Tegnap startol el a Blizzcon, és rögtön a megnyitó ünnepségen egy látványos videó keretében mutatták be a nagyközönségnek a Diablo 3 új karakterosztályát, de az igazi bomba az volt, hogy a Starcraft 2 több részben fog megjelenni, és mondanom sem kell: rajongók nem örülnek ennek.
A Starcraft 2 három különálló játékként fog egy nagy egészet alkotni, hiszen a lemezeken a három fő faj kampányait fogjuk egyenként végigjátszani. A trilógia Wings of Liberty című nyitódarabjában a terranok oldalán fogunk harcolni, majd ezt követi a zerg központú Heart of the Swarm, és végül a protoss faj főszereplésével a Legacy of the Void. Részenként minden rajongó igényeit kielégíteni próbáló zárófejezetekre, és 26-30 küldetésre kell számítani.
Rob Pardo (Blizzard) szerint a második és harmadik részre úgy kell gondolni, mint kiegészítő lemezekre (hasonlóan a Warcraft III: The Frozen Throne-hoz, vagy a StarCraft Brood Warhoz), de fejlesztők kitűzött célja, hogy annyi matériát pakoljanak egy-egy lemezre, ami egy teljes játéknak is a becsületére válna. Mindegyik epizód valami újat ad majd a játékmenethez, és erre példaképpen Pardo elmondta, hogy a zerg DVD-n RPG elemeket találunk, míg a protoss-orientált részben diplomáciai feladatokkal is szembesülünk, valamint az első részben (terran) Jim Raynor szerepében harcolunk egy non-lineáris történet során, plusz egy mini protoss kampány is helyet kap, amolyan ízelítő gyanánt.
A játék multiplayer szekciója szerencsére érintetlen marad, de Pardo hozzátette, hogy lesznek olyan egységek, amiket csak az egyjátékos módban irányíthatunk, és nem lesznek elérhetőek az online vívott küzdelmekben, de ez sejthető volt.
A szétdarabolásra azért volt szükség, hogy a fejlesztők biztosítani tudják az elvárt minőséget, hiszen ha nem így tettek volna, akkor iszonyatosan elhúzódott volna a fejlesztés, vagy a sztorit kellett volna megkurtítani, de így most már nyugodtan koncentrálhatnak a részenkénti gazdag és epikus történetekre, és ennek következtében még több Blizzard-minőségű átvezető videóra számíthatunk.
Arról, hogy a trilógia darabjai mennyibe kerülnek majd, és hogy milyen időközönként jelennek meg, még nem érkezett információ.
A Starcraft 2 három különálló játékként fog egy nagy egészet alkotni, hiszen a lemezeken a három fő faj kampányait fogjuk egyenként végigjátszani. A trilógia Wings of Liberty című nyitódarabjában a terranok oldalán fogunk harcolni, majd ezt követi a zerg központú Heart of the Swarm, és végül a protoss faj főszereplésével a Legacy of the Void. Részenként minden rajongó igényeit kielégíteni próbáló zárófejezetekre, és 26-30 küldetésre kell számítani.
Rob Pardo (Blizzard) szerint a második és harmadik részre úgy kell gondolni, mint kiegészítő lemezekre (hasonlóan a Warcraft III: The Frozen Throne-hoz, vagy a StarCraft Brood Warhoz), de fejlesztők kitűzött célja, hogy annyi matériát pakoljanak egy-egy lemezre, ami egy teljes játéknak is a becsületére válna. Mindegyik epizód valami újat ad majd a játékmenethez, és erre példaképpen Pardo elmondta, hogy a zerg DVD-n RPG elemeket találunk, míg a protoss-orientált részben diplomáciai feladatokkal is szembesülünk, valamint az első részben (terran) Jim Raynor szerepében harcolunk egy non-lineáris történet során, plusz egy mini protoss kampány is helyet kap, amolyan ízelítő gyanánt.
A játék multiplayer szekciója szerencsére érintetlen marad, de Pardo hozzátette, hogy lesznek olyan egységek, amiket csak az egyjátékos módban irányíthatunk, és nem lesznek elérhetőek az online vívott küzdelmekben, de ez sejthető volt.
A szétdarabolásra azért volt szükség, hogy a fejlesztők biztosítani tudják az elvárt minőséget, hiszen ha nem így tettek volna, akkor iszonyatosan elhúzódott volna a fejlesztés, vagy a sztorit kellett volna megkurtítani, de így most már nyugodtan koncentrálhatnak a részenkénti gazdag és epikus történetekre, és ennek következtében még több Blizzard-minőségű átvezető videóra számíthatunk.
Arról, hogy a trilógia darabjai mennyibe kerülnek majd, és hogy milyen időközönként jelennek meg, még nem érkezett információ.
Igen. Ez pontosan úgy működik, mint a Warcraft III vagy az eredeti Starcraft esetében: elkülöníti a kiegészítővel rendelkező játékosokat és azokat, akiknek csak az alapjáték van meg. Külön fognak kapni bajnokságokat, hivatalos toplistákat és ladder-meccseket."
"Ez azt jelenti, hogy a teljes Starcraft II Trilógia nagyjából 90 egyjátékos küldetéssel fog rendelkezni. Ez lehetőséget ad nekünk, hogy egy igazán jó történetet alakítsunk, hirtelen fordulatokkal és eszméletlenül jó, egymástól különböző játéktípusú küldetésekkel."
http://starcraft2.hu/2008/10/16/hivatalos-trilogia-gyikfaq/
Úgyhogy nem kell sírni...
Aki 90 kampányt + 7 éves fejlesztést akart megkapni 10.000 HUF-ért, az gondolkozzon el a reális áron.
Tényleg nem mondanám pénzsóvárnak, de azért igenis a profit az egyik elsőszámú dolog amire gondolnak a fejlesztés és a kiadás közben.
Aki meg írta, hogy a StarCraft2 "nem egy játék, hanem A játék" az vagy hülye, vagy fanatikus Blizzard-hívő. Biztos nem lesz rossz, de azért nem hozza el az apokalipszist.
A kenyeres példa megint: ha megveszem a kenyér harmadát és sz@r, akkor legalább tudni fogom, hogy a kenyér másik két harmada se lehet jobb.
Ezt már előre lehetett sejteni. Annyira lassan haladnak, hogy fel is röppent korábban egy olyan pletyka, hogy a Diablo3 előbb megjelenik. Annak idején 1995. decemberében jelent meg a Warcraft2, fél évre rá a kiegészítője 1996. áprilisában. (Diablo 1996, Blizzard North). Pont két évre rá jelent meg a Starcraft!! amit a Broodwar rendre fél évre követett 1998. novemberében. (Diablo2 2001, BN). Aztán jött az átállás 3D grafikára. Ennek ereményeként 2002. júliusára kijött a Warcraft3, egy évre rá annak kiegészítője! És akkor sokkal kisebb fejlesztőcsapat dolgozott a programokon, mint most!
Ezután jött a Wow korszak, mellette csöndben egy kis csapattal elkezdték fejleszteni a Starcraft2-őt, amit 2007 májusában bejelentettek. A Starcraft2-őt lassan 5 éve fejlesztik, most már jóval nagyobb számú fejlesztőgárdával. Alapjaiban a játék kész van. 2007 májusára kész volt a motor (grafika, RTS, fizika) és a Protoss, Terran egységek nagy része. 2008 tavaszára kidolgozták az összes egységet, a történetet, a Terran campaign nagy részét. Folyamatosan egyensúlyozzák ki az egységeket, egy-kettőt átneveznek, tulajdonságokat áthelyeznek. Fejlesztik a térkép szerkesztőt és a battle.net 2-őt.
Aki behatóbban ismeri az új egységeket és azok paramétereit, az tudja, hogy minimális a változás 2008 május és október között (az új Vespene Gas miatt át kellett gondolni az egységek gáz igényét, egy-két egységet gyengítettek - mások ezt egy 0.01 verziójú patch-ben szokták megoldani). Lassan haladnak, de hát a rajongók úgy is kivárják. Még mindig ezrével játszanak Starcraftot a Battle.neten. Még mindig eSport játék, Dél-Koreának köszönhetően.
Nincs is semmi baj ezzel, én is Starcraft fan vagyok, valahogyan én is kivárom. A trilógiával az az egyedüli gondom, hogy ha az első rész csak a Terran küldetéseket fogja tartalmazni, akkor a Blizzard által elmondani kívánt történet első harmadát a Terranok szemszögéből fogjuk látni, a második harmadot a Zerg nézőpontból és az utolsót a Protoss küldetéseken keresztül fogjuk megismerni. (Nem hiszem, hogy ugyanazt a történetet három szemszögből megismételnék.) Na most miért ne lehetne 10 terran, 10 zerg, 10 protoss küldetéssel elmesélni a történet elejét és ráérne a blizzard egy év múlva folytatni újabb 10-10-10 küldetéssel? Miért kell az első részben 30 terran küldetés. Hogyan lehet a terran küldetéseken keresztül bemutatni a zerg belső háborút, a zerg-protoss csatákat? Tőlem a címek is maradhatnak, de könyörgöm ne csak a terranokról szóljon ez az első rész! Az első rész is legyen teljes. Mindhárom rész szóljon mindhárom fajról. Ez volt szép a Starcraft 1-ben is. A játékos minden fajt megismert, az árulásoknak köszönhetően minden faj játszott minden másik 3 faj ellen (3x3).
Aggódva figyelem a Starcraft2 fejlesztését. Még mindig néha (hetente, havonta) játszok egy-egy partit a Starcrafttal. Az eddigi infók alapján önkéntelenül is összehasonlítom a két verziót. Igazából a Starcraft2 kapott egy új grafikai motort (ami egy kicsit rikító), fizikát, kap majd egy jó történetet "jól elnyújtva", pár régi egységet töröltek - helyettük jön majd pár új. Az új egységekkel a Starcraft rajongók nagy része nem ért egyet, és követeli vissza a régit (Firebat, Reaver).
A Starcraft2 nem tartalmaz semmi olyan RTS jellemzőt (features), amit egy 2008-as RTS-től elvárnánk (CoH, SupComm, WiC):
- fedezékek (light, heavy, normal, exposed)
- nagyítás a teljes térképről (strategic level) egy egységre (FPS level)
- formációk (line, wedge, box, column)
- osztagok (3-10 egység együttes kezelése, főleg kis méretű egységeknél)
- commander pontok (nem megvásárolni kell a fejlesztéseket, hanem kiérdemelni)
- egység szintű fejlesztések a harctéren (fegyverváltás, átképzés)
- egységek irányítása a stratégiai térképen (tervezés, útvonalak)
- több védelmi épület
- területfoglalás (strategic points)
Erre a Blizzard azt mondja, hogy ami jó azon ne változtassunk. De kérem 10 év telt el azóta, az RTS (most már RTT is) sokat fejlődött, mások az elvárások.
Aggódom. Nem csak az idő, de a tartalom miatt is.
Akkor nem azért hogy többször húzzák le az emberről a bőrt? Jól van. Megnyugodtam...
2. Nem hiszem, hogy a Blizzard, aki eddig minőségi játékokat csinált, most egy fossal fog előállni.
3. Blarskerin: igazad van, addig nem kell dicsérni a SC2-őt, amíg nem jelent meg, de elásni sem kell előre. Az imád meg kicsit sok(k) volt.
4. Lehet, hogy ha a rajongóknak nagyon nem tetszik az ötlet, változtatnak rajta.
5. Én inkább megveszem ma az egykilós kenyér harmadát, mint két hét múlva az egészet.
Ha te nem akarod észrevenni, hogy kevesebb, mint egy év alatt (amikor először akarták piacra dobni a Starcraft 2-őt, meg is hirdetve a megjelenést!) milyen nagyot változott a játék koncepciója, akkor ne tedd!
Én mindenesetre nehezen hiszem, hogy ha nagyjából egy év alatt ennyi minden megváltozott, akkor a további 1,5-2 év alatt már változatlanul marad az egész. Akkor pedig lőttek a korábbi csodálatos kiegyensúlyozottságnak a fajok között.
És ha nem haragszol, én már elég régen élek, és megtanultam: attól, hogy a kiadó emberei minden szépet és jót reklámoznak, nekem ne legyen elég az ilyen reklám szentírásnak.
Ha nincs kedved ezt megteni akkor mondd el naponta többször is alább beírt imámat és váljon egészségedre!
Nekem majd akkor lesz igazi és saját véleményem a Starcraft 2-ről, ha én magam már játszottam vele! Mások ígéretei és reményei nekem semmire sem jelentenek garanciát. Mert akik ígérnek, azoknak érdeke, hogy szebbnek mondják. Akik reménykednek, semmivel sem ismerik jobban a Starcraft 2-őt mint például én magam.
Add meg nekünk félkész játékodnak első harmadát, miként más fejlesztők egyszerre az egészet adák!
Engedd meg nékünk, gyarló sinlge player hívőknek, hogy Battle.net-re vágyó társaink számára játékod árában mi is fizethessük az ő szórakozásuknak árát! Hiszen csakis jó lehet az, mi el sem készült még, ha Battle.net-es beavatottjaid ott valának hol ezt valaki mesélni kezdé!
Add meg nékünk a Nagy Elbutulást, nehogy a te boldog fejlesztőidnek reklámjaiban kételkedni kezdjünk, s hitetlenségünkben eltántorodjunk a te remekművednek csodálatától!
És ne engedj minket más game-ekhez, de bocsásd meg a mi hitetlenségünket, ahogyan mi is megbocsátjuk a te pénzre támadt éhségedet!
Ámen!
,,Tegnap (2008.10.11) Chris Metzen és Andrew Chambers plusz információkat közölt az SC2 sztorijával kapcsolatban. Aminek köszönhetően választ kapunk arra a kérdésünkre is miért mondták annyiszor, hogy EZ IDÁIG A LEGJOBBAN MEGÍRT TÖRTÉNET, AMIT A BLIZZARD VALAHA KÉSZÍTETT"
Nem fikázni kéne a Blizzardot, hanem egy kicsit gondolkodni, utánajárni dolgoknak.
1. Senki sem tud semmit az árakról. Lehet, hogy nem is 10K lesz, hanem csak 7. De ha 10K is lesz darabja, évente szerintem bárki megengedheti magának. Akinek meg nem fontos ennyire a játék, az magára vessen.
2. Nyilván azért darabolják 3 részre, mert 2 kampány még nincs kész. Vagy netán jobb lenne, ha 2011-ben adnák ki az egészet? Nem-e jobb ez, hogy jövőre már legalább multizhatunk(aki nem multizik, kíméljen, sok másik millió meg csak ezért játszaná)?
3. Legalább 1 évbe fog kerülni, mire egy kiegészítővel végeznek. Szerintem senki nem bír odáig várni. Ebben a felosztásban viszont jövőre már játszhatunk vele, de megmarad még az izgalom is, hogy mi várható a trilógia következő darabjában.
4. Ezt már leírtam, de leírom mégegyszer. Inkább legyen mindhárom rész 10K, minthogy havonta 10 dolcsit kelljen fizetni Battle.netért. Blizzard sokkal többet nyerne az előbbivel, ugyanis a Battle.net az e-sport ,,melegágya", amire a Blizzard különösen nagy figyelmet fordít.
ennyi
Majd megvesszük egyben az évadot és mindenki boldog
Charybdis keményen elmagyarázta, hogy milyen jó lesz a Starcraft 2.
Megkérdezhetem, hogy a fejlesztők nyilatkozatai kívül ezt mire alapozza?
Pár animációs reklámfilmre, amivel a kiadó-fejlesztő csapat reklámozza önmagát és a termékét?
Vagy esetleg ő már titokban játszott is a Starcraft 2-vel?
Mert tudomásom szerint még senki sem tudja, hogy milyen élményt fog adni maga a játék. Akkor mi is az a biztos pont, amiért megéri háromszor megvásárolni?
A patinás név? Mert egyelőe csak az a biztos!
Meg a háromszori eladás.
Meg a későbi kombinációk, Starcraft a la Sims! Terran kampány a zerg kampánnyal, terran kampány a protoss kampánnya, zerg küldetések a protoss küldetésekkel, és végül Gold Edition = Valódi Starcraft 2!
De hát ez természetesen megéri, mert szegény fiúk (akik mellesleg 2007. karácsonyára már mind a három küldetést egyben!) piacra akarták dobni, megérdemlik.
De ha tavaly óta ennyi minden változott, akkor mi marad a jelenlegi koncepciókból a protoss kampány kiadásáig?
Aki igazán várja a játékot, az így gondolkozik
"Mellesleg lejjebb említettem, hogy én majd csak később fogom megvenni a SC2-t, mert én megvárom, amíg kijön a Gold csomag (mindhárom egybe), és lejjebb esik az ára. Nekem sincs rá még 20e forintom sem"
Vagyis magyarról magyarra fordítva:
Igaza van a Blizzardnak (illetve a forgalmazónak), hogy sok pénzt akar kapni, mert ez a játék darabokra vágva is megéri! Ezért én, mint elkötelezett fan, megvárom, míg egyben kiadják az egészet (mind a három kampányt!) és majd csak azután vásárolom meg egyben, nem pedig darabokra bontva, félkészen!
Mintha pár hozzászólással lentebb CheAttilaTenebra éppen ezt mondta volna, csak kicsit más szavakkal!
És ugyanezt próbálom elmondani én is. Hogy egy játékot egyben akarok megvenni, akárhány órai játékélmény vagyon is benne.
De szerintem ezért az érvelésért megérdemelnél valami igen komoly filozófiai díjat!