Mint azt már nagyon jól tudjuk, a főszereplőnk Alan Wake, egy New York-i író, aki alkotói válságban szenved, ami a lehető legszörnyűbb nyavalya e szakma képviselőinek. Két éve már nem írt semmit, így a felesége, Alice elviszi Bright Falls békés kisvárosába, abban a reményben, hogy férje ott majd ihletet talál. Azonban az események szörnyű fordulatot vesznek, mikor Alice eltűnik, Alennek pedig furcsa rémálmai támadnak, amikkel nem tud mit kezdeni, ráadásul a félkész regényében rejtélyes bejegyzések tűnnek fel, amik egy egyre agresszívabb történetet vázolnak fel.
A játék fő célja a feleségünk megtalálása lesz, tehát az egész államot bejárjuk majd nyomok, pontosabban a naplónk darabjai után kutatva, ugyanis ezek fognak elvezetni a kedvesünkhöz. A játék amolyan sandbox, azaz GTA-stílusú lesz, megtartva a szabad autóvezetés és a lövöldözés lehetőségét, ám minden más tekintetben eltér majd a Rockstar sikersorozatától, ugyanis egy, a Silent Hill-szériához hasonló pszichológiai thrillert hegesztenek a Remedy szorgos emberei. Az ilyen stílus pedig komoly hangulatot kíván meg, így — ahogy Häkkinen is elmondta — nem elég csak néhány szellemet az arcunkba tolni. Hogy a megfelelő hatást elérjék, a fény- és hangeffekteket helyezik előtérbe, amik majd megteremtik egy-egy epizód magával ragadó atmoszféráját.
Természetesen nem ok nélkül említettem meg az epizódokat, ugyanis a fejlesztők a küldetéseket jobban szeretik ilyenképpen aposztrofálni, mert az elmondásuk szerint a hangulat tekintetében teljesen egyedi lesz minden egyes fejezet, miközben a játékmeneten csak kis mértékben változtatnak. De hogy még véletlenül se váljon unalmassá a sztori, a fejlesztők a tévésorozatok világából átemelték a cliffhangerek rendszerét, hogy egy-egy epizód befejezése után egyből a következő adagot kérjük.
A játék megjelenéséről sajnos még továbbra sem tudunk semmi biztosat, de a Remedy azt ígéri, hogy hamarosan több részletet árulnak el az üdvöskéjükről. Lehet, hogy Häkkinen az E3-ra gondolt? Majd meglátjuk.
A játék fő célja a feleségünk megtalálása lesz, tehát az egész államot bejárjuk majd nyomok, pontosabban a naplónk darabjai után kutatva, ugyanis ezek fognak elvezetni a kedvesünkhöz. A játék amolyan sandbox, azaz GTA-stílusú lesz, megtartva a szabad autóvezetés és a lövöldözés lehetőségét, ám minden más tekintetben eltér majd a Rockstar sikersorozatától, ugyanis egy, a Silent Hill-szériához hasonló pszichológiai thrillert hegesztenek a Remedy szorgos emberei. Az ilyen stílus pedig komoly hangulatot kíván meg, így — ahogy Häkkinen is elmondta — nem elég csak néhány szellemet az arcunkba tolni. Hogy a megfelelő hatást elérjék, a fény- és hangeffekteket helyezik előtérbe, amik majd megteremtik egy-egy epizód magával ragadó atmoszféráját.
Természetesen nem ok nélkül említettem meg az epizódokat, ugyanis a fejlesztők a küldetéseket jobban szeretik ilyenképpen aposztrofálni, mert az elmondásuk szerint a hangulat tekintetében teljesen egyedi lesz minden egyes fejezet, miközben a játékmeneten csak kis mértékben változtatnak. De hogy még véletlenül se váljon unalmassá a sztori, a fejlesztők a tévésorozatok világából átemelték a cliffhangerek rendszerét, hogy egy-egy epizód befejezése után egyből a következő adagot kérjük.
A játék megjelenéséről sajnos még továbbra sem tudunk semmi biztosat, de a Remedy azt ígéri, hogy hamarosan több részletet árulnak el az üdvöskéjükről. Lehet, hogy Häkkinen az E3-ra gondolt? Majd meglátjuk.
Mondjuk ezen infókat már megírtam 2007 januárjában, a szép emlékű Play! magazinban, de mindig jó újraolvasni őket
Pár idézet a cikkemből:
"Ha múzsákat keresünk, az irodalomban H.P. Lovecraft és Stephen King műveit említhetjük, a játékok közül a Silent Hill széria adja magát, filmek terén a Twin Peaks sorozat kerül fel a listára."
"A külső nézetes játék a TV-sorozatokhoz hasonlóan lesz tagolva, amolyan epizódos megoldással. Mindnek lesz tehát bevezetője, kibontása (cselekménye) és lezárása, ezek közül több a következőbe vezet át (úgynevezett "cliffhanger"), más részek a karakterfejlesztést helyezik előtérbe, vagy a múlt eseményeit villantják fel – sőt, adott esetben más mellékszereplők irányítását is a kezünkbe kapjuk majd. Evégett az AW mechanizmusa a GTA-hoz hasonló: szabadjára engedi a játékost, azaz tetszés szerint bolyonghatunk a környéken és fedezhetjük azt fel, beszélgetve a számtalan NPC-vel, titkokra, mellékszálakra bukkanva, ám a fősodor eseményeit természetesen követnünk kell majd, ezek nélkül egy idő után nem lehet továbblépni; sőt, lesznek adott időpontban, vagy adott időre végrehajtandó megbízások is. Persze a Rockstar játékánál sokkal feszesebb tempójú címről van szó, amit mind a már említett műfaj, mind ez a dramaturgiai feldolgozásmód is determinál. "
" Maga a grafika is természetesen aktív részese a játékélménynek - a dráma, a feszültség nemcsak a sötétségben fog testet ölteni, hanem a hirtelen kitörő viharban, orkánban, a hajnal és az alkony fény/árnyék játékaiban, a szél csavarta fák sírásában, a mennydörgésben, villámlásban. "
És így tovább .
Na most ehhez képest nulla az új infó -- egyetlen dolgot nem tudunk még már vagy három-négy éve, amióta tudunk A. Wake létezéséről: mikor jelenik meg. Erre meg azt mondják a finn srácok: "when it's done..."...
Persze várok én türelemmel, csak az a soha nem látott csúcskonfig, amire bejelentették annak idején, ma már kis túlzással ócskavas...