Sokat magáról a történetről nem árultak el, az arzenált firtató kérdésre annyit elmondtak, hogy ez egy akciójáték lesz, melyben a fegyvereknek kiemelt szerep jut. A kulcs persze még mindig a rémálmok megelevenedése, a valóság és az álomvilág sokszor aposztrofált összemosódása, ez fogja igazán kiteljesíteni az élményt. Kiemelték a zene jelentőségét, mely dinamikájával mindezt alátámasztja, mellé társulnak a környezeti zajok, no és a narráció, ahogy Wake végig kommentálja az eseményeket, történéseket, a benne zajló folyamatokat. Egyben tanácstalanok a fiúk: még nem döntötték el, hogy kiadnak-e eszközöket a moddolóknak, akik az MP2 esetében valóban zseniális munkát végeztek ezúttal sokkal bonyolultabb a motor és a hozzá csatlakozó alrendszerek, no és a piac is megváltozott (konkrétan utalva itt a GTASA Hot Coffee botrányára).
A harmadik fejezetben a srácok kifejtették, hogy azért döntöttek a saját motor mellett, mert a piacon lévő, licencelhető technológiák, beleértve az amúgy kiváló Unreal3 engine-t is, nem voltak alkalmasak olyam mélység és szabadság megteremtésére, amelyet ők elterveztek no meg programozóik is be voltak zsongva, hogy ők készíthessék el az erőművet, és hát értenek is hozzá a srácok. Megemlítették, hogy az új motor egy csomó friss, remek dologra képes, az ismert technikákat, mint a dinamikus fények, valós idejű árnyékok, környezeti hatások, új módszerekkel valósították meg. A textúrákat streaming elven tolják a játékba, azaz nem a memóriában csücsülnek ezek, hanem a winchesteren, onnan rántja be az éppen aktuálisokat a motor, ez lényegesebb jobb hatásfokú eljárás. A riporter kérdésére megerősítették, hogy a játék elfér egy sima DVD korongon, a telepítés/kicsomagolás után persze igényel majd némi plusz helyet a merevlemezen. Kiemelték a post-processing, azaz az utólagos effektezés, mint a bloom és társai jelentőségét a játékélményben, mondván olyan ez, mintha fekete-fehér némafilmről áttértünk volna a színes filmre. Az egyetlen technológia, amit megvásároltak, az a Havok, hiszen ennél jobb fizikai motort ők sem tudtak volna létrehozni.
Ezután kitértek arra, milyen problémákat kellett megoldani a PC és X360 fejlesztés miatt, de lényegében elég könnyen sikerült venni az akadályt. Hiába akarta azonban a riporter kihúzni belőlük a gépigényt, erre a srácok megtagadták a választ. Arra a kérdésre, hogy előnyben részesülnek-e a két- illetve négymagos rendszerek gazdái, annyit feleltek, hogy egy gyorsabb PC-n jobb játékélményhez jutunk majd, de ez csak a látványt érinti, a játékmenetet nem, azaz olyasmit, mint mondjuk az M.I. vagy más elem skálázása, nem terveznek - viszont mindenképp javasolják a feljebblépést az egymagos rendszerekről, nemcsak az Alan Wake miatt persze. A sokaknak talán legkellemetlenebb kijelentés ezután jött: arra a kérdésre, hogy lesz-e bármi speciális tartalom DirectX10-re, a válasz ez volt: még semmit nem jelentettünk be DX10-re, ám azt megerősítették a srácok: az Alan Wake kizárólag Windows Vistán fog futni.
A sokak számára talán kisebb hidegzuhanyt jelentő kinyilatkoztatás után azért egy megnyugtató hír: a Remedy az újságíró kollégának bemutatott egy játszható demót, mely kétmagos gépen, két giga memóriával, egy ATI Radeon X1900 kártyával csont nélkül futott bekapcsolt élsimítással, HD képernyőn, azaz egy ilyen, ma már közép-felsőkategóriásnak számító rendszeren el fog kocogni a cucc. Egyelőre tehát ennyivel lettünk okosabbak; akinek aktuális a gépfejlesztés, és pénze is van rá, mindenképp érdemes meglépnie, már csak az Alan Wake miatt is megéri...
Miért kényszerítik az embereket, hogy váltsanak? Sajnos be kell látni, hogy muszály
Naon megtetszett ez a játék,de sajna új videókarira nem naon futja.
Igaz,hogy év végére kaptam 40.000-t ,mert csak 2 négyesem volt és így van=70.000.
De hát az a baj ,hogy gondolkozom videókarin,Xbox360-on,Meg Cross Mocin és hát azért inkább Motorra gyűjtenék,ígyhát nekem nem tom,hogy fog futni a gépemen Intel Pentium D 2,80 GHZ (2 magos) 1 GB DDR 2 memória,X1300 Pro 512-es memóriával.
Na háát!!
Kegyetlenül sz...r az élet!
Bár ezt meglehet érteni. Fejlődik a világ. Ez van...
Amikor az első videót látam az Alan Wake-ről akkor még azt se tudtuk mi az a Vista .
Most meg...
Na mindegy majd 2-3 év múlva én is megfogom csodálni Alan Wake kalandjait.
- Elég szívás lenne még mindig Marioval játszani. -
A váltás a Vistára nem olyan könnyű dolog, mint képzeled. Egy: az eredeti Vista nem tudom pontosan mennyi, de ha jól tudom, kb. 30k. Mindennapi költségek mellett nem biztos, hogy erre van pénz. Ráadásul sokan megszokták már az XP-jüket, és nem szívesen váltanak olyan oprendszerre, ami esetleg 5 percenként kifagy, mert nem elég kidolgozott. Abban igazad lehet, hogy 2008-ra már a Vista sokkal nagyobb arányban lesz jelen az otthoni gépeken. De mi van ha nem?
Lehetne azon sopánkodni, hogy 98-on nem megy. LOL... Amikor a váltás történt 98-ról XP-re, még sok játék volt kompatibilis mindkettővel. Szép lassan történt a váltás. Nekem ezek a hírek valahogy azt mutatják, hogy szinte rá akarják erőszakolni az emberekre (a gamerekre legalábbis) a Vistát. Az USA-ban ez nem akkora probléma, de Magyarországon...?
Ahha, vegyünk konzolt. Okos. Adsz rá 70k-t, vagy 100k-t?
Milyen rohdt köcsög ez a Remedy, hogy Win98-on nem fog menni a játék. Szemetek. Üzleti bukás lesz. )
Ennyi erővel mondhatjuk, az összes jelenlegi játék Xp only. Ennyi erővel azon is lehetne sopánkodni, hogy 98-on miért nem fot. Semmi különbség.
És a legnagyobb ellenérv azok ellen, akiknek felderült az arca a már hír címe láttán, hogy ismét sopánkodhatnak, fikázhatnak, a megjelenési dátum. Még nem is tudjuk. Valamikor 2008-ben. Akkorra már nem is lesz xp
szánalmas vegyetek konzolt akkor
Én 270,000ft-ból megoldottam.Igaz ez sok,de ha sokat gyujtogetunk,sporolgatunk összejön!
Nekem is az van és már jobban mennek a gémek vele mint XP-n..