Aki otthon van a régóta futó videojáték-szériában és az azzal összekapcsolt egyéb termékek világában, azt nem lepte meg, hogy a Fumax gondozásában újabb regény látott napvilágot. Már csak azért sem, mert a hazánk minőségibb kiadóinak táborát gyarapító, képregényekkel is hasonlóképpen foglalkozó cég katalógusa tele van az AC-sorozat köteteivel, melyek nagyobb része Oliver Bowden nevéhez köthető, aki már jól bevált krónikásává vált az örök harcnak, mely a két ősi frakció között zajlik a különleges erejű relikviákért. A legutolsó, Odyssey címre hallgató epizód (mely egyébként kifejezetten jó lett, sőt talán az eddigi legjobb rész) regényváltozatáért ezúttal azonban Gordon Doherty a felelős, akit itthon annyira nem ismerhet még a közönség, de külföldön Legionary- és Strategos-szériáinak hála már bejáratott névnek számít. És ez az eredményen is meglátszódik…
Levetett spártai
Maga a történet a kánon szerinti vonalat veszi, méghozzá a játék elejétől, így egy visszatekintéssel indít, melynek során a jóslatoktól rettegő spártaiak gyermekáldozata kicsit kisiklik, így a főszereplő, Kasszandra elválik otthonától, hogy később felnőttként ismerjük meg, aki nap mint nap háborút folytat a környéket terrorizáló banditákkal. Hősnőnk a Küklopsz névre hallgató, jó képességű munkásembör galád húzásait végül elunja, pontot tesz a kettőjük között zajló hercehurca végére, ami némiképpen egy külső behatásnak is köszönhető. Konkrétan megbízást kap egy idegentől, aki a spártaiak egyik vezérének fejét követeli busás fizetségért cserébe, Kasszandra pedig kapva kap az alkalmon, pláne, hogy a célpont pont az édesapja, aki öccsét azon a sötét éjjelen hagyta lehajítani a hegyről, majd kicsivel később a saját lányát is hagyta lezuhanni. Eljön tehát a bosszú és a számadás ideje, hősnőnk azonban nem számít rá, hogy apja az utolsó szó jogán egy újabb családi titokról rántja le a leplet, amely Kasszandra teljes életét megváltoztatja, plusz egy olyan sötét, az átlagemberek számára láthatatlan háborúba vezeti, amely nála hatalmasabb erők között zajlik. Legalábbis látszólag…
Készült a világsikerű játék alapján!
A történet azoknak minden szempontból ismerős, akik végigjátszották a tavalyi epizódot, a regény ugyanis egy az egyben az ott átélt eseményt veszi alapul, csak éppen kihagyva a rengeteg mellékküldetést, harcot, illetve a karakterválasztást és a döntési helyzeteket. A sztori egyébként megegyezik, a vonalvezetés feszes, az írásmód pedig olvasmányos, abszolút közérthető – ahogy nekiálltam, fel sem tűnt, hogy mennyi ideje ülök a könyvet a kezemben tartva, de már a 86. oldalon jártam. Persze, nem egy szépirodalmi jellegű kötelező olvasmányról van szó, de ezt esélyesen senki nem is várja el, az eredmény pedig így kifejezetten szórakoztató és érdekes, főleg azoknak, akik imádják a játéksorozat világát, esetleg az ókori Görögországot és annak szereplőit. Mert bizony itt is feltűnik Szókratész, Hippokratész, megjelenik a színen a Kozmosz szekta, miközben a helyzetek leírása kicsit talán naturálisabb a játékban látottaknál, elvégre a kettéhasított koponya éppen úgy a része a cselekménynek, mint a kiomló bélköteg. A szemléletes leírás persze nem öncélú, éppen csak a hitelességet szolgálja, aminek hála nyugodtan tudom ajánlani a közel 380 oldalas, 3995 forintos regényt. Ha pedig megjött a kedved az olvasáshoz, még mindig ott van egy rakás epizód, amit érdemes utólag pótolni.