Tegnap startol el a Blizzcon, és rögtön a megnyitó ünnepségen egy látványos videó keretében mutatták be a nagyközönségnek a Diablo 3 új karakterosztályát, de az igazi bomba az volt, hogy a Starcraft 2 több részben fog megjelenni, és mondanom sem kell: rajongók nem örülnek ennek.
A Starcraft 2 három különálló játékként fog egy nagy egészet alkotni, hiszen a lemezeken a három fő faj kampányait fogjuk egyenként végigjátszani. A trilógia Wings of Liberty című nyitódarabjában a terranok oldalán fogunk harcolni, majd ezt követi a zerg központú Heart of the Swarm, és végül a protoss faj főszereplésével a Legacy of the Void. Részenként minden rajongó igényeit kielégíteni próbáló zárófejezetekre, és 26-30 küldetésre kell számítani.
Rob Pardo (Blizzard) szerint a második és harmadik részre úgy kell gondolni, mint kiegészítő lemezekre (hasonlóan a Warcraft III: The Frozen Throne-hoz, vagy a StarCraft Brood Warhoz), de fejlesztők kitűzött célja, hogy annyi matériát pakoljanak egy-egy lemezre, ami egy teljes játéknak is a becsületére válna. Mindegyik epizód valami újat ad majd a játékmenethez, és erre példaképpen Pardo elmondta, hogy a zerg DVD-n RPG elemeket találunk, míg a protoss-orientált részben diplomáciai feladatokkal is szembesülünk, valamint az első részben (terran) Jim Raynor szerepében harcolunk egy non-lineáris történet során, plusz egy mini protoss kampány is helyet kap, amolyan ízelítő gyanánt.
A játék multiplayer szekciója szerencsére érintetlen marad, de Pardo hozzátette, hogy lesznek olyan egységek, amiket csak az egyjátékos módban irányíthatunk, és nem lesznek elérhetőek az online vívott küzdelmekben, de ez sejthető volt.
A szétdarabolásra azért volt szükség, hogy a fejlesztők biztosítani tudják az elvárt minőséget, hiszen ha nem így tettek volna, akkor iszonyatosan elhúzódott volna a fejlesztés, vagy a sztorit kellett volna megkurtítani, de így most már nyugodtan koncentrálhatnak a részenkénti gazdag és epikus történetekre, és ennek következtében még több Blizzard-minőségű átvezető videóra számíthatunk.
Arról, hogy a trilógia darabjai mennyibe kerülnek majd, és hogy milyen időközönként jelennek meg, még nem érkezett információ.
A Starcraft 2 három különálló játékként fog egy nagy egészet alkotni, hiszen a lemezeken a három fő faj kampányait fogjuk egyenként végigjátszani. A trilógia Wings of Liberty című nyitódarabjában a terranok oldalán fogunk harcolni, majd ezt követi a zerg központú Heart of the Swarm, és végül a protoss faj főszereplésével a Legacy of the Void. Részenként minden rajongó igényeit kielégíteni próbáló zárófejezetekre, és 26-30 küldetésre kell számítani.
Rob Pardo (Blizzard) szerint a második és harmadik részre úgy kell gondolni, mint kiegészítő lemezekre (hasonlóan a Warcraft III: The Frozen Throne-hoz, vagy a StarCraft Brood Warhoz), de fejlesztők kitűzött célja, hogy annyi matériát pakoljanak egy-egy lemezre, ami egy teljes játéknak is a becsületére válna. Mindegyik epizód valami újat ad majd a játékmenethez, és erre példaképpen Pardo elmondta, hogy a zerg DVD-n RPG elemeket találunk, míg a protoss-orientált részben diplomáciai feladatokkal is szembesülünk, valamint az első részben (terran) Jim Raynor szerepében harcolunk egy non-lineáris történet során, plusz egy mini protoss kampány is helyet kap, amolyan ízelítő gyanánt.
A játék multiplayer szekciója szerencsére érintetlen marad, de Pardo hozzátette, hogy lesznek olyan egységek, amiket csak az egyjátékos módban irányíthatunk, és nem lesznek elérhetőek az online vívott küzdelmekben, de ez sejthető volt.
A szétdarabolásra azért volt szükség, hogy a fejlesztők biztosítani tudják az elvárt minőséget, hiszen ha nem így tettek volna, akkor iszonyatosan elhúzódott volna a fejlesztés, vagy a sztorit kellett volna megkurtítani, de így most már nyugodtan koncentrálhatnak a részenkénti gazdag és epikus történetekre, és ennek következtében még több Blizzard-minőségű átvezető videóra számíthatunk.
Arról, hogy a trilógia darabjai mennyibe kerülnek majd, és hogy milyen időközönként jelennek meg, még nem érkezett információ.
http://www.gametrailers.com/player/41396.html
Nekem pont az szúrja a szememet, amit CheAttilaTenebra is írt! De már én is leírtam párszor. Van egy Starcraft nevű, bátran mondhatom, legendás játék. Attól lett nagy, hogy van benne három faj, mindegyiknek a testreszabott küldetéseivel. A Starcraft 2 akkor lenne rendben, ha ugyanezen az alapon egyben adnák ki.
De a tervek szerinti kiadás csak Starcraft 2/3 lesz! Hiszen az eredeti, egész játéknak csak egy harmadát adják ki. Nem tudom sem az árát, sem azt, mennyi lesz benne a korszakalkotó újdonság. De azt hiszem, ezt senki sem tudja.
Viszont ha valaminek a harmadát adják a kezembe és azt várják, hogy örüljek neki, mint egy egésznek, az soha sem fog tetszeni.
Használtam már több hasonlatot, de mivel a Blizzard-hívek egyiket sem akarják érteni, nincs értelme ennek a vitának sem.
Aki mindenáron csak fizetni akar, az miért velünk vitázik? Írni kell a Blizzardnak, hogy egy ilyen remekművet küldetésenként is ki lehetne adni! Akkor az elkövetkező tíz évre meg van oldva a játékfejlesztés.
Ha nem tudnak elkészülni egy játékkal, akkor nem kell erőltetni. Így, darabokra osztva meg főleg nem.
Nagyon igaz a hasonlat. Ha az első küldetés-sort a kezünkbe adják, de még készül a másik kettő, akkor mi a biztosíték, hogy a korábbi csodálatos kiegyenlítettség megmarad a fajok között? Hiszen egy évnyi további fejlesztés rengeteg új ötletet is hozhat.
És joggal hőbörög mindenki, mert ennek a hármas osztásnak semmi más értelme nincsen, csak a nyereség növelése. Hiszen ha egyben kiadják a Starcraft 2-őt, akor is valószínű, hogy egy évvel később nagyjából a kétharmadáért tudják csak eladni a boltokban. De ha felbontják, akkor egy évvel később ki lehet adni ismét új áron a folytatást.
És ha valaki nem csak a játélidőt, meg a fejlesztési időt számolgatja, akkor nagyon egyszerú rájönni, hogy ki fogják adni a Terran küldetéseket.
Aztán egy évvel később ki fogják adni együtt a Terran és Zerg küldetéseket, esetleg egy kis extrával csinálva kedvet a vásárláshoz.
Végül ismét egy kis extrával megbolondítva ki fogják adni a három részt együtt!
Majd amikor ez megtörténik, akkor várom a tisztelt Blizzard-pártiakat és töredelmes bocsánatkérésüket!
Felháborodni akkor fogok, ha drágán adják mindhárom darabot, de mondjuk ha 8-ért az elsőt, a másik kettőt meg pl. 3-ért akkor nem.
Én mondjuk úgy veszek kenyeret, hogy veszek 1 kilósat, s nem daraboltatok fel 3 kilósat, mert minek, ha van egészben 1 (amúgy sem tudok 3 kilós kenyérről - de biztos van). Lehetne így? Lehetne, de felesleges időpocsékolás. Esetleg a boltos éri meg, mert így kevésbé friss kenyereket is becsempészhet a csomagba.
Nem az árral van a baja senkinek (nem is tudjuk még), hanem az, hogy azon kívül, hogy marketing, meg profitálás, semmi értelme ennek a feldarabolásnak.
Én pl. simán várnék 2020-ig is, ha addig tart normálisan megcsinálni egy 1 kilós StarCraft 2-t. Nem kell nekem 3 kilós, mert abból talán 1,5-2 meg is penészedhet.
Végre valaki, aki reálisan látja a helyzetet!
Charybdis: mi az, hogy nem a célközönség van itt? 1.: mivel ez egy játékokkal fogalkozó oldal ezért csak a célközönség lehet itt (mivel a Starcraft 2 is egy játék). 2: én pl hét évig játszottam a starcraft első részével 2000-2007ig (néhány évig neten is, de korábban elsősorban LANban), szóval szerintem eléggé célközönség vagyok. Vagy csak az lehet a célközönség aki mindent úgy fogad, mint a birka és hajlandó fizetni akármiért? Ha ezt jelenti célközönségnek lenni, akkor valóban nem vagyok az, de nem is akarok az lenni.
Ahogy visszaolvasok látom, hogy 3-szor adják el. A Blizzard se különb a többinél
Ha darabokba adják ki, akkor úgyis az lesz, hogy mindenki leszedi a netről, a cégénl meg értetlenül vakarják a fejüket, hogy miért. Lassan majd rájönnek, hogy hibáztak és kiadják normálisan
Honnan vesszük, hogy mindet 12000 adják majd. Azért nem ülnek ott olyan hülyék, mint ..
Hogy mondhatsz ilyen gorombaságokat? Nem sajnálnád kivenni szegény Blizzardosok zsebéből az extra nyereségüket?
Mondjuk arra kíváncsi lennék, hogy egy átlagos stratégiai játék, melyben nyersanyagokat kell begyűjteni, osztagokat építeni és fejleszteni, majd harcolni velük, a nagy néven kívül mitől is bomba-siker majd egy évvel a megjelenése előtt?
Ez nagyjából olyan, mintha egy anyuka, aki két hete állapotos, hitelt venne fel leendő zseni kisfia nobel-díjára.
Igen, én is nagyon várom a Starcraft 2-őt (bár sajnálattal olvasom, hogy én nem vagyok a célközönség tagja )
De az biztos, hogy az első kampány után alaposan meg fogom fontolni, hogy megéri-e a további bevektetést a másik két kampány is!
Mert amint már többször is leírtam, a Starcraft attól lett Starcraft, hogy egyetlen játékban volt három nép és mindegyiknek a kampánya.
Engem a Blizzard üzleti fogása arra a régesrégi mesére emlékeztet, ahol a szegény ember elmondja a fiának, hogy három félét esznek ebédre:
1. kenyeret
2. bélit
3. haját
Igen, én a Diablo 3-ért valóban jobban odavagyok. Annál nem tudom, felháborodnék-e ilyenen . Igaz, ott elég nehéz lenne azt "eladni", hogy csak barbárt kapunk megjelenéskor. (Én még el is tűrném, mert kedvenc kasztom . ) Vagy csak Act I-et. Nem tudom, annál lehet, nem lennék így felpaprikázódva, mert abba jobban szerelmes vagyok.
StarCraft-tal nem multiztam sokat, s lehet, a II-vel sem fogok, szóval nekem a single lenne a fontos, de így feldarabolva nem tudom, mennyire lesz élvezetes. Nem arról van szó, mondom: Warhammer 40 000-nél is elviseltem ezt. De annak nem voltam FAN-ja nagyon régóta, meg a Relic a Blizzard nyomában sem volt. De azért én eddig a Blizzardot nem ilyennek ismertem (WoW-nál mondjuk már rezgett a léc, de megértettem az MMO-k lényegét, és így dűlőre jutottam vele).
Én is inkább fizetnék 5000-ret a három részért, de akkor olyan is lenne a játék.
Amúgy, ha hosszú távú befektetésre vágyom, nem StarCraft 2-t fogok venni, hanem Blizzard-részvényt. Ezek után főleg...