A Dead Space-sorozat sosem volt az a kiemelkedően sikeres játékszéria, de az első két rész azért pozitívan teljesített a kritikusoknál, a játékosoknál és a kasszáknál is. A Dead Space 3 viszont nem sikerült olyan jól, mint a kiváló Dead Space 2 vagy a hangulatában mindkét folytatást magasan verő első rész, s bár a maga nevében nem volt rossz játék, a feleslegesen erőltetett kooperációs mód, a legalább ilyen felesleges, és igencsak unalmas mellékküldetések bizony megbuktatták. A folytatás igencsak kérdésessé vált ezután.
Már tavaly biztosítottak minket afelől, hogy a Dead Space-sorozat nem kapott kaszát, most viszont Patrick Söderlund alelnök kicsit konkrétabban is nyilatkozott a szériával kapcsolatos jövőbeli terveikről: „Csinálunk-e új Dead Space-játékot? Úgy hiszem, igen. De el kell gondolkodnunk azon, mi tette az előző részeket sikeressé, és ki kell találnunk, mit tudunk kihozni a címből az új generáción” -- mondta a Polygonnak. „Ez persze nem egy új Dead Space bejelentése. Tisztázzuk a dolgot: nem dolgozunk ilyen játékon. Csupán annyit mondok, hogy a sorozat visszatérése a jövőben abszolút lehetséges.”
A nagy kérdés persze az, hogy mikor fog elkészülni, illetve ki készíti el, ha egyszer sorra kerül. A Visceral Games jelenleg egy eddig be nem jelentett Star Wars játékon, valamint a Battlefield Hardline-on ügyködik, így amíg ezek közül egyik vagy mindkettő el nem készül, igencsak valószínűtlen, hogy belekezdenének egy Dead Space-be. Persze annak lehetősége sem kizárt, hogy az EA kiadja másnak a játékot. Söderlund állítása szerint jelenlegi vezérelvük az, hogy „minden játékfejlesztő azon dolgozzon, amin szeretnének.” Úgyhogy ha a Visceral egyszer csak Dead Space-játékot akar fejleszteni, valószínűleg az EA nem fog az útjukba állni. Ti örülnétek a sorozat folytatásának?
Azzal egyetértek, hogy a Dead Space-nek nem kell multiplayer, nem arra van kitalálva. Grafikailag, játékmenetileg és hangulatilag is csúcstermékről van szó, minden ujjam megnyaltam pl. a 3. rész után. Kell folytatás Xbox360-ra is, egyértelmű!:)
Nem csupán az új generációsokra.
A Dead Space 3 jó játék. Igaz, hogy Co-op módban villantja meg bájait és gyakorlatilag csak úgy érdemes elkezdeni, de ettől még tényleg jó. Lehetett volna még egy évük a készítőknek, hogy KIDOLGOZOTT egyszemélyes és/illetve co-op módot kaphassunk (Carver nem bukkan fel úgy a semmiből hanem pl Ellievel és a többiekkel tart, de ezt a linet tovább vinni/írni időigényesebb lett volna vagy csak nem volt pénz/energia töknyóc). VISZONT! Co-op-ban ahogy haladt az ember, a párbeszédek, a gyűjtögetett lore-ok olyan nyomasztó és félelmetesen beteg hangulatot teremtett ami TÚLMUTAT a szimpla shooter tps kategórián. Figyelni a logokat, keresni és felfedezni az elhintett morzsákat, ezek vonatkoznak a side missionökre is, már egy kalandjáték érzetét kelti bennem. Teljesen jól van így. Úgy gondolom, hogy szerintem Co-op-ban kicsit nehézkes lett volna egy igazi besz*ratós játékmenetet csinálni, ellenben Carver hallucinációi teljesen jók. Ez leginkább olyan hogyishijják... pszichológiai thriller. Az ördög a részletekben rejlik és ez bizony a lore. Aki nem olvasta/gyűjtögette a lore-t annak mindig is egy szimpla akciójáték lesz a Dead Space 3 pedig jóval túlmutat azon, igaz valóban nem újítja meg a műfajt de számomra egy kiváló alkotás. Ja és Impossible fokozaton kell eleve kezdeni, hogy meglegyen az adrenalin. DE! Sokan sírják vissza a parázós első részt (szerintem a második parásabb volt). Szerintem bullshit ez a "nincs meg a célközönség" szöveg. Nézzük meg az Amnesia sorozatot, vagy az Outlastot. Szerintem elég nagy sikere van, és a történet is adja. Egy ehhez hasonlóval próbálkozik az Alien: Isolation. Ahhoz hogy a Dead Space ezekhez felnőjön mindenképpen az előbb említett címek egyvelegéből kellene egy igazán jót összedobnia. Jó volt itt szerszámokból barkácsolok fegyót, meg nincs semmim és haladok, ez utóbbi volt Dead Space 2-ben is igaz elég rövid ideig. Az igazi megváltást az adná, ha alapból a könnyű fokozaton kb egy fogpiszkálóval kezdene a játékos, és egy csomó adrenalintermelő szituációt előteremtve kellene neki életben maradnia, vagy maradniuk (jelzem a Co-op még mindig jó móka). Csak a másik buktatója a dolognak az, hogy "jajj most itt leesik a polcról a cserép, itt meg hirtelen elkezd kaparászni valami" stb (Chocho mondta DS3 videótesztben) ezek olcsó vásári riogatások. Mert nem attól lesz félelmetes a nekromorf ahogy kinéz. Úgy érzem hogy fel van adva a lecke a Visceral-nak, és ahelyett hogy a számomra bukásra ítélt BF: Hardline-al erőlködnek, vonuljanak el, és egy nagyon jó, igazi előzmény részt csináljanak. Szóval SZERINTEM ez így van.
Csak az első résszel volt szerencsém, ott nem nagyon féltem, csak lassan közlekedtem és lestem mindenfelé, hátha jön valami necromorf.
Azzal egyetértek, hogy a Dead Space-nek nem kell multiplayer, nem arra van kitalálva. Grafikailag, játékmenetileg és hangulatilag is csúcstermékről van szó, minden ujjam megnyaltam pl. a 3. rész után. Kell folytatás Xbox360-ra is, egyértelmű!:)
Nem csupán az új generációsokra.