A Rage megjelenése finoman szólva is nem volt zökkenőmentes -- legalábbis, ami a személyi számítógépes portot illeti. Miközben a konzoltulajok relatíve kevés, vagy éppenséggel panaszok nélkül merülhettek el az id Software legújabb játékában, addig a PC-sek textúra- és teljesítményproblémákkal találták szembe magukat, sok esetben pedig a játék egész egyszerűen játszhatatlan volt. A problémák orvoslására persze már a premier napján megjelentek a hotfixek, a különböző áthidaló megoldások, s az első nagyobb patchre sem kellett sokat várni, ám még így is sok a probléma -- olyan sok, hogy azt maga az id atyaúristene, John Carmack sem hagyhatta szó nélkül.
Carmack a Kotaku stábjának adott interjújában bevallotta: a játék driverével kapcsolatban totális káosz uralkodott. A megjelenés előtt elfogadható teljesítményt értek el, de az AMD mérnökei által ígértek szerint módosítottak itt-ott a kódsorokon, hogy a majd megérkező illesztőprogramokkal a lehető legjobb teljesítményt érjék el. A végeredmény azonban egy inkompatibilis, szinte játszhatatlan program lett, ami nagy csalódást jelentett a PC-t favorizáló játékosok számára.
Az átirat egyáltalán nem hozta az elvártakat, ennek pedig a drivereken túl az volt a másik oka, hogy az id a konzolokra való fejlesztést helyezte előtérbe. Carmack el is mondta: már a nem PC a vezető platform.
A PC-s játékipar úttörői tehát, ha nem is teljesen, de elpártoltak szeretett platformunktól, s habár a döntés okai érthetőek, hiszen gazdasági és fejlesztési szempontból minden bizonnyal jövedelmezőbb és egyszerűbb két zárt rendszerű gépre dolgozni, attól még ez egy nagyon szomorú hír.
Carmack a Kotaku stábjának adott interjújában bevallotta: a játék driverével kapcsolatban totális káosz uralkodott. A megjelenés előtt elfogadható teljesítményt értek el, de az AMD mérnökei által ígértek szerint módosítottak itt-ott a kódsorokon, hogy a majd megérkező illesztőprogramokkal a lehető legjobb teljesítményt érjék el. A végeredmény azonban egy inkompatibilis, szinte játszhatatlan program lett, ami nagy csalódást jelentett a PC-t favorizáló játékosok számára.
Az átirat egyáltalán nem hozta az elvártakat, ennek pedig a drivereken túl az volt a másik oka, hogy az id a konzolokra való fejlesztést helyezte előtérbe. Carmack el is mondta: már a nem PC a vezető platform.
„Nem úgy látjuk, hogy a PC lenne a vezető platform a játékok terén. Ez a kijelentés talán felbőszít majd néhány embert, de nehéz más magyarázatot találni: mindkét konzolon több érdeklődő van, mint PC-n. A személyi számítógépek tízszer erősebbek, mint a mai konzolok, és kétség kívül jobb játékélményt tudnánk nyújtani, ha ezt az utat választanák és elegendő erőforrást tudnánk erre fordítani. Manapság egy játék minőségét az határozza meg, hogy a fejlesztők mennyit dolgoztak az adott terméken, nem pedig az, hogy milyen technológiát használnak, így egy olyan játék, amit tized akkora erőforrással építenek egy tízszer erősebb platformra, minden bizonnyal rossz termék lenne.”
A PC-s játékipar úttörői tehát, ha nem is teljesen, de elpártoltak szeretett platformunktól, s habár a döntés okai érthetőek, hiszen gazdasági és fejlesztési szempontból minden bizonnyal jövedelmezőbb és egyszerűbb két zárt rendszerű gépre dolgozni, attól még ez egy nagyon szomorú hír.
Én inkább nem tettem volna ilyen kijelentéseket, az meg, hogy konzolra könnyebb fejleszteni hát jóóóóó....megtehet egy szívességet! pl a mai napig nem értem a hülye Ed Boom-ot sem, hogy az új Mortal Kombatot miért nem adta ki pc-re, anno a Street Fighter 4 is nagy siker lett, pedig anno a Mortal is előbb volt pcn, mint Psen....megérjük még a végén amint "Simba" mondott, Doom 4 only konzol.....az lesz aztán az igazi fekete dátum
Pont ilyenek miatt nem rendelek elő manapság már egy játékot sem. Ki tudja milyen szart tolnak az orrunk alá, hogy nesze neked PC-s egyél vaze.
Ez a pc-sek szégyene, mert nem vásárolnak. Ha megnézitek mostanában minden játék kivétel nélkül félkészen jön ki. Aztán patch-elik össze vissza. Ha ebből indulunk ki akkor vagy elfelejtettek programozni :-) vagy lusták :-) vagy a kiadó hajtja őket :-( vagy sz@rnak a pc-re. Egyik sem jó.
Én nem tudom... ,de szerintem sok játékot nem lehet konzolon játszani. pl.: FPS autoaim nélkül lehetetlen.
Ez hozzá kérdése nekem most pl nincs pc-m, mert eladtam és várok a Bulldozerre és mégis megvettem a RAGE-et. MERT TÁMOGATNI KELL ŐKET!!!
Ennyi ilyen egyszerű az egész.
AVE
komolyan ezzel takarózik, mikor ilyen hulladék portot ad ki a kezei közül?
tudom, nem csak ő fejlesztette, de akkor is, mehetnének a sunyiba... 5éves konzolgeneráció kicsit idős már, máshogy nem tudják a konzolvásárlásra ösztönözni az embereket, csak, hogy a náluk sokkal erősebb platformra sz@rnak dolgozni rendesen és ha bugmentesen akarsz játszani, akkor vegyél 5éves ipari hulladékot, aztán 2 max 3 év múlva meg vehess egy másikat?
7év.. kb ennyi egy átlag konzolgeneráció ideje... Ha nem ölelnák el a portokat, akkor egy 7éves gépes elég sok játékot el lehet indítani élvezhetően.
Tudom mert én is a 7éves gépemet cseréltem most le, és eddig ami játékok érdekeltek, azokat nagyrészt tudtam is futtatni(persze volt pár kivétel is, amik érdekeltek, de kevés volt már az egy mag), valószínűleg a mostani konfigom is el fogja futtatni kb 7év múlva a játékokat, ha nem cseszik el a portot.
galocza: naja én is kezdem azt hinni h szegénynek az agyára ment a sok Quake Arena-ázás vagy az az elveszített Ferrari.
meg különben is: a pc a király! ja nem, a konzol!, de mégis a pc! jujjj, elb@$ztuk új széthájpolt játékunkat, akkor mégis a konzol a király!
a fenti szöveget pedig fordítsuk le: a konzolpiac a fő szempont, a pcsek le vannak kakilva, nekik jó a szemét is a 13000ft-jukért...
ja meg a konzolon tényleg minden szart megvesznek... gazdag hülyék, hülye gazdagok cucca az (tisztelet a kivételnek ofc)
Carmack, ugyanazon E3 interjú folytatásában: (...)"
eydee, mégis miről beszélsz? Milyen "ugyanazon E3 interjú"? Ha elkerülte volna a figyelmedet, az általad idézett interjú júniusból való, a hírünk pedig, ahogy az írva is van benne, a Kotaku stábja által a napokban készített alapján íródott. Nincs semmi kiragadva -- ajánlom figyelmedbe az utolsó bekezdést....
Csak azt nem értem ha haldoklik a pc mint game platform,akkor nem értem az nvidiát se az amd ét ,hogy minek törik magukat,hogy évröl évre egyre brutálisabb tudású vidikarit adnak ki"annak a marék embernek" aki játszik!?Az ilyen hozzá állás miatt csökken a megvett játék statisztika,mert ugye ilyen kijelentés után sokan büntetnek ám!!