Botrányba fulladt a Battlefield 1 twitteres reklámkampánya. Az EA marketingesei nyár óta osztanak meg #justWW1things ("csak első világháborús dolgok") hashtaggel ellátott, humorosnak szánt képeket és videókat a mikroblogon, legutóbbi anyagaikkal azonban túl messzire mentek: "hétvégi célok:" -- írták twitteren a már egyébként is ízléstelen hashtag mellé, alatta pedig egy rövid videót láthattak a csatorna követői, amin egy lángszórós katona halálra éget egy ellenfelet.

cwgwqjwvyaalsimjpg-large.jpg

Ezt egy lezuhanó léghajó képsorai követték, szintén poénosnak szánt szöveggel (fent) -- majd amikor a két tweet önálló életre kelt a sok megosztás miatt, és látta az EA, hogy a felhasználók megbotránkoznak rajtuk, törölték őket a csatornáról. Ekkorra persze késő volt, sokan lementették, lefényképezték a tweeteket, biztos, ami biztos.

Kissé lazán kapcsolódik a történethez, de nem ezek az első olyan Battlefield 1-es tweetek, amiket az EA törölni kényszerült: nemrég a cég egyik fejese, Peter Moore pózolt egy hivatalos BF1 kapucnis pulcsiban, a képhez pedig ezt írta: "Az első világháború árkai célszerű öltözetet követeltek -- ezért is készíttettük el ezt a pulcsit, sok zsebbel a közelharci fegyverek és a chips tárolásához." Na ja.

cvlvx0uuaaa4usyjpg-large.jpg

Az EA azóta közleményben kért elnézést a kampány miatt, de ez minden bizonnyal nem történik meg, ha nincs az internetezők negatív visszajelzéshulláma. Az első világháború alatt több mint 38 millió ember vesztette életét, a szóban forgó tweetek pedig nem magáról a játékról szóltak, hanem a háborúról és annak áldozatairól, borzalmairól.