Talán mindenki emlékszik még a 2022. május 24-én történt uvaldei iskolai lövöldözésre, melynek során a 18 éves Salvador Ramos megölt 19 diákot és 2 tanárt, további 21 embert (köztük a saját nagymamáját) pedig megsebesített. Az ügy azért is nagy port kavart, mert hamar kiderült, hogy a rendőrség nem cselekedett időben, ellenkező esetben ugyanis mérsékelhető lett volna az áldozatok száma – a hibát egyébként a texasi rendőrség is elismerte. Tavaly májusban két perre is fény derült a tragédiával kapcsolatban, melyek közül az egyiket a fegyvergyártó (Daniel Defense) ellen nyújtották be az áldozatok családtagjainak nevében, a másik viszont némileg érdekesebb, mivel a Call of Duty-széria kiadója, az Activision Blizzard ellen irányult.
Az eset azért vált újfent érdekessé, mert a Game File-nak köszönhetően kiderült, hogy az Activison egyik beadványa tartalmazta három Call of Duty-epizód (Black Ops 3, Modern Warfare, Back Ops Cold War) fejlesztési költségét, valamint a tényleges eladási számokat, így tisztább képet kaptunk azzal kapcsolatban, hogy mégis mennyibe kerül elkészíteni és fenntartani a játékipar talán legsikeresebb és legjövedelmezőbb franchise-ának egyes epizódjait. Az új infók alapján a 2015-ös Black Ops 3 (43 millió eladott példány) 450 millió, a 2019-es Modern Warfare (41 millió eladott példány) 640 millió, a 2020-as Black Ops Cold War (30 millió eladott példány) pedig nem kevesebb mint 700 millió (!) dollárt emésztett fel a fejlesztés során, fontos azonban kihangsúlyoznunk, hogy ebben az összegben a megjelenés után érkezett tartalmak (skinek, szezonok, satöbbi) költségei is benne vannak – ez persze nem sokat változtat azon a tényen, hogy bődületesen nagy pénzekről beszélhetünk.
Szintén nem elhanyagolható tényező, hogy ezek az összegek nem tartalmazzák a marketinget, márpedig a megjelenéshez közelítve még a csapból is az épp aktuális Call of Duty folyik, szóval nem nehéz elképzelni, mennyi zöldhasú megy el a reklámokra és hirdetésekre – a különböző crossoverekről már nem is beszélve. Ezek után felettébb kíváncsiak lennénk, hogy mennyibe fájt az Activisionnek a Black Ops 6 fejlesztése, valamint arra is, mennyire látszik meg az eladásokon, hogy már az első napon a Game Pass-be került a Treyarch és a Raven Software lövöldéje.
A borítóképek forrása: Game Rant, Finger Guns