A Hawken jó ideje játszható, méghozzá teljesen ingyen, így nem csoda, hogy a játékosok állandóan maximumon tartják a szerverek kiszolgálóképességét. Ez természetesen folytonos ellenőrzést, karbantartást, és néha a játékmechanika elemeinek elöregedését vonja maga után, ezért is történhetett meg, hogy a legújabb frissítés alkalmával szinte mindenbe nelenyúltak a fejlesztők.
A Player progession névre keresztelt új tartalomcsomag lehetővé teszi, hogy még a játékbalépés előtt egy csapatba kerüljünk barátainkkal, gyorsítja a matchmakinget, okosítja az oktatómódot, és meghonosítja a klántageket, hogy mindig tiszta legyen, kik ellen is játszunk. A már kimaxolt mechák is képesek tovább termelni a tapasztalati pontokat, ezzel húzva a többi, garázsban álló robotot, sőt, akár kooperatív módban is zúzhatjuk a barátainkkal, három ellenséges drónnal szemben. Ha már MI, fontos újdonság az offline tréning, azaz az egyszemélyes team deathmatch botok ellen -- ezt már régóta kérték a Hawken rajongói.
További változás, hogy most már maga a pilóta is fejlődik, nemcsak a mech, és minél magasabb szinten áll, annál több jutalmat oldhatunk ki neki. Kapunk új skineket, és lesznek kiemelt napok, amiken már azért is extra üti a markunkat, amiért beléptünk a programba. A menük és a HUD lecserélésre kerültek, bekerült a játékba az Oculus Rift támogatás, sőt, a mechek pilótafülkéje sem sima grafikus felület többé, hanem aktív befolyásoló tényező, hisz a műszerek működnek, és az sem mindegy, milyen hőmérséklet van a kabinban. Zárásképp jött egy új pálya (Last Eco) és egy sor hibát kijavítottak a készítők.
Durva, nemde? És mindezért egy fillért sem kell fizetnünk, továbbra is játszhatunk csak a szórakozás nyújtotta örömért. A Hawken a free-to-play játékok minőségi mutatójának csúcsközelében áll, reméljük, a többi fejlesztés is rendre jobbá teszi majd a robotos arénashootert.