Igazán örömteli hírt kaptunk idén májusban, hiszen akkor mutatta be az EA a Battlefield következő részét, ami sokak kedvencéhez, az első világháborúhoz nyúl vissza. Jogosan hihetnénk azt, hogy egy olyan, sokat látott fejlesztőcsapat, mint a DICE könnyedén el tudja fogadtatni saját játékkoncepcióját, ám a Battlefield 1 esetén ez egyáltalán nem ment ilyen könnyedén. Merthogy a fejlesztés elindulása előtt a kiadó ellenezte a világháborús tematikát, de végül sikerült meggyőzni a fejeseket arról, hogy ez bizony jó és nem utolsósorban maximálisan jövedelmező lesz.
Az első, napvilágot látott anyagok alapján viszonylag nyugodt szívvel állíthattuk, hogy az FPS-ek idei csatáját a Call of Duty helyett a Battlefield legújabb része fogja megnyerni, bár rémálmainkban még mindig felsejlik, hogy Battlefield 4 milyen botrányosan indult, amivel kapcsolatban a fejlesztőcsapat igyekezett mindenkit megnyugtatni, hogy az új rész esetén ez várhatóan nem lesz ennyire problémás. Chris és Chocho már adott nektek egy kis ízelítőt a Battlefield 1 nyílt bétájából, de most részletesen bemutatjuk nektek, hogy miért érdemes beruházni a DICE október 21-én érkező gyermekére.
Döcögős indulás
A leleményes játékosok – akik regisztráltak a játék Insider rendszerében – egy nappal korábban próbálhatták ki a nyílt bétát, ami akkor még elég jól állta a sarat. Másnap azonban megérkezett a „szokásos” apokalipszis, ugyanis a szerverek többsége teljesen feladta a szolgálatot, de a terhelés egészen odáig tetőzött, hogy a Battlefield 3 és a Battlefield 4 játékosai is megsínylették, valamint az Origin is borzasztóan lelassult. Szerencsére másnapra hellyel-közzel helyreálltak a szerverek, így bele is vethettük magunkat a többjátékos küzdelmekbe.
A játékba belépve már a megújult menürendszer fogadott minket, ami letisztult stílusával és könnyű átláthatóságával határozott előrelépés a korábbi részekhez képest. Természetesen sokan hangot adtak annak, hogy hát a Star Wars: Battlefront is egy az egyben ugyanígy néz ki, ami igazán meglepőnek mondható, hiszen ugyanarról a fejlesztőcsapatról van szó. Nem mondhatnánk azonban, hogy nagyon elkényeztettek volna minket a DICE-os srácok, mivel csupán egy mapot és össz-vissz két játékmódot tettek elérhetővé számunkra – azóta persze már megígérték, hogy még egy pálya kerül majd be a nyílt bétába, úgyhogy borítékolni lehet a mindenki számára elérhető kipróbálási lehetőség hosszabbítását.
Mielőtt fejest ugranál a történésekbe, rajtad áll a lehetőség, hogy a beépített rendszerre bízod magad, ami automatikusan talál neked játékot, vagy felcsapod az öregmotoros FPS-játékosoknak ismerősen csengő Server Browser-t, ahol saját filtereid segítségével keresheted meg az igényeidhez jó eséllyel tökéletesen passzoló meccset. Elsőként az örök kedvenc Conquest módot próbáltuk ki, ahol maximálisan 64 fő esik egymásnak.
Hódítás
Ebben a módban alaposan fel kell kötnünk a gatyát, ha szeretnék győztesen távozni, ugyanis több, a korábbi részekből jellemző probléma is felütheti a fejét. Az első az, hogy ha lenyúlják a csapattársaid előled a járműveket – amikből amúgy egész sok található a játékban –, akkor valami embertelen sokat kell gyalogolnod a legközelebbi pontig. Ennek meggyorsítására használhatod az úgynevezett bayonet charge-ot, amit élesítve pár másodpercig a szuronyt kivonva rohan előre a karaktered hatalmas ordítások közepette. Az már más kérdés, hogy egy-egy ilyen roham után eléggé elfárad szegény, ezért kell neki pár másodperc regenerálódás, amíg újra képes lesz a futásra. Másik kényelmes lehetőség a lóra pattanás, amitől az első bejelentéskor még igencsak ódzkodtunk, ám a nyílt béta alatt teljesen megbarátkoztunk vele. Persze, közel sem működik még tökéletesen, de rendkívül gyors közlekedési eszköz és a hátáról kardozva darabolhatjuk fel az ellenséges játékosokat, aminek azért megvan a maga esszenciája.
A Sinai Desert pályán tapasztalhattuk meg először, hogy ebben a Battlefield-részben közel sem lesz annyi pályaelem, ami segítené a foglalandó pontok észrevétlen megközelítését. Ez leginkább akkor okozhat fejfájást, amikor nyílt terepen kell egyet úgy megközelítened, hogy az előtted tornyosuló hatalmas sziklán mesterlövészek tömegei hasalnak és pásztázzák következő áldozatukat. Ellenük – csapatmunka hiányában – egyáltalán nem egyszerű a fellépés, ezért vagy nagy ívben elkerülöd őket, esetleg mesterlövésznek állva megpróbálod hamarabb észrevenni, majd lelőni őket, vagy szimplán lépésről lépésre megközelítve küldöd őket a másvilágra.
Apropó másvilág: ha lelőnek, akkor két lehetőség is áll előtted. Vagy meggyorsítod az újraéledést a Skip Revive funkcióval, vagy rátenyerelsz a Request Revive opcióra, ami az összes, közelben lévő Medic csapattársadat segítségül hívja. Nos, ha ránk hallgattok, akkor utóbbival meg se próbálkoztok, hiszen a pálya méretéből adódóan szinte 100%, hogy nem lesz orvos a közelben, másrészt pedig a játék jutalmazási rendszere miatt sok játékosnak nem éri meg felszedni a haldokló csapattársakat. Halál után madártávlatból tekinthetünk a teljes pályára, ahol rendkívül jól látható, hogy melyik az a térképrész, ahol érdemes segédkeznünk a többieknek. Miután ezt kiválasztottuk, egy kellemes nézetváltást követően már ott is vagyunk a háború közepében.
Nem Rembónak való vidék
Aki szerette a Battlefieldre jellemző tűzharcokat, az ezt a részt is imádni fogja, hiszen továbbra sem lehet Rambo módjára embereket mészárolni. Ezért a pálya legtöbb pontján figyelnünk kell a csapattársainkra, az ellenfél mozdulataira és az ezek eredőjéből létrejövő eseményekre, ami egyik pillanatról a másikra fordíthatja meg az erőviszonyokat. Érdekes különlegesség, hogy az általunk irányított katona már relatíve nagyobb falak megmászására is képes, amit érdemes használni, ha kellemetlen meglepetést akarunk okozni ellenfeleinknek.
Akármennyire is vagy járatos a többjátékos lövöldékben, a Battlefield 1-ben sok gyakorlás kell ahhoz, hogy a lehető legjobban tudj majd célozni. Ebben annyira sokat nem segít a korábbi részekből ismerős markolási rendszer, ami ugyan még továbbra is működik, ám mintha jobban a célkeresztbe kellene varázsolni az ellenfeleket ahhoz, hogy a csapattársakat is figyelmeztethesse. Ezt a sokszor rövidke időt pedig inkább érdemes lövésre használni. Szerencsére instant halált csak akkor halunk, ha egy hatalmas sisakkoppanással járó fejest kapunk, ezért a jó reflexekkel rendelkező játékosok még időben reagálhatnak az őket érő támadásokra. A fegyverarzenál igencsak sok tagból áll, így mindenki kiválaszthatja az ízlésének leginkább megfelelőt. És csak egy kis idő kell ahhoz, hogy beállíthassuk magunknak a lapátot, amivel szépen megcélozhatjuk a háttal álló ellenfelünk lapockáját.
A megszokottakhoz híven felszerelésünket az határozza meg, hogy melyik kasztot választjuk, amiből összesen 4 alapkaszt és 3 elit érhető el. A kezdő Battlefield 1 játékosoknak azonban a Medicet ajánljuk, hiszen vele bárki könnyedén felélesztheti az elhalálozni készülő csapattagokat, valamint gyorsan gyógyíthatja magát is, ha úgy hozza a helyzet. Erre nagy szükség lesz, hiszen az önmagunktól való regenerálódás igencsak lassan indul be és rendkívül kicsi lépésekben. Mindez nem mondható el a szériára jellemző fejlődési rendszerre, ami meccsről meccsre jutalmaz minket az effektív játékért. Ráadásul, ha elérjük a 15-ös szintet – amit köztünk szólva annyira nem nehéz megugorni –, akkor a teljes játékban egy egyedi, Battlefield 1 Beta dögcédulával gyarapodunk.
A háború közelsége
Igazán sokat vártunk a DICE által pedzegetett dinamikus időjárásról, ami valami elképesztően jóra sikeredett: nem elég, hogy a játék motorjának köszönhetően szédületesen fest, még az adott mérkőzésre is jelentős hatással van, ami még inkább életközelivé teszi. Például egy alapos szélvihar olyan mértékben kavarja fel a homokot, hogy a látótávolságunk teljesen beszűkül, és árgus szemmel kell figyelnünk a fel-feltűnő ellenfeleket, vagy ránk támadó járműveket.
Az igazi háborús hangulatot a legjobban a Battlefield 1-re jellemző hangorgia adja vissza. Robbanások, lövések, kiáltások, épületomlások fogják kényeztetni a füledet és szinte minden történést be tudsz azonosítani pusztán a hangeffektek segítségével, amik egy másodpercre sem hagyják lankadni a figyelmed. A játék minőségi hangzást produkáló fejhallgatóért és/vagy hangrendszerért kiált, úgyhogy ha nem rendelkezel ilyennel, akkor a teljes élmény érdekében mindenképpen érdemes egyet beszerezned az októberi startra.
Békét most nem kötünk
Valószínűleg nem mondunk semmi meglepőt azzal, ha kijelentjük, hogy a Battlefield 1-gyel annak ellenére nagyon jól szórakoztunk, hogy elsőre egyáltalán nem mentek könnyedén az online küzdelmek, hiába van tetemes FPS-múlt a hátunk mögött. Ebből kifolyólag ez a játék mindennek mondható, csak casualbarátnak nem, ami biztosítja, hogy ha igazán elmerülsz benne, akkor fene jól fogsz szórakozni, hiszen olyan játékosok lesznek melletted, akikkel biztosan együtt tudsz majd működni. Ennél többet pedig egy világháborús játéktól sem várhatunk. Nem igaz?
Amennyire a játék engedi teljesen élethű, és nem kis időt szántak ennek megvalósítására, számomra a legnagyobb pozitívum, hogy végre ha tankban ülök érzem hogy az egy TANK, mivel itt még nincs páncélököl, amivel más játékokban 10mp után kiszedik a tankokat, itt tényleg meg kell szenvedni egy ilyen járgány kiiktatásával. A lovasokat kicsit erősnek érzem, kis nerf elférne rájuk, de összességében jó játéknak ígérkezik.
Viszont azt el kell ismerni, hogy ez a játék alig különbözik a többi battlefield-től, max. annyiban hogy ráhúztak egy I. világháborús skint. Ja, és a motorokat lecserélték lovakra.
Azt már meg sem említem, hogy milyen káros dolog az első világháborúról ilyen játékot készíteni, hisz már nem élnek olyanok, akik megélték azt, és az új generációk egyéb médiumokra szorulnak annak megismeréséhez, ami a fiatalabb korosztályoknál egyre inkább a videojátékok lesznek.
Az I. világháború és a II. között az a különbség, hogy az egyikben az országok pusztán politikai érdekből harcoltak, és rengeteg ártatlan fiatalt mészároltattak le felesleges katonai megmozdulásokban, míg a II.-ban sokkal inkább eszmék, ideológiák küzdöttek egymással, és valamilyen szinten okkal gondolhatjuk azt akár az oroszokról, akár a németekről hogy most ők a "gonoszak".
Az első világháború feleslegességét mi sem mutatja jobban, hogy alig vannak olyan elméletek, hogy mi lett volna ha a központi hatalmak nyernek, mivel nagyjából ugyanahhoz vezetett volna mint a fordítottja ( értsd: egy újabb világháborúhoz). Ezzel szemben rengeteg könyv és film foglalkozik azzal, hogy mit jelentett volna egy Tengelyhatalmi győzelem, mivel az alapvetően változtatná meg a történelmünket.
Elég csak megnézni hogy eddig milyen első világháborús játékok születtek, amik sokkal tiszteletteljesebben kezelték az egész témát, például a szerintem kiváló Valiant Hearts. Az I. világháborút pusztán egy árkád lövöldözős játékká butítani eléggé tiszteletlen dolog véleményem szerint. Hogyha már ezt vállalták be, akkor legalább mutassák be hogy mennyire brutális volt, leszakadó végtagokkal és haldokló emberekkel, hátha így valamennyivel maradandóbb nyomot hagy a sok 10-en valahány éves játékosban.
Hát, úgy tűnik ez kicsit hosszúra sikerült, de remélem ez megmutatja azt hogy mennyire nagyot csalódtam a DICE-ban, és hogy miért vagyok ennyire "mérges" rájuk.
Viszont azt el kell ismerni, hogy ez a játék alig különbözik a többi battlefield-től, max. annyiban hogy ráhúztak egy I. világháborús skint. Ja, és a motorokat lecserélték lovakra.
Azt már meg sem említem, hogy milyen káros dolog az első világháborúról ilyen játékot készíteni, hisz már nem élnek olyanok, akik megélték azt, és az új generációk egyéb médiumokra szorulnak annak megismeréséhez, ami a fiatalabb korosztályoknál egyre inkább a videojátékok lesznek.
Az I. világháború és a II. között az a különbség, hogy az egyikben az országok pusztán politikai érdekből harcoltak, és rengeteg ártatlan fiatalt mészároltattak le felesleges katonai megmozdulásokban, míg a II.-ban sokkal inkább eszmék, ideológiák küzdöttek egymással, és valamilyen szinten okkal gondolhatjuk azt akár az oroszokról, akár a németekről hogy most ők a "gonoszak".
Az első világháború feleslegességét mi sem mutatja jobban, hogy alig vannak olyan elméletek, hogy mi lett volna ha a központi hatalmak nyernek, mivel nagyjából ugyanahhoz vezetett volna mint a fordítottja ( értsd: egy újabb világháborúhoz). Ezzel szemben rengeteg könyv és film foglalkozik azzal, hogy mit jelentett volna egy Tengelyhatalmi győzelem, mivel az alapvetően változtatná meg a történelmünket.
Elég csak megnézni hogy eddig milyen első világháborús játékok születtek, amik sokkal tiszteletteljesebben kezelték az egész témát, például a szerintem kiváló Valiant Hearts. Az I. világháborút pusztán egy árkád lövöldözős játékká butítani eléggé tiszteletlen dolog véleményem szerint. Hogyha már ezt vállalták be, akkor legalább mutassák be hogy mennyire brutális volt, leszakadó végtagokkal és haldokló emberekkel, hátha így valamennyivel maradandóbb nyomot hagy a sok 10-en valahány éves játékosban.
Hát, úgy tűnik ez kicsit hosszúra sikerült, de remélem ez megmutatja azt hogy mennyire nagyot csalódtam a DICE-ban, és hogy miért vagyok ennyire "mérges" rájuk.
Szeretem ezt a viszatérő érvet olvasni... "nagy mértékben megakasztotta volna a játékmenetet"... Sz@r ügy, akkor nem kell ezt a témát "feldolgozni"... El kell dönteni, hogy akkor most akarnak -e vagy sem I. VH-t... De ennyi erővel akár a Garden Warfare szerű idiótizmusba is fulladhatna...
Viszont azt el kell ismerni, hogy ez a játék alig különbözik a többi battlefield-től, max. annyiban hogy ráhúztak egy I. világháborús skint. Ja, és a motorokat lecserélték lovakra.
Azt már meg sem említem, hogy milyen káros dolog az első világháborúról ilyen játékot készíteni, hisz már nem élnek olyanok, akik megélték azt, és az új generációk egyéb médiumokra szorulnak annak megismeréséhez, ami a fiatalabb korosztályoknál egyre inkább a videojátékok lesznek.
Az I. világháború és a II. között az a különbség, hogy az egyikben az országok pusztán politikai érdekből harcoltak, és rengeteg ártatlan fiatalt mészároltattak le felesleges katonai megmozdulásokban, míg a II.-ban sokkal inkább eszmék, ideológiák küzdöttek egymással, és valamilyen szinten okkal gondolhatjuk azt akár az oroszokról, akár a németekről hogy most ők a "gonoszak".
Az első világháború feleslegességét mi sem mutatja jobban, hogy alig vannak olyan elméletek, hogy mi lett volna ha a központi hatalmak nyernek, mivel nagyjából ugyanahhoz vezetett volna mint a fordítottja ( értsd: egy újabb világháborúhoz). Ezzel szemben rengeteg könyv és film foglalkozik azzal, hogy mit jelentett volna egy Tengelyhatalmi győzelem, mivel az alapvetően változtatná meg a történelmünket.
Elég csak megnézni hogy eddig milyen első világháborús játékok születtek, amik sokkal tiszteletteljesebben kezelték az egész témát, például a szerintem kiváló Valiant Hearts. Az I. világháborút pusztán egy árkád lövöldözős játékká butítani eléggé tiszteletlen dolog véleményem szerint. Hogyha már ezt vállalták be, akkor legalább mutassák be hogy mennyire brutális volt, leszakadó végtagokkal és haldokló emberekkel, hátha így valamennyivel maradandóbb nyomot hagy a sok 10-en valahány éves játékosban.
Hát, úgy tűnik ez kicsit hosszúra sikerült, de remélem ez megmutatja azt hogy mennyire nagyot csalódtam a DICE-ban, és hogy miért vagyok ennyire "mérges" rájuk.
Sajnos a játékmenete sokkal közelebb van az eddigi battlefield-ek hez mint amit egy magát i. világháborúnak mondó játéktól elvárnék, és ezen nem javít az se, hogy a franciák és az oroszok, akik talán a két legfontosabb szereplők voltak a háborúban a németek mellett DLC-ben fognak megérkezni.
Jelenleg nem tervezem megvenni ezt a játékot, és sajnálatosan látom hogy a battlefield lassan lesüllyed a COD szintjére, és a játékosok még meg is védik emiatt a stúdiót. Sajnos a játék felkapottsága miatt biztos hogy sikeres lesz, ami azt jelenti hogy ennél már csak árkádabb battlefieldeket kapunk, ami nem túl jó jel.
Sajnos a játékmenete sokkal közelebb van az eddigi battlefield-ek hez mint amit egy magát i. világháborúnak mondó játéktól elvárnék, és ezen nem javít az se, hogy a franciák és az oroszok, akik talán a két legfontosabb szereplők voltak a háborúban a németek mellett DLC-ben fognak megérkezni.
Jelenleg nem tervezem megvenni ezt a játékot, és sajnálatosan látom hogy a battlefield lassan lesüllyed a COD szintjére, és a játékosok még meg is védik emiatt a stúdiót. Sajnos a játék felkapottsága miatt biztos hogy sikeres lesz, ami azt jelenti hogy ennél már csak árkádabb battlefieldeket kapunk, ami nem túl jó jel.
Muszáj volt erre a szintre lesüllyedni?