaelhárítókkal, vagy kockáztatsz, és csak egy poroltót viszel.
Az eddigi legdinamikusabb járműves harcok
Arra törekszünk, hogy a Battlefield 3-ban a lehető legdinamikusabbak legyenek a járműves harcok, így két új taktikai játékmenetelemet vezetünk be, amelyek befolyásolják, hogy a járművek miként sebződnek és hogy lehet ezeket javítani.
Képzeld el, hogy rakétatalálat éri a tankod. Az első vészjelzések elhangzása után, a tank parancsnokaként kezelned kell a szituációt: haladsz tovább, előre a célod felé, vagy kikerülő manővert hajtasz végre. Ha visszavonulsz, esélyt adsz magadnak arra, hogy járműved páncélja helyrejöjjön, akárcsak egy katonáé, aki a fedezék mögé húzódott.
Ez egy új opció a Battlefield 3-ban. A kisebb sérülések egy meghatározott időn belül maguktól regenerálódnak (ha nem kapnak több találatot). A folyamatosan előrenyomulással ellentétben azok a vezetők, akik nyugodtak és képesek alkalmazkodni a változó szituációkhoz, tovább tudják működőképes állapotban tartani a gépeiket. Ez a mi módszerünk arra, hogy a nem mérnök kasztoknak legyen esélyük a harcmezőn.
Egy bizonyos ponton túl azonban a jármű sérülései nem javulnak meg. Egy komoly találat után az a szörnyű, de egyúttal adrenalinpumpáló esemény jön, hogy a játékos gépe leáll-- egy tank esetében ez csigalassúságot jelent. Tűz és füst jelzi, hogy nagy szükség van egy javításra, és már csak percek vannak hátra a robbanásig. De itt jön képbe az új rendszer szépsége: a jármű fegyverei még mindig működnek, ezzel veszélyes szituációt kialakítva, amit többféleképpen is ki lehet használni.
„A Battlefield 2 során volt az első alkalmam, hogy tervezőként a DICE-szal dolgozhattam, így most, hogy végre egy járművet építhetek itt, az egész rettentő izgalmas. Szerintem azzal, hogy a szituációknak megfelelően lehet alakítani a gépek fegyverzetét, rengeteg érdekes lehetőséget biztosítunk a játékosoknak.” -- Patrick “Posh” O’Shaughnessy, a Battlefield 3 vezető járműtervezője.
"Itt a DICE-nál naponta teszteljük a játékot, és sokszor láttunk a csatamező közepén egy lerobbant tankot, amit műszakiak vesznek körbe, hogy megjavítsák, miközben a többiek a főágyút és gépfegyvert üzemeltetve tartják távol az ellenséget. Ha a javítások jól mennek, a tank újra működőképes és a személyzet megmenekült, ha nem, legalább harcoltak, és a lerobbant gép csalogató célpont volt, ami érdekes szituációkhoz vezetett."
Finom változtatások
A járművek kiiktatása, a páncélzat önjavítása és a manuális javítás alkotta trió remekül kiegészítik egymást, és finomítanak a többszereplős játékélményen. A kiiktatott járművet már nem kell kergetni, hogy kijavítsd. Egy bizonyos szempontból a szerszámok a gép defibrillátorai, melyek visszahozzák a halálból, hogy újra harcolhasson. Ezen kívül a visszatöltődő páncélzat esélyt ad arra, hogy azok, akik nem egy Engineer kaszttal játszanak, tovább maradhassanak csatában, de persze semmi sem múlhatja felül egy jól képzett mérnököt, aki tipp-topp állapotban tartja a gépeket.
A járművek testre szabhatósága, és a játékmenetet érintő finomítások csak apróságok, de ha hozzáadjuk ezeket a már jól bevált kő-papír-olló formulánkhoz, megkapjuk az eddigi legizgalmasabb és legdinamikusabb online játékélmény receptjét.
Meg amúgy is, hol fogsz te campelni egy akkora pályán?
"Csak a BC2-nél legyen jobb,azt amúgy sem nehéz fölülmúlni..."
Még mindig nagyon hitetlen vagy. Tényleg remélem, ezeket nem gondolod komolyan, különben ott nagy gondok vannak.
2.: Hát ez?
1. bármikor kiszállhatok a tankból vagy a járműből?
Második, ez ugy-e nem stratégiai játék?
Csak ne legyen olyan mikor egyszerre 5 mérnök javít egy tankot...Olyan sz@rt még életemben nem láttam,mikor áll a front emiatt...Csak a BC2-nél legyen jobb,azt amúgy sem nehéz fölülmúlni...
Csak ez a visszatöltődő páncél hát Legyen még arcadeosabb