McNab a The Sun napilapban megjelent cikkében John Pollard kijelentésére reagált, miszerint a gyerekeknek nem szabadna a Call of Dutyval játszani, ennek ugyanis szerinte köze volt ahhoz, hogy a 14 éves Callum Green nemrég felakasztotta magát.
McNab továbbá hozzátette, hogy ezek a játékok talán még jobb példaképként is szolgálnak, mint a valódi emberek, hiszen végeredményben ezek a hősök helyesen cselekednek, s erkölcsösségre tanítják a játékosokat.
„Mindig is voltak olyan emberek, akik azt mondták, hogy a játékok ártalmasak. Valószínűleg ezek olyan emberek, akik aggódtak, mikor bemutatkoztak a hangosfilmek, s kikeltek magukból, mikor megjelentek a színes filmek.
Ugyanaz a vita, csak más médiára levetítve és más generációval. A Call of Dutyt és az ehhez hasonló játékokat ért kritikák alaptalanok, elvégre semmiben sem térnek el azoktól a játékoktól, amikkel mi játszottunk fiatal korunkban. Az ötvenes, hatvanas és hetvenes években a gyerekek játékkatonákkal játszottak, vagy fából faragott fegyverekkel rohangáltak, és lőttek mindenkire -- ami igazából nem nagy eltérés a Call of Dutyhoz képest. A Call of Duty pont olyan, mint a régi játékok; ugyanazokra az alapvető emberi érzésekre hat, csak éppen más formátumban.
Bill Clinton elnöksége alatt az előretörő játékok miatt csökkentették az erőszakot, így ez egy generációs probléma, ami a Call of Duty kritizálását eredményezi -- az emberek egyszerűen nem értik.”
McNab továbbá hozzátette, hogy ezek a játékok talán még jobb példaképként is szolgálnak, mint a valódi emberek, hiszen végeredményben ezek a hősök helyesen cselekednek, s erkölcsösségre tanítják a játékosokat.
Ez a véleményem!
Sem a játékok, sem a filmek, sem a könyvek nem képesek ilyen agresszív irányba befolyásolni egy egészséges elmét; valakit, aki rendezett körülmények között él. A németek nem a Mein Kampf hatására lettek nácik. A kínai rezsim nem azért létezik, mert Mao írt egy könyvet, stb.
Az egész felháborodási hullám, meg ez az ujjal mutogatás, oda vezethető vissza, hogy a valódi okokat senki sem akarja hallani. A szülő nem azzal akar szembesülni, hogy le se tolja a gyerekét, hogy esetleg részegen veri; nem, sokkal könnyebb azt mondani, hogy a játékok tehetnek róla. A Batman legújabb részének egyik bemutatóján történt lövöldözés után egy tucat amerikai fejes hevesen ellenezte, hogy ez jó alkalom lenne arra, hogy felülvizsgálják a fegyvertartási szabályokat. Viszont ugyanezen emberek komolyan foglalkozni kezdtek azzal, hogy ne lehessen jelmezeket árulni ezentúl a mozikban. A világ mindig is őrült volt és az is marad. (Vagy legalábbis az egyszerű szemlélő számára az, mert biztos van egy tucatnyi ember, aki látja és profitál a rendszerből)
Az más kérdés, hogy példaképeket a játékokból kellene-e szerezni a gyerkőcöknek, vagy sem. Van olyan eset, amikor egy-egy főhős tényleg feddhetetlen, de azért lássuk be, egy akciójáték elég unalmas lenne, ha csak "jó" dolgokat lehetne benne tenni. Viszont az irodalom és történelem oktatásunk nem igazán erősít a példakép témára; így maradnak a valóságshow-k, meg a sztárok. Azokhoz képest még Mario is példaértékű karakter.
Ez a dolog már korábban bennem is megfogalmazódott.
Jelenleg annak van itt az ideje, hogy a játékokat okolják a világunkban elkövetett szörnyűségekért, de ez ugyanígy volt a rádió, TV, CMD64 megjelenése idején.
Régen még a horror/thriller filmeket tartották az emberi brutalitás kiváltó okának, de ez mára már "füstbe ment terv - találgatás -" lett.
Már alig várom hogy leszálljanak a játékvilágról és valami új "okot" találjanak!
McNab-nek meg 100% igaza van.
Ha egy gyerek mindennapos stresszben él teszem azt a szülei miatt (alkoholista apa, etc.), akkor a játék okozta plusz stressz könnyen kiválthatja azt az elfojtott agressziót, amit a gyerekben felhalmoz akár pl a családi probléma, akár valamilyen rendszeres kiközösítés, eldurvult csúfolás.
(Gondoljunk bele; hányan voltunk már úgy egy húzósabb játék esetén hogy ne csaptunk volna oda az asztalnak, egérnek, billentyűzetnek - valakinek ez nem elég)
A Transformersre pedig tekinthetünk úgy, mint egy esetleges susulykaatomveszélyes robot támadás szimulációjára.