- Interjút adott John Riccitiello
- Melyben kritizálta a nem pénzt előtérbe helyező alkotókat
- A válaszok sem várattak magukra
A Unity vezérigazgatója, John Riccitiello egy PocketGamernek adott interjúban eléggé félreérthető kijelentéseket tett azokról a mobilos fejlesztőkről, akik elsősorban nem a pénzszerzést tartják szemelőtt. Az ominózus mondatok - némileg cenzúrázva - körülbelül így hangzottak: "Ők igazán briliáns emberek. Ugyanakkor ki*****tt nagy idióták is." Az már csak olaj a tűzre, hogy a cég nemrég bejelentette, felvásárolják az Ironsource nevű céget, akik arra szakosodtak, hogy hirdetéseket helyezzenek el mobiljátékokban, értelemszerűen pénszerzés céljából. Nem is váratott magára a válasz, a Donut Country-t fejlesztő Ben Esposito például így reagált Riccitiello szavaira:
"A Unity motorjával alkottam 2018-as, év játéka díjas Donut Country-t iPhonre-ra, de a vezérigazgatójuk szerint én egy 'ki*****tt nagy idióta' vagyok, amiért nem csináltam meg a Hole io-t, az f2p játékot, ami lenyúlta azt."
i made Apple’s iPhone Game of the Year in 2018 (Donut County) using Unity, but according to their CEO i’m a ‘big fucking idiot’ for not making Hole io, the f2p game that ripped it off ???? https://t.co/Gv1zqy0BjH
— Ben Esposito (@torahhorse) July 14, 2022
A kijelentés utóhatása aztán gyorsan eljutott a vezérigazgató fülébe is, aki (szintén Twitteren) cáfolta, hogy bármi ilyet is mondott volna, szerinte szavait csupán kiragadták a kontextusából, ő nem szándékozott megsérteni senkit, imád minden fejlsztőt, akik kemény és kreatív munkát végeznek.
Clickbait. Out of full context. Deeply sorry if what I said offended any game dev. Absolutely love the people that make games. Creative, hard work. #Unity
— John Riccitiello (@johnriccitiello) July 15, 2022