- Nem készít több singleplayer játékot az Epic
- Változott a piac és a cég is új korszakba lépett
- Az online, folyamatosan bővülő programokra koncentrál az Epic Games 4.0
- Fortnite, Unreal Tournament, Paragon -- ez a három pillér
A Polygon a napokban készített egy hosszú, mélyinterjú az Epic-kel, köztük a cég programozó atyaúristenével, Tim Sweeney-vel, a hét oldalon át hömpölygő elbeszélés egyik legérdekesebb részlete pedig, hogy Sweeney szerint
az Epic valószínűleg már soha többet nem fog olyan singleplayer játékokat készíteni, mint a Gears of War.
Ennek magyarázata egyszerű: a piac megváltozott. „A gazdasági oldala ezeknek a játékoknak teljesen más lett, arra kényszerítve a csapatokat, hogy nagy kiadókkal lépjenek szövetségre, ez pedig megfordíthatatlannak látszik.” Sweeney úgy látja, hogy a nagy cégek számára két út van csak: vagy a kicsi projektekre fokuszálnak, vagy a nagy és folyamatosan bővülő szolgáltatásokra -- az Epic az utóbbiba tartozik.
Az Epic Games az evolúciójának a negyedik változatában jár, amit a túlélőjáték, a Fortnite, az online lövölde Unreal Tournament és a MOBA tábort erősítő Paragon fémjelez -- a legelső korszakot a ZZT jelentette majd, jött a 2.0 az Unreallal a 3.0 pedig a Gears of War volt, és most, a Paragonnal beköszöntött az Epic Games 4.0.
Az Epic legújabb korszakát az online, szolgáltatásnak is tekinthető játékok jellemzik.
„Ez egyértelműen az Epic értékeit türközi. Nem olyan, mint a kiadói időkben, amikor a jóistentől az Epic-en át a játékosokhoz jutott a program. A csapat folyamatosan meghallgatja a játékosokat, a Paragon nagyon is a közreműködésükkel készül.” -- mondta Sweeney.
Ezt próbáltam elmondani a CD Projektel kapcsolatban is, hogy hát bizony a Witcher ilyen oldalról gyengének mutatkozott, és bármilyen jó játék is a bevételei meg sem közelitik a GTA, vagy a Destiny bevételeit.
Ha már a GTA és az Online felület... Őszintén szólva egy semmi az MTA-hoz képest, amit anno rajgonók készítettek a SA-hoz. Hiába szebb, meg hiába kínál elméletben többet, a GTA Online egész felülete max egy fun szerverhez hasonlítható, ami még mindig a legalja színvonalban az MTA-s szervereknek. Azzal hogy ebből is kivették azokat a dollármilliókat, és annyira ragaszkodnak most a saját rendszerükhöz, hogy a szerverekről való kitiltással jutalmaznak minden kreatív rajongói ötletet, egy új közösség létrejöttének lehetőségét vetették el. Annyival több pénzük van, amennyivel kevesebb érték a játékukban. Hiába a hype, soha az életben nem fogja megelőzni a GTA SA-t így egyik másik sem. A legszélesebb körben elterjedt GTA, még így is.
Ezt próbáltam elmondani a CD Projektel kapcsolatban is, hogy hát bizony a Witcher ilyen oldalról gyengének mutatkozott, és bármilyen jó játék is a bevételei meg sem közelitik a GTA, vagy a Destiny bevételeit.
De úgy látszik az Epicnek nem számít a pénz, csak a megbecsülés
Ezt próbáltam elmondani a CD Projektel kapcsolatban is, hogy hát bizony a Witcher ilyen oldalról gyengének mutatkozott, és bármilyen jó játék is a bevételei meg sem közelitik a GTA, vagy a Destiny bevételeit.