A játékok fizikai és grafikai modellezésének összemosása évek óta kihívás elé állítja a programozókat. Egyrészt sem a rendelkezésre álló technológia, sem a fejlesztésre szánt 2-3 éves időintervallum nem teszi lehetővé a tökéletes végeredmény megalkotását, így mindenki hibrid módszerekkel és kiegészítő eszközökkel kísérletezik. Jó példa erre az Nvidia videokártyáin található PhysX-rendszer, mely elméletileg leveszi a CPU válláról az összetett fizikai számításokat, de valójában csak arra jó, hogy több üvegszilánk jelenjen meg a padlón, ha Batman bedühödik Arkham Cityben.
Nos, ha hihetünk az AMD nem túl átgondolt reklámstratégiájának, akkor holnap mindez megváltozik, ugyanis leleplezésre kerül a gyártó TRESSFX-nek keresztelt renderelési eljárása, mely elvileg minden eddiginél valósághűbb és szebb fizikai interakciókat tesz lehetővé -- többek között megvalósulhat a hajmozgás szálankénti kiszámítása, amit eddig csak egy-egy techdemóban láthattunk, a legerősebb PC-ken is 5-6 fps-es sebességgel. Az AMD elsősorban a PC-ket célozza a TRESSFX-szel, de valószínű, hogy a következő generációs konzolok is profitálhatnak majd a technológiából. Alant egy kedvcsináló képet is láthattok, a többiről a leleplezést követően számolunk be nektek.
Kíváncsi vagyok, hogy ez kifejezetten a haj, szőrzet szimulálására lesz-e jó, vagy minden más fizikai hatást tud-e majd számolni, illetve, hogy az év vége felé megjelenő új generációra fog-e épülni, vagy pedig a mostanit is 100%-ban támogatja.
Amúgy a haj mozgásának számítása az egyik legnehezebb dolog állítólag, real time nem is igazán sikerült még ezt megvalósítani játékban. (De még techdemoban sem.)
Azért, ha megnézzük pl. a Borderlands második részt physx támogatással, akkor láthatjuk, mi mindenre képes a physx. És nem csak az üvegszilánkok sokasodnak meg.
Physx demo ezt egy GTX460-on tökéletesen bírja.
A marketing pedig zseniális. Az előző akciójuknál gyógyszerrel reklámozták és még küldtek is belőle a tesztelőknek. Nyilván szőlőcukor, de akkor is. Valszeg itt is lesz sampon.
Ez pedig a Tomb Rider titkos Dx11 "effektje" lesz, ami GCN-en jól teljesít, de Dx11 API-ra épül tehát elérhető lesz minden VGA-n.
(Gondolok itt arra a holdbázisos, robbantgatós(?) projektre, ami Kickstarteren fut és mindig elfelejtem a címét.)